آموزش تهیه چهار مدل تارت

تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. روی تارت‌ها باز است و از ماده اصلی شیرینی (خمیر) تشکیل نشده است. در این مطلب با طرز تهیه چهار مدل تارت آشنا می شوید.
شنبه، 18 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه چهار مدل تارت

تارت لیمو


مواد لازم
یک عدد لیموترش (8 قاچ)
1.5 پیمانه شکر
یک قالب کره
1 قاشق چایخوری وانیل
4 تخم مرغ
خمیر تارت

آموزش تهیه چهار مدل تارت

طرز تهیه
1. همه مواد (به غیر از خمیر تارت) را در مخلوط کن با یکدیگر مخلوط کنید.

2. خمیر تارت را در قالب بگذارید و لبه های اضافه را بگیرید.

3. از مخلوط مواد داخل آن بریزید و به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 350 درجه فارنهایت بپزید.


تارت موزی تاتین


مواد لازم
 کره: 60 گرم
 شکر: 150 گرم
 خمیر شیرینی: 250 گرم
 موز: 4 عدد بزرگ
 دارچین: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
 بستنی وانیلی و مقداری پودر نارگیل: اختیاری
 پرتقال: یک عدد
 آرد سفید: برای تکاندن روی شیرین
 خامه: اختیاری

آموزش تهیه چهار مدل تارت

طرز تهیه
فر را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید. کره را برش داده و در سینی فری به اندازه 20 در 30 سانتی‌متر گذاشته و با یک قاشق آن را به کف سینی بمالید. سینی فر را روی حرارت کم گاز بگذارید تا کره‌ها آب شوند. در همین حین، شکر را کم‌کم به آن اضافه کرده و با قاشق آن را هم بزنید تا زمانی که کاملا با هم مخلوط شود. بگذارید به مدت 5 دقیقه روی حرارت بماند تا کمی غلیظ شوند. در همین حال موزها را پوست کنده و از وسط  2 قسمت کنید و در سینی فری که حاوی شکر و کره است بخوابانید سپس سینی را از روی گاز برداشته و کمی دارچین روی آن بریزید و در آخر پوست پرتقال را روی آن رنده کنید.

روش تهیه خمیر تارت
روی یک تخته چوبی را تمیز کرده و آرد بپاشید. بعد خمیر نان شیرینی را روی آن گذاشته و با یک وردنه آن را روی تخته پهن کنید. سعی کنید تا آن را به اندازه سینی فر دربیاورید تا کار شما تمیزتر شود. ضخامت خمیر باید نیم سانتی‌متر باشد. چون اگر خمیر را نازک کنید زود پاره شده و تارت شما زیبا نمی‌شود. خمیر آماده شده را به آرامی روی کل مواد درون سینی بخوابانید. گوشه‌های خمیر را با انگشتان‌تان به راحتی فرم دهید تا همه جای آن پوشانده شود. با یک چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید و بعد سینی را درون فری با حرارت متوسط به مدت زمان 25 تا 30 دقیقه قرار دهید. (تا زمانی که کاملا طلایی‌رنگ شود)

برای سرو
هنگامی که تارت آماده شد آن را از درون فر بیرون آورده و بگذارید تا کمی سرد شود. بعد با یک چاقو گوشه‌های تارت را بلند کنید تا راحت‌تر بتوانید آن را دربیاورید. تارت تاتین را به شکل مستطیل برش زده و در ظرفی که می‌خواهید سرو کنید، قرار دهید. می‌توانید این تارت را با بستنی وانیلی یا مقداری پودر نارگیل یا حتی خامه سرو کنید که این بستگی به سلیقه شما دارد. 1


تارت خرمالو


مواد لازم برای کراست
بیسکوییت پتی بور 2 بسته
کره ذوب شده 70 گرم
دنت وانیلی 1/2 بسته

برای داخل تارت
پنیر خامه ای 200 گرم
خامه قنادی 350 گرم
پوره خرمالوی رسیده بدون پوست 1 پیمانه
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
خرمالو سفت برای تزیین

آموزش تهیه چهار مدل تارت

طرز تهیه
ابتدا بیسکوییت ها را با غذاساز کاملاً خرد کنید یا با گوشت کوب بکوبید تا کاملا پودر شوند. بعد کره ذوب شده و نصف بسته دنت شکلاتی را اضافه کنید و خوب با پودر بیسکویت مخلوط نمایید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر بیسکویتی را کف قالب تارت بریزید و به کف و دیواره های قالب فشار دهید تا کاملاً منسجم شود و به دیواره قالب بچپسبد. با این کار موقع در آوردن تارت از قالب کمتر به مشکل بر می خورید.
 
حال قالب تارت را نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خمیر خودش را بگیرد. در این مدت مواد داخل تارت را آماده کنید. ابتدا پودر ژلاتین و اب را بنماری کنید. یعنی قابلمه یا کتری را آب کنید و روی شعله قرار بدهید تا جوش بیاید. سپس ظرف حاوی نصف پیمانه آب و پودر ژلاتین را روی شعله قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین در آب حل شود و آب گرم شود.

خامه قنادی را با همزن بزنید تا پف کند و فرم بگیرد. سپس آن را با پنیر خامه ای و پوره خرمالو مخلوط کنید. پودر ژلاتین بنماری شده که مقداری خنک شده را به بقیه مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در این مرحله مواد را بچشید. اگر مایل هستید مواد داخل تارت شیرین تر باشند کمی پودر قند اضافه کنید. البته خامه قنادی خودش به اندازه کافی شیرین هست و شیرینی ملایم خوبی به تارت شما می دهد. اما به هر حال مقدار شیرینی بستگی به ذائقه شما دارد.
 
می توانید یک قطره رنگ خوراکی نارنجی هم به موادتان اضافه کنید تا رنگ بیشتری پیدا کند. این مقدار خرمالو یک رنگ نارنجی ملایم به مواد می دهد که البته اگر می خواهید روی تارت را با خرمالوی بیشتر تزیین کنید اهمیتی ندارد.
 
مواد پنیری را روی کراست یا پایه بیسکویتی بریزید و روی آن را با پشت قاشق کمی صاف کنید .سپس به مدت 4 ساعت در یخچال  بگذارید تا مواد داخلی کمی سفت شود و خودش را بگیرد.
 
بعد از این مدت تارت خرمالوی شما آماده است. می توانید آن را از قالب جدا کنید. روی آن را به دلخواه با خرمالو تزیین کنید و برش بزنید. برای شب یلدا می توانید دسر خرمالو را با دانه های انار تزیین کنید.

نکته ها
اگر برای جدا کردن تارت از قالب نگران هستید می توانید 1 ساعت آخر قالب را به فریزر منتقل کنید. اما در این صورت بعد از خارج کردن تارت خرمالو از قالب کمی صبر کنید تا آماده سرو شود.

در ضمن برای راحت تر خارج شدن از قالب تارت کمربندی استفاده کنید که کفش قابل جدا شدن است. 2


تارت خامه با میوه تازه


مواد لازم
خمیر تارت‌: به اندازه ظرف یا تعداد مورد نظر
کرم خمیر: به اندازه پوشاندن سطح خمیر
مخلوط میوه تازه (موز، توت‌فرنگی، کیوی، سیب): ۲ فنجان

آموزش تهیه چهار مدل تارت

روش تهیه 
۱. فر را با حرارت ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. خمیر را آماده کرده و به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید. روی سطح آرد بپاشید. قسمت‌ها را به شکل دایره‌هایی به قطر ۵/۱۲ سانت پهن کنید و هرکدام را در ظرف تارتی که کف آن از دیواره جدا شود به قطر ۱۰ سانت بیندازید. کف و دیواره‌های ظرف‌ها را کاملا از خمیر بپوشانید و با دست کاملا فشار دهید. روی ظرف‌ها را دولایه فویل بپوشانید و در سینی فر بگذارید.

۲. ۸ دقیقه در فر بگذارید، فویل را بردارید. ۵ دقیقه دیگر در فر بگذارید تا خمیر طلایی شود. خامه خمیری را آماده کنید، در یخچال خنک کنید و روی خمیر پخته بریزید. میوه‌های تازه را هم بچینید. دیواره‌ها را جدا کنید و تارت‌ها را از ظرف در‌آورید و در ظرف سرو بچینید.

کرم خمیر
۱. یک‌دوم فنجان شکر، ۴ قاشق مرباخوری نشاسته ذرت و یک‌چهارم قاشق مرباخوری نمک را مخلوط کنید. ۲ فنجان شیر پرچرب یا ۲ فنجان خامه کم‌چرب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط بگذارید. هم بزنید تا غلیظ شود.  

۲. یک دقیقه صبر کنید و نصف این مواد داغ را به ۴ زرده زده شده اضافه کنید، به شیرجوش برگردانید و به جوش آورید. شعله را کم کنید و ۲ دقیقه هم بزنید. بعد آن را  از روی حرارت بردارید و کمی وانیل بریزید. مایه را در کاسه‌ای بریزید و کاسه را ۵ دقیقه در کاسه آب یخی بگذارید، گاهی هم بزنید. روی کاسه را با نایلون بپوشانید و ۴ ساعت در یخچال بگذارید و هم نزنید. 3


پی نوشت:
1.www.bartarinha.ir
2.www.irancook.ir
3.www.khabarbanoo.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما