طرز تهیه بیسکویت کبریتی فانتزی، بیسکویت گردویی و یسکویت شورت برد چای سبز

یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین خوراکی های موجود در سراسر دنیا ، خانواده ی بیسکوییت ها هستند ، این خوراکی ها از دو سه قرن پیش تولید می شده اند و از همان زمان نیز مورد استقبال مردم در سراسر دنیا قرار...
دوشنبه، 20 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه بیسکویت کبریتی فانتزی، بیسکویت گردویی و یسکویت شورت برد چای سبز

بیسکویت کبریتی فانتزی

بیسکویت کبریتی یه نوع کوکی خونگی جذاب و بامزه است که میتونید برای مناسبت های مختلف ازش استفاده کنید. بهترین چیز این کوکی به نظرم ظاهر خاصی هست که داره. و این که در ضمن خیلی هم تهیه کردنش ساده است و احتیاج به وسیله خاصی نداره. برای قسمت رنگی سر کبریت ها میتونید از شکلات تخته ای های طعم دار که رنگ های مختلفش توی فروشگاه ها موجود هست استفاده کنید.

حالا این بیسکویت کبریتی اصلا به چه دردی میخوره؟ خب میتونید بیسکویت هاتون رو برای هر تعداد نفراتی که میخواین داخل قوطی کبریت های جداگونه بچینید. به عنوان سورپرایز یا گیف تولد ازش استفاده کنید. تازه میشه داخل هر قوطی یه پیغام دوستانه یا حتی فال روزانه نوشت و به عنوان کارت هدیه یا برای سرگرمی ازش استفاده کرد. این شما و اینم طرز تهیه این کوکی جذاب.

مواد لازم برای بیسکویت کبریتی فانتزی
آرد سفید 400 گرم

شکر 100 گرم

کره 225 گرم

نمک 1/2 قاشق چایخوری

وانیل 3/4 قاشق چایخوری

تخم مرغ 1 عدد

شکلات تخته ای رنگی برای تزئین

طرز تهیه بیسکوییت کبریتی
مرحله اول
آرد، شکر و نمک را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس کره سرد را به صورت مکعب های کوچک خرد کرده و روی سطح مواد خشک پخش کنید. در این مرحله از تهیه بیسکویت کبریتی میتوانید از غذاساز یا همزن برقی استفاده کنید. پالس بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. در نهایت باید حالت پودری مثل آرد ذرت پیدا کند. تخم مرغ را درکاسه کوچکی بشکنید و همراه با وانیل کمی با چنگال بزنید. سپس آن را روی مخلوط قبلی بریزید. مجدداً 10 ثانیه پالس بزنید تا مخلوطی تکه تکه شبیه به چیزی که در تصویر میبینید ایجاد شود.

مرحله دوم
حال خمیر را به سطح کار منتقل کنید و ورز بدهید. اگر چسبناک بود کمی آرد روی سطح کار بپاشید. آنقدر ورز بدهید تا خمیر نرم و یکدست شود. سپس آن را به شکل یک دیسک گرد فرم بدهید و نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم
خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار دهید و با وردنه آن را باز کنید. ضخامت خمیر حدود 5-6 میلی متر باشد. حال خمیر بیسکویت کبریتی را به فریزر منتقل کنید. نیم ساعت دیگر صبر کنید تا کاملا سفت شود.

مرحله چهارم
خمیر را پس از استراحت از فریزر خارج کنید. در این مرحله سرعت عمل لازم است تا خمیر گرم نشود. حاشیه خمیر را با چاقو ببرید. سپس آن را به نوارهای باریک به طول یک چوب کبریت برش بزنید. هر نوار را مجدداً به شکل کبریتی برش بزنید. کف سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید. نوارهای خمیری را با کمی فاصله در سینی فر بچینید. 10 دقیقه سینی را در فریزر بگذارید تا خمیر بیسکویت به حالت یخ زده برگردد.

مرحله پنجم
در  مدتی که خمیر در حال سرد شدن است، فر را با دمای 205 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. سپس سینی را به فر منتقل کنید. توجه کنید که بیسکویت های کبریتی خیلی کوچک هستند و به راحتی ممکن است سطح زیرشان بسوزد. بعد از 5-8 دقیقه بیسکویت شما آماده میشود. چک کنید نوک آنها کمی طلایی شده باشد.

مرحله ششم
برای تزیین بیسکویت کبریتی میتوانید از شکلات تخته ای رنگی قرمز، صورتی یا هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. (البته روش دیگری هم هست که در نکات گفته شده) شکلات را به روش بنماری روی بخار آب یا در مایکروفر آب کنید. سر بیسکویت ها را پس از خنک شدن داخل شکلات آب شده بزنید. سپس روی کاغذ روغنی بچینید و بگذارید تا در معرض هوا خشک شوند.
 
