واکاوی تحلیل آراء انتخابات سال 76

رادیوهای بیگانه، همان روزهای اول انتخابات، مرتب داد و فریاد می کردند برای این که به کسانی که آماده و مستعد به این انحراف و اشتباه هستند، خط و جهت بدهند که بله؛ سی میلیون نفر اظهار نارضایی از نظام کردند! خواستند نقطه قوت نظام را نقطه ضعف نظام وانمود و قلمداد کنند.
پنجشنبه، 13 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکاوی تحلیل آراء انتخابات سال 76
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
عده ای بودند که پرونده هایشان ناپاک بود، دست هایشان آلوده بود و می ترسیدند وارد میدان شوند و چیزی بگویند. اگر آنها هم چیزی می گفتند، کسی کارشان نداشت. همان حرفی که امروز می زنند، اگر آن روز هم می گفتند، کسی کارشان نداشت؛ اما خودشان می ترسیدند؛ چون پرونده های بدی داشتند. کینه آنها با انقلاب، با امام خمینی و با تفکر اسلامی امامی، از قدیم معلوم شده بود.
 
این ها خودشان جرأت نمی کردند وارد میدان شوند. بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، بر اساس تحلیل غلطی که از انتخابات کردند، جرأت پیدا کردند! تحلیل غلط آنها این بود که خیال کردند مردم سی میلیون رأی علیه جمهوری اسلامی دادند! اینها خوشحال شدند؛ در حالی که مردم سی میلیون رأی برای تثبیت نظام داده بودند. یکی از افتخارات نظام اسلامی این است که بعد از گذشت هجده سال از پیروزی انقلاب، در یک انتخابات، سی میلیون از جمعیت سی و دو میلیونی حق رأی دار - حدود نود درصد - وارد میدان انتخابات می شوند. اینها نقطه ی قوت نظام را نقطه ضعف تلقی کرده بودند!
 
البته ابتدا رادیوهای بیگانه، همان روزهای اول انتخابات، مرتب داد و فریاد می کردند برای این که به کسانی که آماده و مستعد به این انحراف و اشتباه هستند، خط و جهت بدهند که بله؛ سی میلیون نفر اظهار نارضایی از نظام کردند! خواستند نقطه قوت نظام را نقطه ضعف نظام وانمود و قلمداد کنند.
 
این بیچاره ها هم یا باور کردند، یا خودشان را فریب دادند؛ خیال کردند که حالا در کشوری که نظام سی میلیون نفر مخالف دارد، پس ما هم بیاییم حرف بزنیم؟ حالا جرأت پیدا کرده اند، حرف می زنند؛ در حالی که فرقی نکرده، آن وقت هم اگر تخلفی می کردند، حدود و مرزهای منطقی را می زدند و تحت تعقیب قانونی بودند، امروز هم همان طور است؛ هیچ فرقی نکرده است. امروز هم اگر کسانی اضلال کنند، افساد کنند، ارجاف کنند، باز همان گونه است؛ فرقی نکرده است.
 
پی‌نوشت‌:
1-  بیانات در مراسم فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس 1377/6/12
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 70


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.