طرز تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

اگر دنبال یک دستور پخت بهاری جدید هستید این پیش غذا را حتما امتحان کنید چون مطمئنا همه شما از آن خوشتان می آید پس در ادامه همراه ما باشید.
دوشنبه، 6 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

مواد لازم برای تهیه پایه تارت

مواد غذایی مقدار
کره سرد شده صد و بیست و پنج گرم
زرده تخم مرغ یک عدد
شکر دو قاشق غذا خوری
آب سرد سه قاشق غذا خوری
وانیل یک پاکت پنج گرمی
آرد یک و نیم تا دو لیوان

مواد لازم برای تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

مواد غذایی مقدار
پوسته قنادی(تارت) 60 عدد
پیاز خیلی بزرگ نگینی خرد شده      یک عدد
مارچوبه خرد شده (ساقه مارچوبه)    یک پیمانه
شکر قهوه ای      دو قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک   دو قاشق غذا خوری
کره   دو قاشق غذا خوری
نمک      یک قاشق چای خوری
پودر سیر      یک دوم قاشق چای خوری
فلفل سیاه تازه آسیاب شده به مقدار لازم
ریحان خشک یک دوم قاشق چای خوری
پنیر پارمسان رنده شده      یک پیمانه
پنیر ریکوتا شیر کامل (پر چرب)    یک پیمانه
پنیر خامه ای که در دمای اتاق نرم شده است هشت اونس (دویست و بیست گرم)
تکه های مارچوبه یا گیاهان تازه خرد شده به میزان لازم برای تزیین
 

طرز تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

فصل بهار زمان خوبی برای لذت بردن از مارچوبه است و به همین دلیل می خواهیم یک پیش غذای خوشمزه و بهاری را آموزش بدهیم این پیش غذا در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی تهیه می شود. درست است که الان فصل مارچوبه نیست ولی بد نیست دستور تهیه این پیش غذا را یاد بگیرید تا در فصل مارچوبه بتوانبد آن را درست کنید و لذت ببرید.
این پیش غذای خوشمزه و ساده با تارت و تکه های مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی درست می شود و همچنین برای تهیه آن از سه نوع پنیر که عبارتند از ریکوتای پر چرب، پارمسان  معطر و خوشمزه و خامه ای، استفاده می کنیم هرچه پنیر بیشتری استفاده کنیم خوشمزه تر خواهد بود به خصوص برای این تارت های پنیری.
مراحل کار به این صورت است که داخل تارت ها تکه های مارچوبه و پیاز کاراملی می ریزیم و در نهایت یک پیش غذای خوشمزه و خیلی ساده درست می کنیم، همراه ما باشید تا با طرز تهیه آن آشنا شوید.

برای اینکه این دستور العمل فوق العاده آسان باشد، توصیه می کنم پایه تارت را از روز قبل آماده کنید و روز مهمانی یا دورهمی فقط مواد داخل آن را آماده کنید و تارت ها را سر هم کنید و بپزید برای تهیه پایه تارت می توانید از پودر تارت آماده استفاده کنید به این ترتیب که پودر تارت را خریداری کنید و با استفاده از دستورالعمل روی پاکت خمیر را تهیه کنید و با کاتر حلقه ای خمیر را برش داده و با استفاده از یک قالب مینی کاپ کیک آن ها را در فر بپزید و یا اینکه به صورت زیر در خانه تهیه کنید.

مرحله اول: تهیه پایه تارت
صد و بیست و پنج گرم کره سرد را رنده کرده و داخل یک کاسه نسبتا بزرگ می ریزیم و به آن یک عدد زرده تخم مرغ، دو قاشق غذا خوری شکر، سه قاشق غذا خوری  آب سرد، یک پاکت پنج گرمی وانیل و یک لیوان آرد اضافه می کنیم و با نوک انگشتان همه مواد را مخلوط می کنیم،  بقیه آرد را  کم کم می ریزیم  تا زمانی که خمیر بدست نچسبد این خمیر مقداری سفت است. خمیر آماده شده را نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم، بعد از گذشت نیم ساعت روی میز کار کاغذ روغنی انداخته و خمیر را روی آن قرار می دهیم و به کمک وردنه به قطر نیم سانت باز می کنیم و با قالب شیرینی به شکل گرد خمیر را برش می زنیم  و در قالب  های کوچک تارت که با کره چرب کرده ایم قرار می دهیم و با دست خوب  صاف می کنیم  وبا چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد می کنیم، دوباره قالب ها را به مدت پانزده تا بیست دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند حالا و بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده آن ها را از یخچال خارج کرده و در فر صد و هشتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده قرار می دهیم تا بمدت بیست و پنج دقیقه بپزند و سطح آن ها طلایی رنگ شود وقتی به این مرحله رسید قالب ها را از فر در آورده  و می گذاریم سرد شوند سپس به آرامی از قالب جدا می کنیم و کنار می گذاریم تا زمان استفاده از آن ها فرا برسد.

