آموزش طرز تهیه سه مدل فینگر فود

فینگر فودها می توانند یک گزینه بسیار خوب و ایده آل برای مهمانی ها و دورهمی ها باشن علاوه بر خوشمزگی و چشم نواز بودن فینگر فود ها سروشان هم بسیار راحت و سریع انجام می شود و می توان از قبل آماده کرد.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش طرز تهیه سه مدل فینگر فود

لبوی شکم پر


مواد لازم
لبو 4 عدد
سینه مرغ 1 عدد
سیب زمینی 3 عدد
خیارشور 200 گرم
نخود فرنگی 200 گرم
ذرت 200 گرم
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
شکر 3 قاشق غذاخوری
ماست به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه لبوی شکم پر
این دسر خوشمزه معمولا در فصل پاییز و به ویژه در شب یلدا و برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه تهیه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. شما هم اگر علاقه مند به آماده کردن دسری جدید و خوشمزه برای خانواده و دوستان خود هستید می توانید با تهیه این دسر، لذت چشیدن یک غذای جدید و خوشمزه را به اطرافیان خود بدهید.

برای تهیه لبوی شکم پر ابتدا لبوها را شسته و پوست آن ها را جدا می کنیم سپس به صورت درسته داخل قابلمه قرار داده و به همراه کمی آب می پزیم البته کمی شکر و آبلیمو نیز به آن اضافه می کنیم تا رنگ لبو ثابت باقی بماند و خوش طعم شود اما نباید آنقدر شکر اضافه کنید تا لبو خیلی شیرین شود. وقتی لبوها پخته شدند اجازه می دهیم تا خنک شوند سپس آن ها را به صورت حلقه حلقه باریک می بریم و در کناری قرار می دهیم.

حالا سینه مرغ را می پزیم و وقتی پخته شد اجازه می دهیم تا خنک شود سپس به صورت نگینی برش می دهیم (البته شما می توانید از مرغ در تهیه این دسر استفاده نکنید و این بستگی به سلیقه شما دارد) سپس سیب زمینی ها را شسته و با پوست و داخل قابلمه آبپز می کنیم. وقتی سیب زمینی ها پخته شدند اجازه می دهیم تا کمی خنک شوند و سپس آن ها را رنده می کنیم. حالا خیارشورها را ریز می کنیم و به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. سپس نخود فرنگی و ذرت را نیز به سیب زمینی رنده شده و خیار شور خرد شده اضافه می کنیم و مواد را با هم ترکیب می کنیم.

حالا در ظرفی جدا سس مایونز را ریخته و به آن کمی ماست اضافه می کنیم و بعد کمی آبلیمو و نمک و فلفل را نیز اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا کاملا سس یک دست شود.بعد از آنکه سس آماده شد آن را با مواد ترکیب می کنیم تا به صورت سالاد الویه در آید و خوب با سس ترکیب شود.حالا به سراغ مرحله بعد می رویم.

مرحله دوم تهیه لبوی شکم پر
در این مرحله نیاز به تعدادی کاسه سالاد خوری با لبه ها بلند داریم تا به عنوان قالب برای لبوها استفاده کنیم. برای اینکار باید ابتدا یک تیکه از کیسه فریزر را داخل کاسه پهن کرده و فیکس کنیم سپس لبوها را به صورت حلقه حلقه برش دهیم و حلقه کوچکتر را به عنوان قالب ته کاسه قرار دهیم و حلقه های دیگر را اطراف دیواره کاسه می چینیم و خوب به هم فشرده می کنیم تا از هم جدا نشوند.

دقت داشته باشید که لبوها را باید به صورت لایه خیلی نازک برش دهیم تا به راحتی شکل قالب را به خود بگیرد و لایه های لبو کمی روی هم قرار گیرد تا کاملا فضای اطراف کاسه پر شود.

حالا وقتی لبوها را کف کاسه ها و اطراف دیواره ها چیدیم نوبت به اضافه کردن مواد حاوی سس به کاسه ها و روی لبوهای ورقه شده می شود. مواد را بین کاسه ها پخش کرده و همه را داخل کاسه ها می ریزیم و با قاشق کمی فشار می دهیم تا حالت قالب را به خود بگیرد. حالا در مرحله آخر یک ورقه دیگر به عنوان در قالب روی لبوهای حاوی مواد قرار می دهیم و کمی فشار داده تا کاملا محکم شود.

سپس قالب ها را داخل یخچال و به مدت چند ساعت قرار می دهیم تا مواد کاملا خود را بگیرند و به شکل قالب در آیند. بعد از چند ساعت دسر آماده می شود و شما می توانید آن را از داخل یخچال درآورده و قالب را برعکس کنید تا لبوها به همراه مواد به صورت قالبی از کاسه ها بیرون آیند.

نکته: نایلون ها برای فیکس کردن لبوها داخل کاسه و سپس مواد داخل آن استفاده می شود و شما می توانید بعد از اتمام کار و برعکس کرده قالب ها کیسه ها را جدا کنید.

حالا لبوی شکم پر شما آماده شده و شما می توانید آن ها را داخل دیس قرار داده و برش بزنید و به عنوان یک عصرانه لذیذ یا در شب یلدا و کنار خانواده میل کرده و از طعم آن لذت ببرید.1

آموزش طرز تهیه سه مدل فینگر فود


فینگر فود با خمیر فیلو

یکی از فینگر فود ساده و کم هزینه که وجود دارد فینگرفود با خمیر فیلو است که بسیار سریع و آسان تهیه می شود پس با نم نمک همراه باشید تا دستور تهیه این پیش غذای خوشمزه را آموزش دهیم.

مواد لازم برای فینگرفود با خمیر فیلو
پنیر بری : 100 گرم
مربای انجیر : 3 قاشق غذاخوری
گردو : 2 قاشق غذاخوری
سس پستو : 2 قاشق غذاخوری
گوجه کوچک رنگی : چند عدد
خمیر فیلوی آماده : یک بسته

دستور تهیه فینگرفود با خمیر فیلو
ابتدا پنیر را به قطعات کوچک برش زده و گوجه ها را از وسط دو نیم کنید. سینی فر را چرب کرده و خمیرهای فیلوی آماده را با فاصله از هم داخل سینی بچینید.

داخل نیمی از فیلوها ابتدا کمی سس پستو بریزید و روی آن یک برش پنیر قرار داده و در نهایت یک برش گوجه بگذارید. داخل باقی فیلو ها ابتدا یک تکه پنیر قرار داده و روی آن مربای انجیر بریزید و در نهایت گردو اضافه کنید.

سینی را به فر منتقل کرده و فینگرفودها را برای 15 دقیقه با دمای 150 درجه بپزید. سپس می توانید این فینگرفود خوشمزه را نوش جان کنید.

نکات تکمیلی در مورد فینگر فود با خمیر فیلو
فینگر فود با خمیر فیلو جزو پیش غذا - گوناگون میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .

فینگر فود با خمیر فیلو را می توانید در وعده میان وعده - شام - پیش غذا - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .2

آموزش طرز تهیه سه مدل فینگر فود


فینگر فود گوژر فرانسوی

فینگرفود گوژر به مانند دیگر فینگرفود های مورد توجه به ویژه کودکان قرار گرفته است و به جرات می توان گفت غذای انگشتی در اکثر مهمانی ها سرو می شود.

مواد لازم برای گوژر، فینگر فود فرانسوی
کره:60 گرم
آرد:180 گرم
تخم مرغ:4 عدد
آب" 250 میلی لیتر
نمک:1 قاشق چایخوری
پنیر رنده شده:150 گرم

طرز تهیه فینگرفود گوژر فرانسوی
ابتدا آب، کره و نمک را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کره آب شود. در این مرحله قابلمه را از روی حرارت برداشته و آرد را به صورت یکدفعه به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر درست شود. قابلمه را مجدد روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا خمیر کمی تفت بخورد. زمانی که احساس کردید خمیر شروع به ته گرفتن کرد آن را از روی حرارت بردارید و به یک ظرف دیگر منتقل کنید تا کمی خنک شود. در این مرحله تخم مرغ ها را یک به یک افزوده و خمیر را مخلوط کنید تا یکدست شود.

در مرحله آخر پنیر را به خمیر افزوده و مخلوط کنید، سپس آن را به شکل گلوله های یکدست درست کرده و داخل سینی فری که با کاغذ روغنی پوشانده اید با فاصله از هم بچینید. روی خمیرها کمی پنیر بریزید و به فری که از قبل گرم شده منتقل کنید.

بعد از اینکه گوژرها پف کردند دمای فر را کاهش داده و اجازه دهید تا سطح آن ها طلایی شود.

نکته :می توانید به خمیر گوژر کنجد و یا سبزیجات معطر خشک هم اضافه کنید.

نکات تکمیلی در مورد فینگر فود گوژر
فینگر فود گوژر جزو کیک و شیرینی - شیرینی خشک میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .

فینگر فود گوژر را می توانید در وعده میان وعده - پیش غذا - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.namnamak.com
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما