دستور پخت سه مدل تارت خاص و خوشمزه

تارت نوعی شیرینی بین الملی است؛ از مواد پرکننده برای پوشش تارت استفاده میشود و خمیر تارت (کراست) حالت ترد و بیسکوئیتی دارد! اصلی ترین قسمت تارت پخت خمیر آن است. روی تارت باز است و خمیر قسمت رویی تارت را پوشش نمیدهد،تارت‌ها پف نمیکنند و خمیر شکل اولیه خود را حفظ میکند. داخل تارت را با مواد مختلفی میتوان پر کرد.
شنبه، 18 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت سه مدل تارت خاص و خوشمزه

تارت انگلیسی


مواد لازم
 آرد: 650 گرم
شکر: 175 گرم
شیر: یک لیوان (250 میلی‌لیتر)
پودر خمیرترش: 45 گرم
کشمش سیاه پلویی: 200 گرم
تکه‌های ریز مربای پوست پرتقال: 150 گرم
کره: 200 گرم
تخم‌مرغ: دو عدد
زرده تخم‌مرغ: یک عدد
مربا : 150 گرم

روش تهیه
1. ابتدا آرد را داخل کاسه‌ای ریخته میان آرد را گود می‌کنیم، سپس پودر خمیر ترش را با یک قاشق از شکر و شیر ولرم داخل آرد می‌ریزیم و روی مواد را می‌پوشانیم تا پیش خمیر آماده شود.

2. وقتی مایه کاملا پف کرد، کره ذوب شده، شکر و زرده تخم‌مرغ را به آن اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می‌کنیم. در این زمان مربا و کشمش را نیز اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر شوند.

3. روی خمیر را می‌پوشانیم و به مدت 30 دقیقه اجازه می‌دهیم تا استراحت کند. پس از این مدت دوباره خمیر را برداشته و در قالبی استوانه‌ای قرار می‌دهیم تا نصف حجم قالب را پر کند.

4. دوباره روی قالب را می‌پوشانیم و حدود 30 دقیقه دیگر در محیطی گرم قرار می‌دهیم تا خمیر حجیم شود، سپس قالب را روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، می‌پزیم تا روی کیک طلایی شود.

5. وقتی خنک شد آن را داخل ظرف مورد نظر قرار داده و مابین آن را برش می‌دهیم و با کرم پانیسبا یا خامه می‌پوشانیم. می‌توانیم در صورت تمایل اطراف کیک را با کرم و خامه بپوشانیم و روی آن را با فوندانت یا مارسیپان روکش کرده و تزئین کنیم. 1


تارت بلوبری


مواد لازم برای تهیه خمیر
آرد 2/1 1 پیمانه
شکر 3 قاشق غذاخوری
نمک 1/4 قاشق چای خوری
کره سرد 10 قاشق غذاخوری
آب یخ 5 تا 7 قاشق غذاخوری

برای تهیه قسمت داخلی تارت
شکر 1/2 پیمانه
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
خلال لیمو 1/2 قاشق چای خوری
نمک 1/8 قاشق چای خوری
بلوبری تازه 450 گرم
آب لیمو تازه 1 قاشق غذاخوری
آب به میزان لازم
شکر دانه درشت 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه
آرد، شکر و نمک را داخل یک کاسه متوسط کاملا مخلوط کنید. کره را به مواد اضافه کرده و میکس کنید. کره را با استفاده از مخلوط کن یا دو عدد چاقو به تکه هایی به اندازه نخود ببرید.

مواد را با 5 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا خمیر تشکیل شود. در صورت نیاز یکی دو قاشق دیگر هم اضافه کنید. خمیر را روی میز بچرخانید و آن را به شکل صفحات 15 سانتی متری ببرید. با پلاستیک آن را بپوشانید و حداقل به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.
 
فر را با دمای 205 درجه گرم کنید و سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهید.
 
خمیر را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه در دمای اتاق بماند تا نرم شود.
 
یک قسمت از کاغذ روغنی را ببرید (حدودا 14 سانتی متر) و روی میز قرار دهید و آن را با آرد بپوشانید. خمیر را از پلاستیک خارج کنید و و روی کاغذ قرار دهید. خمیر را نیز با آرد بپوشانید. خمیر را به شکل دایره های حدودا 10 سانتی متری رول کنید. خمیر و کاغذ را داخل کاغذ دیگری قرار داده و به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت شود.

وقتی خمیر آماده شد، شکر، نشاسته ذرت، خلال پوست لیمو و نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوط کنید. بلوبری ها و آب لیمو را اضافه کرده و هم بزنید تا بلوبری ها پوشانده شوند.
 
بلوبری ها را در وسط خمیر قرار دهید به طوری که 1 تا 1/5 سانتی متر از لبه های خمیر فاصله داشته باشند.

هر 1/5 سانتی متر از خمیر را تا کرده و به آن شکل دهید. بر روی بلوبری ها فشار وارد کنید تا صاف شوند.

