هرآنچه باید در مورد ترک شیره تریاک بدانید

اگر فردی قصد ترک کردن شیره تریاک را دارد بهتر است به یک کلینیک ترک اعتیاد نوین و به‌روز مراجعه کند
يکشنبه، 24 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هرآنچه باید در مورد ترک شیره تریاک بدانید
اکثر افرادی که تریاک مصرف می‌کنند برای این که مصرف خود را از خانواده و اطرافیانشان پنهان کنند شروع به مصرف شیره تریاک می‌کنند. متأسفانه این افراد آگاهی صحیحی نسبت به شیره تریاک ندارند.

شیره تریاک بسیار سنگین‌تر و اعتیادآورتر از مصرف خود تریاک است و زیان‌های جبران‌ناپذیری برای مصرف‌کنندگان این ماده مخدر دارد و قطعاً با توجه به این‌که اعتیاد آن بیشتر است ترک آن نیز دشوار خواهد بود. در ادامه قصد داریم در مورد ترک شیره تریاک و هر آنچه باید درباره آن بدانید صحبت کنیم. پس اگر شما هم به این بحث علاقه‌مند هستید تا انتها همراه باشید.
 
شیره تریاک چیست؟
در ابتدای بحث بهتر است ابتدا با این مخدر کمی بیشتر آشنا شویم. شیره تریاک از جوشاندن ماده تریاک سوخته شده به دست می‌آید. نشئگی این ماده مخدر بسیار بیشتر از دود کردن خود مخدر تریاک بوده و به همین دلیل اعتیاد به این مخدر بسیار زیاد است.

شیره تریاک مدت زمان کمی شخص معتاد را آرام می‌کند و شخص مصرف‌کننده زود به حالت خماری می‌رسد؛ برای همین کسی که شیره تریاک مصرف می‌کند به صورت صعودی مصرفش بیشتر خواهد شد. حتی ممکن است برای گیرایی بیشتر و جلای بیشتر شیره، از سرب استفاده ‌کنند که فرد را دچار مسمومیت‌های شدید می‌کند.
 
هرآنچه باید در مورد ترک شیره تریاک بدانید

 
علم به عوارض شیره تریاک اولین گام برای ترک آن
اولین گام برای ترک هر ماده مخدری قطعاً انگیزه است. هر فرد می‌تواند انگیزه‌ها و دلایل متفاوتی برای ترک اعتیاد از قبیل خانواده، نگاه اجتماع به افراد معتاد، ترس از جدایی از همسر و طلاق و سلامتی و ... داشته باشد ولی می‌توان مهم‌ترین دلیل و انگیزه ترک را سلامت خود فرد دانست.

اولین چیزی که باید به شخص معتاد انگیزه دهد سلامت خود فرد است. برای اینکه انگیزه‌ای برای تندرستی داشته باشیم باید در ابتدایی‌ترین گام با عوارض مواد مخدر آشنا شد که در ادامه به عوارض شیره تریاک اشاره خواهیم کرد.

عوارض مصرف شیره تریاک
عوارض مصرف شیره تریاک به‌صورت خوراکی بسیار زیاد است. مصرف شیره تریاک به دودسته عوارض کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود.
 
از عوارض کوتاه‌مدت مصرف این ماده مخدر می‌توان به موارد مهم زیر که تنها بخشی از عوارض شیره تریاک هستند اشاره کرد:
  • تهوع و استفراغ؛
  • کاهش فشارخون؛
  • سنگینی دست‌وپا؛
  • سوزنی شدن مردمک.
 
همان‌طور که گفته شد مصرف شیره تریاک عوارض بلندمدت هم دارد. اولین مواردی که افراد معتاد به شیره تریاک دچار آن می‌شوند می‌توان به لاغری، سیاه شدن صورت، مشکلات کبدی، مشکلات گوارش، تشنج، سکته، سردردهای شدید، از بین رفتن میل جنسی، عفونت ریه و تنگی نفس اشاره کرد. مشکلات به همین‌جا ختم نمی‌شوند؛ با مصرف شیره تریاک فرد مصرف‌کننده دچار مشکلات روان‌شناختی نیز می‌شود.

به همین منظور بهتر است اگر فردی قصد ترک کردن شیره تریاک را دارد به یک کلینیک ترک اعتیاد نوین و به‌روز مراجعه کند تا در کنار روش‌های نوین ترک اعتیاد از مشاوره نیز بهره‌مند شود تا هم ترک برای شخص راحت‌تر باشد و هم اینکه مشکلاتی که ازنظر روانشناسی برای فرد به دلیل مصرف مواد مخدر ایجاد شده است حل شود.
 
هرآنچه باید در مورد ترک شیره تریاک بدانید

 
روش‌های ترک تریاک و شیره تریاک
ترک تریاک به دو روش سنتی یا ترک ناگهانی و ترک تریاک به روش نوین یا ترک تدریجی صورت می‌پذیرد؛ در روش سنتی احتمال بازگشت فرد مصرف‌کننده به مصرف دوباره بسیار زیاد است.

اکثر افراد به دلیل اینکه در این روش با شکست روبه‌رو می‌شوند امید خود را برای ترک نیز از دست می‌دهند و دیگر سراغ ترک کردن نمی‌روند. ترک تریاک و ترک شیره تریاک به روش تدریجی باید تحت نظر کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد یا مرکز سم‌زدایی بدن انجام شود. در این روش فرد با کمک پزشک متخصص در طی یک روند مشخص علاوه بر کاهش تدریجی ماده مخدر از روش‌هایی مانند روان درمانی هم استفاده می‌کند. در این روش وابستگی‌های روحی و جسمی فرد به ماده مخدر را از بین می‌رود و به علت روان‌درمانی ترک تریاک به این روش بازگشت ندارد.

ترک شیره تریاک بدون درد و خماری
بعضی بر این باور هستند که با مصرف مسکن‌های سنگین و با دوز بالا می‌توانند تریاک و شیره آن را ترک کنند. به همین منظور و با این بینش نادرست افراد از داروهای مسکنی همچون مورفین بدون تجویز پزشک استفاده می‌کنند و پس از مدتی شاهد این خواهند بود که علاوه بر تریاک به ماده مسکن نیز اعتیاد پیدا کرده‌اند.
 
برای ترک اعتیاد در سریع‌ترین زمان همین حالا اقدام کنید
کلینیک اعصاب و روان و ترک اعتیاد پیام تندرستی واقع در خیابان شریعتی تهران مجهزترین مرکز تخصصی در زمینه بستری برای بیماران ترک اعتیاد و اعصاب و روان در تهران است. در این کلینیک برخلاف بسیاری از کلینیک‌های غیرتخصصی ترک اعتیاد از موادی که خود مخدر بوده و اعتیادآور هستند برای ترک استفاده نمی‌شود و از داروهایی مثل نالتروکسان که خود ضد مخدر است استفاده می‌شود.

به همین دلیل در این مرکز در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اعتیاد را کنار گذاشت و به زندگی سالم و بدون مواد مخدر رسید. در این مرکز در کنار تمام خدمات پزشکی ارائه شده شخص مراجعه کننده از روان درمانی نیز بهره‌مند می‌شود که به ترک دائمی و آسان هر نوع مواد مخدری کمک می‌کند. برای دریافت مشاوره رایگان اولیه می‌توانید با شماره تماس 41 22 22 22 – 021 و 70 20 22 22 – 021 تماس بگیرید و یا به سایت ما با آدرس  clinicpayam.com مراجعه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.