آموزش تهیه شیرینی زعفرانی،شیرینی مرنگ پشمکی و شیرینی لبکوشن آلمانی

این بار هم از دنیای رنگا رنگ و خوشمزه ی شیرینی ها با آموزش پخت چند نوع شیرینی دیگر خدمت شما دوستان رسیده ام، دستور آشپزی امروز آموزش تهیه شیرینی زعفرانی،شیرینی مرنگ پشمکی و شیرینی لبکوشن آلمانی می باشد.
پنجشنبه، 23 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه شیرینی زعفرانی،شیرینی مرنگ پشمکی و شیرینی لبکوشن آلمانی

شیرینی زعفرانی


مواد لازم
آرد شیرینی پزی 150 گرم

شیر خشک 10 گرم

نشاسته ذرت 25 گرم

کره 100 گرم

روغن مایع 25 گرم

پودر قند 60 گرم

زرده تخم مرغ 1 عدد

پودر هل مقدار کافی

زعفران دمکرده غلیظ نصف قاشق چایخوری

نمک یک پنس

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

شکلات سفید 100 گرم

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
ابتدا و برای شروع کار 100 گرم کره را به صورت ریز خرد کنید و منتظر شوید در دمای محیط نرم شود( می توان بجای کره از روغن صاف نیز استفاده کرد).سپس 60 گرم پودر قند را به ان اضافه می کنیم و با همزن برقی انها را برای 7 دقیقه خوب هم می زنیم تا خامه ای و پوک شود.

مرحله دوم
در ادامه 25 گرم روغن مایع را اضافه می کنیم و با همزن 1 دقیقه هم می زنیم.سپس 1 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل در دمای محیط اتاق قرار داده بودیم را شکسته و زرده و سفیده ان را جدا می کنیم و زرده تخم مرغ را همراه با کمی پودر هل به مواد اضافه می کنیم و سپس نصف قاشق چایخوری زعفران دمکرده غلیظ به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و انها را 1 دقیقه با همزن خوب هم می زنیم.

مرحله سوم
در ادامه 150 گرم ارد شیرینی پزی و 25 گرم نشاسته ذرت و 10 گرم شیر خشک و یک پنس نمک و بکینگ پودر را داخل یک ظرف می ریزیم و انها را با هم مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم.مخلوط ارد و نمک و شیر خشک و نشاسته ذرت را کم کم و مرحله به مرحله به مواد مرحله قبل اضافه می کینم و با قاشق انها را هم می زنیم تا ارد کاملا با مواد ما قاطی شود و یکدست شود و گلوله نشود.اکنون خمیر شیرینی زعفرانی ما اماده است. ان را داخل یک نایلون قرار داده و در یخچال می گذاریم و به ان نیم ساعت داخل یخچال استراحت می دهیم.

مرحله چهارم
سپس خمیر را بعد از نیم ساعت استراحت از یخچال بیرون آروده و ان را روی یک سطح ارد پاشی شده با وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم.سپس خمیر را کاتر زده و با دست ان را گرد می کنیم .یا از خمیر چونه هایی جدا می کنیم و با دست انها را گرد می کنیم.سپس با انگشت سبابه خمیر را کمی فشار می دهیم تا فرو رفتگی در سطح ان ایجاد شود.

مرحله پنجم
کف یک سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و یا کف ان را با روغن مایع چرب می کنیم و شیرینی ها را با فاصله از هم کف سینی فر می چینیم .سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ما بپزد و اماده شود.

مرحله ششم
سپس وقتی شیرینی پخت ان را از فر بیرون اورده و بعد از خنک شدن شیرینی را از روی کاغذ روغنی بر می داریم و انها را با شکلات شیری ذوب شده به روش بن ماری تزیین می کنیم.سپس شیرینی را نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم تا شکلات سفت شود.اکنون شیرینی زعفرانی ما اماده است. ان را در ظرف مناسبی می چینیم و این شیرینی را برای عصرانه و یا برای پذیرایی از مهمانان در ایام عید استفاده می کنیم.1

آموزش تهیه شیرینی زعفرانی،شیرینی مرنگ پشمکی و شیرینی لبکوشن آلمانی


شیرینی مرنگ پشمکی


مواد لازم
سفیده تخم مرغ 2 عدد 

کرم تار تار 1/8 قاشق چایخوری  

پشمک شکری 1/2 لیوان

طرز تهیه 
فر را با کمترین درجه حرارت روشن کنید تا گرم شود.

سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود ، کرم تار تار را اضافه و با قاشق مخلوط کنید سپس سفیده ها را مجدد با همزن بزنید تا حالت برفی پیدا کند.

 در این مرحله پشمک را به سفیده ها اضافه کنید ( پشمک را از قبل خوب با میکسر پودر کنید ) ، پس از اضافه کردن پشمک چند دقیقه با همزن بزنید تا مایه مرنگ خوب غلیظ و کشدار شود ( مایه مرنگ را بین دو انگشت امتحان کنید تا پشمک خوب حل شده باشد ).

 داخل قیف ماسوره ستاره ای بگذارید ، مایه مرنگ را داخل قیف بریزید ، ته سینی فر را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید و با فاصله شیرینی ها را روی کاغذ بزنید ، سینی را داخل فری که از قبل گرم کرده اید به مدت 1 ساعت و نیم قرار دهید سپس فر را خاموش کنید و چند ساعت بگذارید شیرینی ها داخل فر در بسته بمانند.

بهتر است بگذارید 1 شب مرنگ ها در فر باقی بمانند ، پس از این مدت زمان مرنگ های خشک و شکننده را به ظرف اصلی منتقل کنید.2

آموزش تهیه شیرینی زعفرانی،شیرینی مرنگ پشمکی و شیرینی لبکوشن آلمانی


شیرینی لبکوشن آلمانی


مواد لازم برای شیرینی لبکوشن آلمانی
فندق 1/2 پیمانه (57 گرم)

بادام آسیاب شده ½ پیمانه (57 گرم)

آرد سفید الک شده ¾ پیمانه

شکلات نیمه تلخ 2 قاشق غذاخوری (14.8 گرم)

بیکینگ پودر 1 و ½ قاشق چایخوری (7.5 گرم)

جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری (2.5 گرم)

دارچین 2 قاشق چایخوری (4.2 گرم)

پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری (2.1 گرم)

جوز هندی ½ قاشق چایخوری (1 گرم)

میخک ½ قاشق چایخوری (1 گرم)

هل ¼ قاشق چایخوری (0.5 گرم)

نمک ½ قاشق چایخوری (2.8 گرم)

خلال پرتقال شیرین ½ پیمانه

چیپس زنجبیل ¼ پیمانه (اختیاری)

کره 4 قاشق غذاخوری

شکر قهوه ای ¾ پیمانه

عسل 1 پیمانه

تخم مرغ بزرگ 2 عدد

عصاره وانیل 1 قاشق غذاخوری

اسپری روغن

برای سس
پودر قند 3 پیمانه

پودر وانیل 1 قاشق غذاخوری

آب ولرم 3 تا 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر شیرینی لبکوشن
مرحله اول
فر را با دمای 350 فارنهایت گرم کنید. فندق ها را روی سینی فر پهن کنید و به مدت 14 دقیقه داخل فر قرار دهید تا برشته و بو داده شود. بعد از 14 دقیقه بگذارید تا خنک شود. سپس آن را داخل دستمال تمیز بریزید و به هم بسابید تا پوستشان بریزد. بعد داخل غذاساز بریزید تا زمانی که پودر شود. آن را در ظرف بریزید و با بادام آسیاب شده، آرد، شکلات، بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین، پودر زنجبیل، جوزهندی، میخک، هل و نمک مخلوط کنید.
 
مرحله دوم
خلال پوست پرتقال شیرین و چیپس زنجبیل را با مواد خشک قبلی در غذاساز بریزید تا به خوبی مخلوط شوند. در یک ظرف کره و شکر قهوه ای را با سرعت متوسط با همزن برقی هم بزنید تا کرمی شود. سپس عسل را به آن ها اضافه کنید تا نرم و صاف شود. حالا تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم
سرعت هم زن را کم کنید و مخلوط خشک را با قاشق به آن اضافه کنید که از پخش شدن پودر جلوگیری شود. آن ها را نیز هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. حواستان باشد دور و ته کاسه را با همزن خوب زیر و رو کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

اگر می خواهید به شکل مربعی درست کنید
کف سینی فر (تقریبا 32 در 46 سانتی متری) را با اسپری چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید، به طوری که کاغذ از لبه های سینی بیرون بیاید. خمیر را با قاشق روی کاغذ روغنی بریزید و داخل فر بگذارید تا بپزید. بعد از 25 دقیقه یک عدد خلال دندان را داخل آن فروکنید و بیرون آورید. اگر چیزی به خلال دندان نچسبید، شیرینی شما پخته و حاضر است. شیرینی شما فنری اما سفت خواهد بود. بعد از 15 دقیقه خنک شدن، می توانید آن را به صورت مربعی ببرید.

اگر میخواهید به صورت کوکی درست کنید
مخلوط را به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس آن را با اسکوپ ساز خیس داخل دو سینی فر بزرگ که سطح آن با کاغذ روغنی پوشیده شده، بریزید. برای هر اسکوپ، اسکوب ساز را با آب خیس کنید بعد داحل مواد فروببرید. یک سینی را در طبقه پایین فر و دیگری را در طبقه وسط فر قرار دهید و بعد از مدتی (وسط زمان پخت) جا به جا کنید و هم سینی ها را بچرخانید. بعد از 18 دقیقه پخت، خلال دندان را داخل شیرینی فرو کنید و بیرون آورید. اگر چیزی به آن نچسبیده بود و تمیز بود، شیرینی پخته است.

طرز تهیه سس شیرینی لبکوشن
در کاسه ی متوسط، پودر قند و وانیل را با آب به مقدار لازم هم بزنید تا مایع رقیقی به دست آید که قابل پخش شدن باشد. سس را روی شیرینی نسبتا گرم بریزید و اجازه دهید کاملا خنک شود. اگر شیرینی مربعی است، شیرینی را با کاغذ روغنی روی تخته برش قرار دهید .و ببرید. ابتدا آن ها با 8 برش طولی و آن را به 6 برش تقسیم کنید.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.tnews.ir
3.www.irancook.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.