انتخابات پرشور؛ پیام دار اعتماد متقابل میان نظام اسلامی و مردم

یک پیام دیگر این انتخابات و این حضور عظیم مردمی، وجود اعتماد متقابل میان نظام اسلامی و مردم است. اینکه در این انتخابات، عرصه برای گفتگو کردن، برای ورود افراد با گرایش های مختلف، برای به صحنه آوردن و روی دایره ریختن نظرات گوناگون، باز شد
يکشنبه، 23 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات پرشور؛ پیام دار اعتماد متقابل میان نظام اسلامی و مردم
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
یک پیام دیگر این انتخابات و این حضور عظیم مردمی، وجود اعتماد متقابل میان نظام اسلامی و مردم است. اینکه در این انتخابات، عرصه برای گفتگو کردن، برای ورود افراد با گرایش های مختلف، برای به صحنه آوردن و روی دایره ریختن نظرات گوناگون، باز شد.
 
این، نشانه اعتماد به نفس نظام است و نشانه این است که نظام جمهوری اسلامی به مردم خود اعتماد دارد؛ به مردم اعتماد می کند. متقابلا مردم هم به نظام اعتماد کردند، آمدند آراء خودشان را در صندوق ها ریختند.
 
اگر اعتماد به نظام نباشد، این توجه مردمی، این اقبال مردمی، وجود نخواهد داشت. این کسانی که دم از بی اعتمادی مردم می زنند - اگر این سخن از روی غرض نباشد، از روی غفلت است - کدام اعتماد از این بالاتر که مردم می آیند در عرصه انتخابات وارد می شوند، به نظامشان، به دولتشان اعتماد می کنند، رأی خود را به آنها می سپارند و منتظر می مانند که نتیجه این رأی گیری را از آنها بشنوند؟ این اعتماد بالای مردم است.
 
این اعتماد به توفیق الهی، به فضل الهی همچنان هست و ما انتظار داریم از مسؤولان کشور، از دست اندرکاران بخش های مختلف که با رفتار خود همچنان این اعتماد را افزایش بدهند. این سرمایه اصلی نظام اسلامی است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در مراسم تنفیذ حکم دهمین دوره ریاست جمهوری 1388/5/12
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص183-182


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.