قوطی کبریت ها را آماده و به دلخواه تزیین کنید. پس از بسته شدن شکلات میتوانید بیسکوییت ها را داخل قوطی کبریت بگذارید و تا چند روز مصرف کنید. این بیسکوییت های فانتزی بهترین انتخاب برای جشن های تولد و مهمانی های دوستانه هستند.

نکته های کلیدی تهیه بیسکویت کبریتی
برای تهیه قسمت رنگی بیسکویت میتوانید به جای شکلات تخته ای از مخلوط سفیده تخم مرغ و رنگ خوراکی هم استفاده کنید. ابتدا دو عدد سفیده تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا حالت برفی پیدا کند (وقتی ظرف را برمیگردانید نریزد). سپس 250 گرم پودر قند، نصف قاشق چایخوری آبلیمو و چند قطره رنگ خوراکی را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا یکدست شود. بعد از زدن سر بیسکویت کبریتی در این مخلوط مدت 1-2 ساعت زمان برای خشک شدن کرم لازم است.

میتوانید به عنوان گیفت تولد به هر مهمان یک قوطی کبریت هدیه بدهید.1

طرز تهیه بیسکویت کبریتی فانتزی، بیسکویت گردویی و یسکویت شورت برد چای سبز


بیسکویت گردویی

امروز شما را با طرز تهیه ی بیسکویت گردویی آشنا میکنیم. شما میتوانید برای تهیه ی این بیسکویت از پودر فندق و یا پسته نیز استفاده کنید تا بیسکویت فندقی، و پسته ای تهیه کنید و در کنار دوستان و خانواده ی خود از آن لذت ببرید. شما میتوانید این بیسکویت ها را با چای و قهوه نیز میل کنید که طعم بینظیری خواهند داشت. برای آشایی بیشتر با طرز تهیه ی این بیسکویت لذیذ و خوشمزه مقاله ی ما را دنبال کنید.

مواد لازم
۲۵۰ گرم کره بدون نمک

۳۰ گرم آرد شیرینی پزی

۲ عدد تخم مرغ متوسط

۱۲۵ گرم پودر قند

۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

۳ قاشق غذا خوری پودر گردو

دستور پخت
گام اول: کره را خوب بزنید تا نرم شود. بعد پودر قند را به آن اضافه کرده و به خوبی با ملوط کن مخلوط کنید تا تبدیل به خامه ی یکدست و یکنواخت شود. تخم مرغ و ۱/۳ آرد و بیکینگ پودر و گردو را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

گام دوم: بقیه ی آرد را نیز طی دو مرحله اضافه نموده و خوب مخلوط نمایید تا مایع یکدست و یکنواخت شود. خمیر بیسکویت را داخل قیف ریخته و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید خمیر بیسکویت را به شکلهای مختلف و با فاصله روی کاغذ قرار دهید.

گام سوم: سپس در قسمت وسط فر با حرارت ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد قرار داده و به مدت ۲۵ دقیقه بگذارید در فر بماند. سپس آن را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود. سپس بع از سرد شدن آن را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف مناسب قرار دهید.2

طرز تهیه بیسکویت کبریتی فانتزی، بیسکویت گردویی و یسکویت شورت برد چای سبز


بیسکویت شورت برد چای سبز


مواد لازم
آرد 2 و 1/4 لیوان  

کره خرد شده 1 لیوان  

پودر چای سبز 2 قاشق غذاخوری

پودر قند یا شکر دانه ریز 1/2 لیوان  

نمک 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه
پودر قند و پودر چای سبز را مخلوط کنید ، کره را که در دمای اتاق نرم شده است داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس مخلوط پودر قند و چای سبز را کم کم اضافه کنید و بزنید تا بافتی نرم و کرکی پیدا کند.

آرد و نمک را باهم مخلوط کنید و کم کم به کره اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا بافتش مانند خرده نان شود سپس با دست ورز دهید تابه شکل خمیری نرم و یکدست شود.

خمیر را با کمک وردنه روی سطح کار به ضخامت 1 بند انگشت پهن کنید ، با استفاده از قالب گل یا هر قالب دیگری که دارید خمیر را قالب بزنید سپس در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا بیسکوییت ها بپزند.

پس از اینکه انتهای بیسکوییت طلایی شد بیسکوییت آماده است ، پس از پخت سینی بیسکوییت ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خوب سرد شوند سپس از سینی خارج و سرو کنید ( در صورت تمایل بیسکوییت ها را به کمی کره آغشته کنید و در پودر قند بزنید ).

نکته ها 
این بیسکوییت در ظرف دربسته تا چند روز قابل نگهداری و مصرف میباشد ، در صورت تمایل میتوانید 3 زرده تخم مرغ را همزمان با پودر قند اضافه کنید.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.ashpaziha.com
3.www.aryanews.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما