دستور تهیه کاپ کیک توت فرنگی با خامه کره ای ریحان

در اینجا با طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی مرطوب و خوشمزه با خامه کره ریحان آشنا می شوید. این خامه یکی از منحصر به فردترین طعم دهنده ها است. در ادامه همراه ما باشید.
شنبه، 10 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه کاپ کیک توت فرنگی با خامه کره ای ریحان

کاپ کیک توت فرنگی با خامه کره ای ریحان

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک توت فرنگی
مواد غذایی مقدار
کره که در دمای اتاق نرم شده   سه چهارم پیمانه
شکر گرانول سفید یک و نیم پیمانه
تخم مرغ بزرگ چهار عدد
عصاره وانیل     یک  قاشق چای خوری
عصاره توت فرنگی یک  قاشق چای خوری
شیر یک پیمانه
آرد همه منظوره دو پیمانه
نمک      یک دوم قاشق چای خوری
بیکینگ پودر      چهارقاشق چای خوری
توت فرنگی تازه خرد شده یک دوم پیمانه
مربای توت فرنگی   یک دوم پیمانه
توت فرنگی تازه  برای تزیین

مواد لازم برای تهیه برای باترکریم ریحان
مواد غذایی مقدار
ریحان تازه    یک دسته بزرگ
پودر قند دو پیمانه
کره که در دمای اتاق نرم شود  یک و نیم پیمانه
پودر قند دو پیمانه
رنگ خوراکی سبز(اختیاری) چند قطره
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری


طرز تهیه کاپ کیک توت فرنی با خامه کره ای ریحان

مرحله اول: توضیحات کلی درباره کاپ کیک توت فرنگی
تهیه کاپ کیک توت فرنگی ساده و آسان است که مملو از تعداد زیادی توت فرنگی قطعه قطعه شده تازه است. در اینجا برای تهیه کاپ کیک ها از دستور کیک وانیل استفاده می کنیم، سپس توت فرنگی های خرد شده و مربای توت فرنگی را برای طعم دهی خوب به مواد اضافه می کنیم و همچنین می توانید به جای توت فرنگی تازه  از توت های یخ زده که یخ آن ها آب شده استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کاملاً یخشان ذوب شده و آب اضافی آن ها را بگیرید.

نکته: می توانید از این دستورالعمل برای  تهیه کاپ کیک های با اندازه استاندارد (بیست و چهار عدد درست کنید)، مینی کاپ کیک ها (چهل و هشت عدد درست کنید) یا برای درست کردن یک کیک گرد هشت اینچی با دو تا سه لایه استفاده کنید.

مرحله دوم: توضیحاتی درباره باتر کریم ریحان
اگر تا به حال خامه کره ریحان را امتحان نکرده اید، باید بگوییم که باتر کریم ریحان یکی از آن طعم های منحصر به فرد است که به شما اجازه می دهد حدس بزنید که چیست و رنگ آن نیز خیلی چشم نواز است.  برای تهیه باتر کریم ریحان برگ های چند شاخه ریحان را به همراه قند قنادی در یک غذاساز می ریزیم سپس این خمیر ریحان را با کره ترکیب می کنیم که به این ترتیب فراستینگ فوق العاده سبک و خامه ای و بسیار خوشمزه حاصل می شود. این کاپ کیک ها با رنگ و رایحه بی نظیر نمایش کاملاً وسوسه انگیزی دارند.

مرحله سوم: درست کردن کاپ کیک های توت فرنگی
ابتدا فر را با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت ( صد و هفتاد و پنج درجه سانتی گراد) گرم می کنیم. بعد قالب کاپ کیک ها را با گذاشتن کپسول داخل هر حفره آماده می کنیم و کنار می گذاریم .

در یک کاسه بزرگ سه چهارم پیمانه کره نرم شده و یک و نیم پیمانه شکر سفید می ریزیم و با هم زن برقی هم می زنیم تا کره و شکر خوب  باهم  مخلوط شوند و سبک و نرم شود. به مخلوط کره و شکر چهار عدد تخم مرغ درشت، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و از آنجایی که می خواهیم کاپ کیک توت فرنگی درست کنیم  یک قاشق چای خوری هم عصاره توت فرنگی اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شوند.

حدود نصف پیمانه توت فرنگی خرد شده اضافه می کنیم چون می خواهیم که کیک مان مزه توت فرنگی تازه هم بدهد بعد نصف پیمانه هم مربای توت فرنگی می ریزیم و در نهایت یک پیمانه  شیر اضافه کرده و با هم زن دستی هم می زنیم تا یکدست شوند.

در یک کاسه جداگانه، مواد خشک را باهم مخلوط می کنیم، برای این منظور دو پیمانه آرد همه منظوره را داخل یک کاسه می ریزیم و به آن یک دوم قاشق چای خوری نمک و چهار قاشق چای خوری بکینگ پودر اضافه می کنیم و خوب باهم مخلوط می کنیم و کم کم به مایه کیکمان اضافه می کنیم و آن ها را هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

نکته: توجه کنید که نباید زیاد مواد را هم بزنید فقط تا جایی هم بزنید که مواد باهم مخلوط شوند

 با استفاده از یک اسکوپ، کپسول هایی که داخل قالب کاپ کیک گذاشته ایم را تا سه چهارم حجم آن ها پر می کنیم. قالب ها را در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم تا به مدت سی تا سی و پنج دقیقه بپزند،( تا زمانی که لبه ها قهوه ای طلایی شوند) بعد با یک خلال تست می کنیم یعنی خلال دندان را در کاپ کیک ها فر می بریم اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبد کیک ها پخته اند. قالب ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم حدودا پنج دقیقه خنک شوند بعد آن ها را از قالب خارج کرده و روی توری فلزی می گذاریم تا کاملا خنک شوند.

دستور تهیه کاپ کیک توت فرنگی با خامه کره ای ریحان

مرحله چهارم: درست کردن باتر کریم ریحان
در فاصله ای که کاپ کیک ها خنک می شوند خامه کره ریحان را آماده می کنیم، برای این کار یک دسته بزرگ ریحان تازه را داخل غذا ساز می ریزیم و دو پیمانه پودر قند اضافه می کنیم و غذاساز را روشن می کنیم تا یک ترکیب پودر مانند به دست بیاید که این ترکیب خشک و پودر مانند برای خامه کره ریحان عالی است.

نکته: توجه کنید که حتما  ریحان ها را خشک کنید و بعد داخل غذاساز بریزید

دستور تهیه کاپ کیک توت فرنگی با خامه کره ای ریحان

 داخل کاسه هم زن سه قالب کره یا یک و نیم پیمانه که نرم شده می ریزیم و با هم زن حدود پنج تا هفت دقیقه با سرعت زیاد هم می زنیم تا سبک و پفکی شود.

بعد به کره دو پیمانه پودر قند اضافه می کنیم تا خامه کره شیرین شود بعد ترکیب ریحان را اضافه می کنیم و اگر دوست دارید رنگ خامه پر رنگ تر باشد چند قطره رنگ خوراکی سبز هم اضافه کنید بعد یک قاشق چای خوری عصاره وانیل می ریزیم و هم زن را روشن می کنیم و مواد را خوب باهم هم می زنیم.

مرحله آخر: تزئین و سرو
کل خامه  را به یک کیسه شیرینی پزی منتقل می کنیم و روی کاپ کیک های خنک شده را خامه می زنیم  اگر دوست دارید طعم توت فرنگی غالب تر باشد روی هر کدام از کاپ کیک ها یک عدد توت فرنگی تازه بگذارید.

دستور تهیه کاپ کیک توت فرنگی با خامه کره ای ریحان

 کیک فنجانی توت فرنگی با خامه کره ای ریحان آماده است. کاپ کیک ها را در یخچال و در یک ظرف در بسته نگه دارید و یک یا دو ساعت قبل از سرو آن ها را از یخچال خارج کنید تا نرم شوند. امیدواریم که از این دستور خوشتان آمده باشد و آن را برای مناسبت های خاص درست کنید و لذت ببرید.
 

منبع:

بخش آشپزخانه ایرانی سایت راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.