پیام های انتخابات ۸۸؛ نظام جمهوریت و اسلامیت خودش را با فریاد قوى اثبات کرد

یکی از اساسی ترین حرف هایی که در این انتخابات ملت ما زد - و در واقع باید گفت انقلاب ما زد - این بود که جمهوریت خودش را با فریاد قوى اثبات کرد.
يکشنبه، 23 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیام های انتخابات ۸۸؛ نظام جمهوریت و اسلامیت خودش را با فریاد قوى اثبات کرد
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
یکی از اساسی ترین حرف هایی که در این انتخابات ملت ما زد - و در واقع باید گفت انقلاب ما زد - این بود که جمهوریت خودش را با فریاد قوى اثبات کرد. در واقع این حضور هشتاد و پنج درصدی، پتک جمهوریت بود بر سر دشمنانی که دائم علیه انقلاب هی حرف زدند، علیه اسلام حرف زدند، در پایه های جمهوریت نظام به خیال خودشان خدشه کردند.
 
آن حضور قوی، نشان دهنده این معنا بود. بعد هم ملاحظه کردید که در اظهارات نامزدهای محترمی که وارد این میدان شدند، غالبا دم از پیروی خط امام و گرایش به ارزش ها، دلبستگی به ارزش ها در بیاناتشان بود؛ اگرچه حالا در بعضی از موارد حرف زده می شد که منطبق با این کلی نبود، اما همه آنچه که می گفتند و آنچه که مطرح می کردند، می خواستند این را نشان بدهند که دلبستگی به راه امام، به خط امام، به انقلاب، به پایه های انقلاب وجود دارد.
 
این خیلی حرف مهمی است. این نشان دهنده این است که همه احساس کردند که ملت ایران به این سمت گرایش دارد. این جهت کلی حرکت ملت ایران را نشان می داد؛ یعنی جهت اسلامیت، جهت هضم بودن و مطیع بودن در مقابل امر الهی ای که امام بزرگوار ما مظهرش بود. بنابراین، آن جمهوریت نظام و این اسلامیت نظام، با این انتخابات هر دوی اینها تثبیت شد؛ تأیید شد. اینها پیام های مهمی است؛ اینها را باید درک کرد و باید این پیام ها را فهم کرد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار اعضای هیئت دولت 1388/6/18
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 186


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.