دستور تهیه چند وافل خوشمزه و خاص

شاید همه شما با وافل های ساده با طعم شیر آشنا باشید و طعم آن را بپسندید. اما باید بدانید که علاوه بر این وافل انواع مختلف آن‌هم وجود دارند که می‌توانید به سادگی آن‌ها را تهیه کنید، بنابراین در اینجا با ما همراه باشید تا دستور تهیه چند وافل خوشمزه را در اختیارتان قرار دهیم.
شنبه، 9 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چند وافل خوشمزه و خاص

وافل وانیل و بلوبری


مواد لازم
یک و سه‌چهارم لیوان آرد چندمنظوره
یک‌چهارم فنجان نشاسته ذرت
۲ قاشق غذاخوری شکر
۱ قاشق غذاخوری بکینگ پودر
یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک
۲ عدد تخم‌مرغ
یک و سه‌چهارم فنجان شیر
نصف فنجان روغن نارگیل یا کانولا
یک قاشق غذاخوری وانیل
کمی جوز هندی
نصف قاشق چای‌خوری دارچین
یک فنجان بلوبری تازه یا یخ‌زده

طرز تهیه
قالب وافل را گرم کنید.

آرد، نشاسته ذرت، شکر، بکینگ پودر، دارچین، جوزهندی و نمک را باهم ترکیب کنید.

سپس تخم‌مرغ، شیر، روغن و وانیل را باهم مخلوط‌کنید.

بلوبری را اضافه کنید.

قالب وافل را چرب کنید. مواد را داخل قالب وافل ریخته و بگذارید ۳:۳۰ دقیقه و یا طبق زمان پیشنهادی خود بماند و بپزد.1

دستور تهیه چند وافل خوشمزه و خاص


وافل بیکن، پنیر چدار و تره فرنگی

بسیاری از ما دستگاه‌های اسنک‌ساز در خانه داریم ولی استفاده‌ای جز درست کردن اسنک با نان تُست، کالباس و پنیر پیتزا از آنها نمی‌کنیم. در حالی که می‌شود از آنها برای پختن وافل‌های متنوع و جالبی استفاده کرد. البته هر چیزی را نمی‌شود در دستگاه‌های وافل‌ساز یا اسنک‌ساز گذاشت و پخت. اما ما ایده‌های خوبی برای غذاهای خوشمزه از این دست داریم. برای مثال این یکی را نگاه کنید.

پنیری که از گوشه وافل‌ها بیرون زده و تردی لبه‌ها و نرمی وسط و رنگ و بافت آن اشتهاآور است، و نگذارید این رنگ شما را به اشتباه بیندازد؛ در پخت این وافل و بقیه وافل‌ها از هیچ نانی استفاده نمی‌شود. شما با داشتن یک اسنک‌پز یا وافل‌پز می‌توانید این وافل را برای تغذیه ۶ تا ۸ نفر ظرف مدت ۳۰ دقیقه با مواد زیر تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه وافل بیکن، پنیر چدار و تره فرنگی
آرد ۳۰۰ گرم
جوش شیرین نصف قاشق چای‌خوری
پودر خمیرمایه یک قاشق چای‌خوری
نمک به مقدار لازم
شکر دو قاشق غذاخوری
تخم مرغ سه عدد
باترمیلک دو پیمانه
کره آب شده  دو قاشق غذاخوری
گوشت بوقلمون 180 گرم
پنیر چدار  180 گرم
پیازچه به مقدار لازم

طرز تهیه وافل بیکن، پنیر چدار و تره فرنگی
مرحله اول
در یک کاسه بزرگ «آرد، جوش شیرین، پودر خمیر مایه، نمک و شکر» را مخلوط کنید و هم بزنید تا یک‌دست شوند. سپس در یک کاسه متوسط «تخم‌مرغ‌ها، باترمیلک و کره آب‌شده» را بریزید و هم بزنید. مایع حاصل را روی پودر مخلوط در کاسه بزرگتر بریزید و هم بزنید تا یک‌دست شود و هیچ بخش خشکی در آن باقی نماند. سپس «گوشت، پنیر و تره‌ها» را داخل آن بریزید.

نکته: اگر در مغازه باترمیلک نیافتید، روش تهیه آن آسان است. ۱ پیمانه شیر را در کاسه‌ای بریزید و ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش یا سرکه سفید به آن اضافه نمایید و کمی مخلوط کنید اما تند هم نزنید. آن را برای ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید و بعد استفاده کنید.

مرحله دوم
دستگاه اسنک‌ساز یا وافل‌ساز را گرم و طبق دستورالعمل استفاده، آماده کنید. آن را چرب کنید تا مخلوط وافل‌تان به بدنه‌اش نچسبد. برای هر وافل تقریبا یک پیمانه از مایع اولیه را بردارید و در منطقه پخت دستگاه قرار دهید. اگر دستگاه دما را نشان می‌دهد آن را روی ۹۴ درجه سانتی‌گراد (۲۰۰ درجه فارنهایت) قرار دهید و به مدت کافی بپزید، طوری که رنگ و تردی مناسب پیدا کنند. این مدت بیش از ۶ تا ۸ دقیقه نخواهد بود، مگر اینکه با دمای کمتری پخت کنید.2

دستور تهیه چند وافل خوشمزه و خاص


وافل موزی ترد و خوشمزه


مواد لازم برای تهیه وافل موز
آرد 1 فنجان
نمک1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر2 قاشق چایخوری
شکر2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ5 عدد
شیر1.5 فنجان
کره ذوب شده یا روغن2-5 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل1 قاشق چایخوری
عسل2 قاشق غذاخوری
موز متوسط2 عدد

دستور تهیه وافل موزی
ابتدا دستگاه وافل ساز را روشن کرده و بسته به مدل وافل ساز مورد استفاده، درجه آن را تنظیم کنید، سپس اجازه دهید تا گرم شود. برای اینکه مطمئن شوید دستگاه وافل ساز به اندازه کافی گرم شده، یکی دو قطره آب روی صفحه‌ی دستگاه بریزید، اگر آب شروع به تبخیر کرد و پس از ۳-۲ ثانیه بخار شده و ناپدید شد، گرمای دستگاه مناسب است، ولی اگر قطرات آب در کمتر از ۲ ثانیه بخار شوند، دستگاه بیش از اندازه گرم شده.

مواد خشک را با هم مخلوط کنید: آرد، نمک، شکر و بکینگ پودر را در کاسه‌ای با سایز متوسط ریخته و با هم مخلوط کنید.

سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کرده و در دو ظرف جداگانه بریزید. در جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ دقت کنید که زرده وارد سفیده نشود، زیرا حتی اگر ذره‌ای از زرده وارد سفیده شود موقع زدن سفیده، آهاری نمی‌شود.

سفیده تخم مرغ را با همزن دستی یا برقی بزنید تا به شکل فوم درآید و آهاری شود.

کره یا روغن و زرده تخم مرغ را در ظرف جداگانه‌ای ریخته و هم بزنید. شیر و وانیل را به آن اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملا ترکیب شوند. مخلوط حاصل را به مخلوط مواد خشک اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مواد را زیاد هم نزنید و تا زمانی که در مایه‌ی وافل حباب‌هایی ظاهر شود به هم زدن ادامه دهید.

سفیده تخم مرغ را به مخلوط فوق اضافه کرده و با لیسک به آرامی فولد کنید تا مواد یکدست شوند (فولد کردن، مخلوط کردن مواد به صورت دورانی و از یک سمت است. این عمل باید به آهستگی انجام شود و به محض یکدست شدن مواد، متوقف گردد).با استفاده از یک برس هر دو صفحه بالایی و پایینی وافل ساز را چرب کنید.بسته به سایز وافل ساز، ۱/۲ تا ۱ فنجان از مایه‌ی وافل را با استفاده از قاشق بر روی صفحه‌ی وافل ساز بریزید.وافل پس از پختن، پف می‌کند و حجم آن زیاد می‌شود، بنابراین مراقب باشید مایه‌ی وافل را بیش از اندازه بر روی سطح دستگاه نریزید.

درب دستگاه را ببندید و حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا وافل‌ها فرم بگیرند. اگر دوست دارین وافل‌ها به رنگ قهوه‌ای درآیند، مدت زمان بیشتری را به پخت آن‌ها اختصاص دهید.

به بخاری که از دستگاه متصاعد می‌شود، دقت کنید. زمانی که وافل‌ها پخته شوند، بخاری که از دستگاه خارج می‌شود کاهش یافته یا متوقف خواهد شد.

با استفاده از یک قاشق چوبی، وافل‌های پخته را از دستگاه خارج کرده و آن‌ها را گرم نگه دارید.

یک قاشق غذاخوری کره را در تابه روی حرارت ملایم ذوب کنید.

عسل را به کره‌ی ذوب شده اضافه کرده و هم بزنید.

موز را پوست گرفته و آن را به صورت حلقه‌ای برش بزنید، سپس حلقه‌های موز را به مخلوط کره و عسل اضافه کرده و هم بزنید.

وافل‌ها را در ظرف سرو بچینید و روی آن را با مخلوط موز عسلی، خامه و انواع مغز‌ها تزیین کنید.3


پی نوشت:
1.www.paroshat.com
2.www.kalleh.com
3.www.setare.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.