با استفاده از قلم مو به لبه های خمیر آب بزنید و در صورت نیاز از شکر دانه درشت برای درخشان کردن خمیر استفاده نمایید. سینی را از فر خارج کرده و تارت را به همراه کاغذ روی آن قرار دهید. پخت را به مدت 35 تا 40 دقیقه یعنی تا زمانی که خمیر به رنگ طلایی و بلوبری ها به شکل حباب در بیایند ادامه دهید.

سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تارت به مدت 10 دقیقه بر روی پایه آهنی خنک شود. تارت را به همراه کاغذ از سینی خارج کنید و دوباره به مدت 20 دقیقه بر روی پایه آهنی قرار دهید تا خنک شوند. پیش از سرو تارت، کاغذ را جدا کنید. 2


تارت میوه ای


مواد لازم ( 35 عدد)
آرد  2 پیمانه ( 250 گرم )
کره سرد 150 گرم
پودر قند1 ق س
زرده تخم مرغ 1 عدد
نمک یک پنس
وانیل شکری نصف ق م یا وانیل خالص یک چهارم ق م
ژله مغزی کیوی
ژله مغزی پرتقال
کیوی2 عدد
پرتقال2 عدد
شکلات تخته ای قهوه ای به مقدار لازم

طرز تهیه
ابتدا کره سرد را خرد کرده و با آرد مخلوط کنید تا مثل خرده نون بشه .بعد پودر قند و زرده تخم مرغ و وانیل رو اضافه کرده و مخلوط کنید .

نکته : نباید زیاد ورز بدین فقط در حد مخلوط شدن و تشکیل یه خمیر نرم کافیه .

نکته : در صورتیکه خمیر خشک باشه می تونید کمی آب سرد بهش اضافه کنید .

خمیر رو نیم ساعت در یخچال استراحت بدین .
 
بعد داخل قالب تارت باز کنید و با چنگال ته خمیر رو سوراخ کنید .در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا بپزن.

دستور پخت سه مدل تارت خاص و خوشمزه

نکته : مدت زمان بستگی به دمای فر شما داره ممکنه کمتر یا بیشتر بشه. دقت کنید که هر وقت نانها طلایی شدن یعنی لازمه که از فر خارج بشن .بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید .تا اینجای قضیه رو مثل همه تارت ها انجام می دید و اجازه می دین تا تارت ها حسابی سرد بشن . حالا اگه بخواید این تارتها رو برای مناسبت خاصی مثل تولد، عید و مهمانیها استفاده کنید می شه تا این مرحله رو سرفرصت انجام داده و در ظرف بچینید بعد داخل فریزر بذارید و هر موقع لازم دارید برداشته و روش مواد لازم رو ریخته و نوش جان کنید . قسمتی که زمانبر هست تا این مرحله هستش و بقیه خیلی راحته.

برای فریزر کردن تارتها رو در ظرف بچینید و بین هر ردیف کاغذ روغنی بذارید . فقط با ملایمت برخورد کنید چون این خمیر جز یکی از تردترین و خوشمزه ترین خمیرهای تارت هست.

خوب حالا وقتشه که دوباره با یه سری مواد جدید آشنا بشید. این ژله مغزی ها  هم جز مواردی هستن که در انواع شیرینی و کیک و دسر استفاده می شه و جدیدا حسابی جای خودشون رو باز کردن .

دستور پخت سه مدل تارت خاص و خوشمزه

ژله مغزی مورد نظر رو داخل قیف ریخته و روی تارتمون می ریزیم .بعد روی هر کدوم از تارتها یه تیکه کیوی می ذاریم.به همین روش می توانید از انواع دیگه اون در تارت استفاده کنید .برای اینکه میوه تون براق شده و پلاسیده نشه می تونید از براق کننده ساده استفاده کنید بدین ترتیب که مقداری آب بهش اضافه کنید تا کمی رقیق بشه بعد روی میوه ها بریزید و در آخر شکلات رو به روش بن ماری آب کرده و طرحهای مورد نظرتون رو روی یه کاغذ روغنی بکشید .

بعد بمدت 5 دقیقه داخل فریزر بذارید تا خودشون رو بگیرند.

دستور پخت سه مدل تارت خاص و خوشمزه

نکته: همیجا لازمه که یه نکته اساسی رو خدمتتون عرض کنم حتما و حتما چند تا دونه قیف یکبار مصرف اضافه توی خونه داشته باشید چرا ؟ چون ممکنه یه وقت مثل من ساعت یک نصفه شب نیاز به قیف داشته باشید و دستتون از همه جا کوتاه باشه . باز خدا خیر بده به کاغذ روغنی که بموقع بدادم رسید ( لطفا نپرسید که چه جوری می شه کاغذ روغنی رو مثل قیف درست کرد چون روشی که بلدم متاسفانه نمی شه مثل این آموزشها عکس انداخت و توی سایت گذاشت بعضی از این موارد رو باید بصورت حضوری ببینید) .و از روی کاغذ روغنی بسرعت جدا کنید . مواظب باشید که حرارت دست خیل سریع اینا رو آب می کنه سپس روی تارتها می چینیم .

پی نوشت:
1.www.bartarinha.ir
2.www.irancook.ir
3.www.beytoote.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط