توسعه تکنولوژی، کسب و کارها را یک قدم از کرونا جلو می اندازد

کرونا، نرخ ارز، تورم و سایر مشکلات اقتصادی که همگان به آن اذعان دارند، بسیاری از مشاغل و کسب و کارها را با مشکلات اساسی روبرو کرده و حتی بسیاری از آنها را به تعطیلی کشانده است.
سه‌شنبه، 24 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سحر رنجبررفیع
موارد بیشتر برای شما
توسعه تکنولوژی، کسب و کارها را یک قدم از کرونا جلو می اندازد
هوش مصنوعی به کمک اقتصاد آمده است؛
اقتصاد کلان کشور ما که همزمان با چند چالش بزرگ درگیر است، در شرایطی به سر می برد که سیاستگذاران و متولیان هر بخش اقتصادی، با رویکرد خروج از رکود تصمیم گیری می کنند. این درحالی است که توسعه و همسان سازی کسب و کارها با شرایط اپیدمی که منجر به پیشرفت تکنولوژی نیز می شود، راهکار بهتری است و می تواند در کوتاه و بلند مدت، بسیاری از مشاغل و اصناف را به رونق برساند.

با پیشرفت و آموزش میتوان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد؛
کرونا، نرخ ارز، تورم و سایر مشکلات اقتصادی که همگان به آن اذعان دارند، بسیاری از مشاغل و کسب و کارها را با مشکلات اساسی روبرو کرده و حتی بسیاری از آنها را به تعطیلی کشانده است. شاید کمی خوشبینانه باشد، اما می توان همچون برخی از کسب و کارها، با توسعه بخش های دیگر همچون فروش آنلاین، تولید محتوا، برندینگ، برنامه ریزی برای توسعه مجموعه و تمرکز بررسانه های مجازی، این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با مدیریت عملکرد پرسنل خود، از این زمان بهترین بهره برداری را داشت.

اطلاعات بازار مسکن کیلید، پنجره ای برای رصد بازار مسکن؛
گفتنی است خوشبختانه در بخش فروش املاک مدتی است سامانه هوشمند کیلید توانسته با رویکردی توسعه ای، این بخش را ساماندهی کند و کاربردی ترین بخش ها و ابزارها را به این حوزه بی افزاید. بخش هایی همچون اطلاعات بازار مسکن که علاوه بر مشاورین املاک و سیاستگذاران، مردم نیز می توانند با ورود به آن، علاوه بر اینکه آگاهی ملکی خود را نسبت به قیمت املاک مناطق مختلف تهران در بازه های زمانی مختلف افزایش می دهند، معاملات ملکی موفق تری را هم تجربه کنند.
 
توسعه تکنولوژی، کسب و کارها را یک قدم از کرونا جلو می اندازد


لازم به ذکر است این تنها بخش کیلید برای افزایش آگاهی ملکی مردم نیست و این مهم توسط ابزاری کاربردی همچون تخمین قیمت مسکن در اختیار مردم قرار گرفته است. به این صورت کاربران در کمترین زمان، می توانند قیمت و سایر مشخصات املاک خود را فقط با ارائه کدپستی ده رقمی خود دریافت کنند.

همچنین کیلیدمگ نیز بستری است که جدیدترین اخبار بازار مسکن، گزارش ها و مصاحبه های متولیان این بخش را منتشر می کند و در کنار سایر بخش ها همچون معماری و دکوراسیون داخلی، مباحث حقوقی و فنی مشاورین املاک و ... به اطلاع رسانی رویدادها و مقالات این حوزه می پردازد. گفتنی است کیلید با بررسی مشخصات محله های پرتقاضای تهران و انتشار آن در رسانه های معتبر کشور، گامی دیگر در جهت آگاهی ملکی مردم برداشته است. از این رو در ادامه به مشخصات قیمت خرید آپارتمان در صادقیه، خرید آپارتمان در دروس و اجاره آپارتمان در باغ فیض می پردازیم:
 

باغ فیض، میزبان مدرن تهران قدیم؛
با قدم زدن در محله باغ فیض که در یکی از مناطق شمال غربی شهر تهران واقع شده است، احتمال اینکه هنوز هم دیوارهای کاهگلی برخی از باغات را مشاهده کنید زیاد است. اما این بدین معنا نیست که بافت محله همچون گذشته است و المان های شهر نشینی در این محله مشاهده نمی شود. حتا این منطقه به واسطه مرکز خرید تیراژه، بیش از دو دهه است در کانون توجه جوانان و خانواده ها قرار گرفته و سازندگان زیادی هم به ساخت و ساز در این محله پرداخته اند.

 
توسعه تکنولوژی، کسب و کارها را یک قدم از کرونا جلو می اندازد


 اما روند افزایش قیمت خرید و اجاره آپارتمان در باغ فیض نیز همچون سایر محله های تهران با شیب تندی پیش رفت. به طوری که در میانه سال 92 با قیمت متری 3 میلیون و 790 هزار تومان معامله می شد. این درحالی است که میانگین نرخ خرید آپارتمان در تهران متری 3 میلیون تومان بود؛ این امر تا اسفند ماه 96 تا نرخ 6 میلیون و 800 هزار تومان افزایش داشت و به این صورت افزایش قیمت مسکن در این منطقه آغاز شد.

در نهایت قیمت خرید آپارتمان در باغ فیض طی دوسال نزدیک 12 میلیون تومان گرانتر شد و به 18 میلیون تومان در هر متر مربع رسید. این مهم نیز در سال 99 مشابه سایر مناطق رشد افسارگسیخته ای داشت و در پایان سال 99 هر مترمربع به 35 میلیون و 450هزار تومان رسید. گفتنی است نرخ اجاره آپارتمان در باغ فیض نیز به همین صورت رشد داشته است و امروزه به عنوان محله ای متوسط برای مستاجران به شمار می رود.

صادقیه یکی از رکورد داران افزایش قیمت در تهران؛
اینکه هر شخص و خانواده ای چه مولفه هایی برای انتخاب محل سکونت خود در نظر می گیرد، کاملا سلیقه ای است. از این رو برخی از متقاضیان، حضور در مناطق مرکزی شهر را که مجتمع های تجاری و آموزشی زیادی دارد، به عنوان یکی از شاخصه های انتخاب خود در نظر می گیرند. در این راستا خرید آپارتمان در صادقیه یکی از نخستین انتخاب های این قشر از خانواده ها و افراد است که اتفاقا بسیار زیاد هم هستند.

این مهم در کنار مولفه های جذاب دیگر این محله باعث شده قیمت خرید آپارتمان در صادقیه نیز با روند صعودی همراه شود و با رشد 122 درصدی در سال 99، یکی از رکورد داران افزایش قیمت املاک در تهران شود. به این صورت در محله های خلوت صادقیه، هر متر مربع آپارتمان مسکونی نوساز بین 42 تا 44 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

 
توسعه تکنولوژی، کسب و کارها را یک قدم از کرونا جلو می اندازد

دروس، محله ای لوکس و با اصالت؛
دروس محله ای است که بدون تردید یکی از نخستین انتخاب های متقاضیان پردرآمد جامعه است. چرا که علاوه بر آرامش و امنیت، دسترسی آسان و خلوتی محله، از نظر اجتماعی نیز سطح قابل قبولی به همراه دارد. به این صورت خرید آپارتمان دردروس همیشه قیمتی بیش از میانگین کل شهر داشت. به طوری که در ابتدای سال 92 که قیمت خرید آپارتمان در تهران حدود 3 میلیون تومان بود، خرید آپارتمان در دروس با قیمت 6 میلیون و 500 هزار تومان معامله می­شد.

 گفتنی است این امر تا سال 1396با همین میزان صعود در حال افزایش بود. به این صورت که در فروردین 96 هر متر مربع آپارتمان در این محله با قیمت 8 میلیون و 300 هزار تومان مورد معامله قرار می­گرفت. منتها این نرخ ها نیز از شرایط رکودی بازار مسکن تاثیرگرفت و طی دوسال قیمت خرید آپارتمان در دروس به 20 میلیون تومان رسید.

افزایش 45 میلیون تومانی خرید خانه در دروس، طی 8 سال؛
شایان ذکر است نرخ 20 میلیون تومانی املاک این محله، تازه آغاز روزهای سخت بازار مسکن بود. به طوری که در انتهای همان سال، هر مترمربع آپارتمان در دروس 8 میلیون تومان گرانتر شد. این نقطه­ای بود که بسیاری از فعالان بازار مسکن فکر می­کردند قیمت خانه به سقف رسیده است. منتها اتفاقات مسکنی سال 99 این نگاه را به کلی تغییر داد.

به این صورت در آغاز سال 99 هر متر آپارتمان در دروس 29 میلیون تومان بود و در شهریور ماه رقم غیرقابل باور  47 میلیون تومان را پشت سرگذاشت و در نهایت پس از گذراندن 6 ماهه پایانی سال، خرید آپارتمان در دروس با بیش از 9 درصد افزایش قیمت به 52 میلیون تومان رسید. لازم به ذکر است تمام این قیمت ها و درصد تغییراتشان از بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید استخراج شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.