آموزش تهیه چند مدل اسلایس شکلاتی

در مطلب پیش رو با طرز تهیه چند نوع اسلایس شکلاتی بسیار مقوی و خوشمزه ومناسب افراد لاغر و انرژی ساز، آشنا می شوید.
يکشنبه، 12 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه چند مدل اسلایس شکلاتی

گرانولا با جو پرک


مواد لازم
جو پرک  ۲۰۰ گرم
شیر عسلی  ۲۳۰ گرم
عسل  ۷۰ گرم
کره  ۳۰ گرم (من برای طعم بهتر نصف کره و نصف روغن حیوانی استفاده کردم)
وانیل  نوک چاقو
بادام زمینی  ۱۲۰ گرم
شکلات چیپسی  ۵۰ گرم
برگ قیسی خرد شده  ۳۰ گرم
تخمه آفتابگردان  ۴۰ گرم
تخمه کدو  ۴۰ گرم
پودر نارگیل  ۶۰ گرم
کنجد ۴۰ گرم
کشمش در صورت تمایل  ۱ ق غ

آموزش تهیه چند مدل اسلایس شکلاتی

طرز تهیه
ابتدا جو پرک رو داخل سینی پهن کرده و داخل فر با حرارت صدوهشتاد درجه قرار بدید به مدت یک ربع بمونه تا تست بشه.در این مدت سه بار همش بزنید تا یکنواخت تست بشه.

شیر عسلی رو داخل تابه ریخته روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا رنگش تغییر کنه وکاراملی بشه.بعد عسل رو بهش اضافه کنید و مخلوط کنید وبعد کره و وانیل رو هم اضافه کنید…

در ظرفی جو پرک رو با مغز تخمه آفتابگردون وتخمه کدو و بادام زمینی وپودر نارگیل و کنجد وبرگ قیسی و چیپس شکلات مخلوط کنید.سپس مایه شیرعسلی که گرم هستش رو به مواد اضافه می کنیم و خوب و یکدست مخلوط میکنیم…

ممکنه کمی چیپس شکلات ها آب بشن که اشکالی نداره..مواد روکه کامل مخلوط کردیم..در قالبی تخت کامل کاغذ فویل پهن میکنیم طوری که دیواره ها رو هم بپوشونه…

تمام سطح کاغذ فویل رو با روغن جداکننده کاملا چرب میکنیم ( اگر خوب چرب نشه بعد از پخت گرانولا به فویل میچسبه! ).مواد را داخل قالب پهن میکنیم و کاملا فشار میدیدم و پرس میکنیم که منسجم بشه…

اینکار در خوب برش خوردن گرانولا خیلی تاثیر داره .قطر گرانولا بهتره بیشتر از سه سانت نباشه تا خوب برش بخوره..

بعد قالب رو داخل فر با حرارت صدوبیست درجه به مدت یک ساعت قرار میدیدم بعد از اینکه زمان پخت تموم شد صبر کنید نیم ساعت بمونه تا خنک بشه بعد لبه های فویل رو بگیرید و گرانولا رو خارج کنید و با احتیاط فویل رو جدا کنید.

و با یه چاقوی بزرگ که داخل آب گرم گذاشتید و خشک کردید به قطعات دلخواه برش بزنید.و در ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید.اگر میخواید سفت نباشه خارج از یخچال نگهداری کنید.

اگر بخواید گرانولا رو داخل شیر میل کنید کافیه یه تیکه از گرانولا رو داخل کیسه ای ریخته و بگوبید و داخل شیر بریزید که یه صبحانه خوشمزه محسوب میشه.


گرانولا شکلاتی


مواد لازم ( ۱۲ نفر)
جو پرک ۲ و نیم فنجان – ۲۳۰ گرم
بادام (با پوست، افقی خرد شده) نصف فنجان – ۸۰ گرم
عسل ۱/۳ فنجان – ۱۱۳ گرم
کره (بی نمک، تکه شده) ۱/۴ فنجان – ۵۶ گرم
شکر قهوه ای ۱/۴ فنجان – ۵۰ گرم
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک  ۱/۴ قاشق چایخوری
کرنبری (خشک شده، افقی خرد شده) ۱/۲ فنجان – ۶۰ گرم
شکلات (خرده شکلات) ۱/۴ فنجان + ۲ قاشق سوپخوری – ۶۷ گرم

آموزش تهیه چند مدل اسلایس شکلاتی

طرز تهیه
فر را با دمای ۳۵۰ درجه ی فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف و کناره های یک تابه ی مربع شکل به ضلع ۲۰ یا ۲۲ سانتی متر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. سپس کمی روغن بمالید یا با اسپری آشپزی روغن بپاشید.

جو و بادام را در یک سینی فر کوچک بگذارید و ۵ دقیقه در فر قرار دهید. هم بزنید و ۳ تا ۵ دقیقه دیگر تا کمی بو داده شوند در فر بگذارید. آنها را در یک کاسه ی بزرگ بریزید.

کره، عسل، شکر قهوه ای عصاره وانیل و نمک را در یک شیر جوش کوچک مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بپزید و گاهی هم بزنید تا کره آب شود و شکر کاملاً حل شود.

مخلوط کره را داخل کاسه روی جو و بادام بو داده بریزید. خوب هم بزنید. بگذارید ۵ دقیقه خنک شود سپس کرنبری ها و ۱/۴ فنجان تکه های ریز شکلات را اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند. شکلات ها به احتمال زیاد کمی آب می شوند اما مشکلی نیست چون حالت چسبی پیدا می کنند و کمک می کنند گرانولا بهتر به هم بچسبد.

مخلوط جو را با داخل تابه که کف آن را پوشانیده اید بریزید و با یک کاردک یا نوک انگشتان مرطوب مخلوط را سفت به تابه فشار دهید. اینجا باید خیلی محکم فشار بدهید اینطوری وقتی گرانولا خنک و بریده شد برش های آن خوب خود را حفظ می کنند. ما ۱ دقیقه فشار دادیم تا خیالمان کاملاً راحت باشد.

۲ قاشق سوپخوری دیگر خرده شکلات را روی گرانولایی که فشار داده اید بریزید سپس با یک کاردک آنها را به آرامی روی مخلوط فشار دهید. در آن را بپوشانید و حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید.

تخته ی گرانولا را از داخل تابه بیرون بیاورید سپس فویل آلومینیومی را از دور آن جدا کنید و دور بریزید. تخته را به شکل ۱۲ تکه برش دهید.

نکته
گرانولا را در کیسه ی محفوظ از هوا تا یک هفته نگهداری کنید. اگر می خواهید گرانولا نرم تر شود در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر می خواهید کمی سفت تر شود در یخچال بگذارید. 1


اسلایس شکلاتی


مواد لازم
بیسکوئیت پتی بور وانیلی  یک و نیم بسته
کیک شکلاتی آماده 2 بسته
پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری 
شکلات صبحانه یا نوتلا 5 قاشق غذاخوری 
کره ی نرم شده یک قاشق غذاخوری
شیر یک استکان کوچک

آموزش تهیه چند مدل اسلایس شکلاتی

طرز تهیه
ابتدا بیسکوئیت پتی بور وانیلی را با غذاساز پودر کنید، سپس کیک شکلاتی آماده را هم با غذاساز به صورت پودر در بیاورید، حالا کیک ها و بیسکوئیت های پودر شده را داخل ظرفی بریزید، پودر کاکائو و شکلات صبحانه یا نوتلا و کره ی نرم شده را به آن اضافه کنید.
 
حالا مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و برای اینکه به صورت خمیر در بیاید یک استکان کوچک هم شیر به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر جمع شود، بعد روی سلفون مواد را پهن کنید و با دست به صورت رول یکسان و مرتب شکل بدهید، سپس‌ خمیر را یک ساعت در فریزر بگذارید و بعد با چاقو یا کارد شیاردار برش های دو سانتی بزنید.

من از کاغذ روغنی سایز کوچک که مخصوص حلوا هست برای زیر شیرینی ها استفاده کردم و از شکلات سفید آب شده و مغز گردو هم برای تزئین استفاده کردم.2


اسلایس گردو، شکلات و قهوه


مواد لازم
آرد  200 گرم
تخم مرغ  1 عدد
کره  170 گرم
بیکینگ پودر  1/2 قاشق چایخوری
وانیل  1/2 قاشق چایخوری
شکر  160 گرم
نسکافه  1 قاشق غذاخوری پر
شکلات تلخ 75%  100 گرم
خامه صبحانه  3 قاشق غذا خوری
گردو  200 گرم
عسل  3 قاشق سوپخوری

آموزش تهیه چند مدل اسلایس شکلاتی

طرز تهیه
ابتدا 120 گرم کره را به تکه های کوچک بریده و اجازه دهید تا در حرارت اتاق نرم شود. سپس کره ای که در حرارت اتاق نرم شده و 100 گرم شکر را با همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملا سبک و مخلوط شوند.

تخم مرغ را به شکر و کره اضافه کرده و خوب هم بزنید.

آرد، وانیل و بیکینگ پودر را در یک ظرف ریخته و خوب هم بزنید. و به محلول تخم مرغ و شکر اضافه کنید. با لیسک خوب هم بزنید تا خمیری یکنواخت به دست آید.

یک قالب 20 در 30 سانت را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی پزی بپوشانید. انداره کاغذ را کمی بزرگتر از قالب ببرید تا از دیواره ها و اطراف قالب، بیرون بیاید. با قلمو مقدار خیلی کمی روی کاغذ را چرب کنید.

خمیر آماده شده را به صورت یکنواخت کف قالب پهن کنید تا تمام سطح قالب را بگیرد.

فر را با حرارت 170 درجه روشن کنید تا 10 دقیقه قبل از پختن خمیر گرم شود.

قالب را در پنجره وسط فر به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا زیر خمیر طلایی شود. بعد از این زمان، قالب را از فر بیرون بیاورید ولی فر را خاموش نکنید.

در مدتی که قالب در فر است، مواد روی خمیر را آماده کنید. ابتدا شکلات تلخ را درون یک قابلمه کوچک و روی بخار آب حل کنید. شما می توانید قابلمه را روی کتری قرار دهید و یا شکلات را در ماکروفر حل کنید.

50 گرم کره، 60 گرم شکر، خامه، عسل، و یک قاشق نسکافه را که فقط در 2 قاشق آبجوش حل کرده اید، درون ظرف دیگری، روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شده، کره حل شود و همه مواد با هم مخلوط شوند. سپس این مواد را به شکلات مذاب اضافه کرده و هم بزنید.

گردو را اندازه دانه های لپه، خرد کنید و کنار بگذارید.

بعد از 15 دقیقه خمیر نیم پز را از فر بیرون آورده و مواد روی خمیر را که آماده کرده اید، با قاشق روی سطح خمیر بریزید تا کاملا آن را بپوشاند. گردو را روی تمام مواد بپاشید.

قالب را مجددا در فر قرار دهید تا 15 دقیقه دیگر در وسط فر با همان حرارت 170 درجه بپزد. سپس قالب را از فر بیرون آورده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود و خود را بگیرد. سپس اسلایس های خود را برش بزنید. نوش جان 3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.beytoote.com
3.www.yotaab.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.