نکته: کره، زرده تخم مرغ و آب باید کاملا سرد باشند و این خمیر تارت را باید سریع  هم بزنید و در ظرف دربسته در یخچال قرار می دهیم  توجه کنید که این خمیر چربی است و مدت زمان گفته شده برای استراحت خمیر بسیار مهم است

مرحله دوم: آماده کردن پیاز های کاراملی و مارچوبه
بعد از اینکه پایه تارت آماده شد می رویم سراغ درست کردن مواد میانی تارت. با پیازهای کاراملی و مارچوبه شروع می کنیم، برای اینکار ابتدا یک ماهیتابه نسبتا بزرگ را روی حرارت متوسط می گذاریم تا گرم شود سپس داخل آن دو قاشق غذا خوری کره نرم شده می ریزیم و صبر می کنیم کره کاملا آب شود و کف کند توجه کنید که تابه نباید زیاد داغ باشد حالا یک عدد پیاز سفید بزرگ که به صورت نگینی خرد شده به کره اضافه می کنیم و بلافاصله یک پیمانه مارچوبه خرد شده می ریزیم.
نکته: برای این قسمت از دستور تهیه فقط قسمت ساقه های مارچابه ها را خرد کرده ایم و سر آن ها را برای تزئین تارت ها کنار گذاشته ایم
حالا مواد را هم می زنیم و به مدت هفت تا ده دقیقه اجازه می دهیم که بپزند و پیازها نرم و لطیف و شفاف شوند. وقتی پیازها کاملا نرم شدند دو قاشق غذا خوری شکر قهوه ای و دو قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک اضافه می کنیم که باعث کاراملی شدن پیاز ها می شوند پنج دقیقه دیگر پیاز و مارچوبه را می پزیم تا خوب قهوه ای و کاراملی شوند.

طرز تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

مرحله سوم: آماده کردن ترکیب پنیرها
در این مرحله می رویم سراغ درست کردن پنیرها، داخل یک کاسه نسبتا بزرگ  یک پیمانه پنیر پارمسان رنده شده می ریزیم و یک پیمانه پنیر ریکوتای پر چرب و یک قالب دویست و بیست گرمی از پنیر خامه ای که در دمای محیط نرم شده اضافه می کنیم و بعد یک قاشق چای خوری نمک، نصف قاشق چای خوری ریحان خشک و همچنین نصف قاشق چای خوری پودر سیر و مقداری فلفل سیاه آسیاب شده می ریزیم و در نهایت ترکیب پیاز کاراملی و مارچوبه را اضافه می کنیم و با لیسک مواد را خوب هم می زنیم.

طرز تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

مرحله آخر: سر هم کردن تارت ها
حالا داخل سینی فر کاغذ روغنی می گذاریم تا تارت ها هنگام پخت به ته سینی نچسبند بعد پایه های تارت فنجانی را که از قبل آماده کرده ایم داخل سینی فر می چینیم و هر کدام را با ترکیب پیاز و مارچوبه کاراملی و پنیر پر می کنیم طوری که کمی از لبه بالا باید، در آخر برای تزئین تارت ها روی مواد میانی قسمت بالایی مارچوبه ها را که قبلا خرد کرده بودیم را می گذاریم این قسمت از طرز تهیه اختیاری است و بستگی به سلیقه شما دارد و می توانید به جای مارچوبه از سبزی های تازه خرد شده مثل شوید و جعفری استفاده کنید، بعد کمی نمک می پاشیم تا مارچوبه ها طعم دار شوند. حالا سینی را داخل فری که از قبل با دمای صد و هفتاد و پنج درجه سانتی گراد گرم شده می گذاریم و اجازه می دهیم تارت ها به مدت یک ربع بپزند بعد از پخت سینی را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تارت ها به مدت ده دقیقه داخل سینی فر خنک شوند حالا تارت های مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی ما آماده سرو است.

طرز تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

طرز تهیه تارت مارچوبه و پنیر با پیاز کاراملی

لازم به ذکر است که با این دستور تهیه حدودا شصت عدد تارت خواهید داشت که اگر می خواهید کمتر از این مقدار باشد می توانید نصف مایع آن را داخل فریزر نگهداری کنید و زمانی که یک پیش غذای پنیری دلتان خواست از فریزر خارج کرده و حدود بیست دقیقه داخل فر بگذارید.
مطمئنا عاشق این پیش غذا می شوید عطری که دارند فوق العاده است مخصوصا ترکیب سه پنیر مختلف که کلی تارت ها را خوش طعم کرده است پنیر های آب شده و پیاز کاراملی با مارچوبه ترد واقعا عالی هستند. اگر مقداری که درست کردید زیاد است اصلا نگران نباشید چون این تارت ها روی دسستان باقی نخواهند ماند قول می دهیم که تارت های لقمه ای سریع تمام شوند.

ارزش غذایی این دستور
کالری: 47 کیلو کالری | کربوهیدرات: 3 گرم | پروتئین: 2 گرم | چربی: 3 گرم | چربی اشباع شده: 2 گرم | چربی چند غیر اشباع: 1 گرم | چربی تک غیراشباع: 1 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 9 میلی گرم | سدیم: 91 میلی گرم | پتاسیم: 26 میلی گرم | فیبر: 1 گرم | شکر: 1 گرم | ویتامین A: 129IU | ویتامین C: 1 میلی گرم | کلسیم: 33 میلی گرم | آهن: 1 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.