دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

اگر به کدو تنبل و غذاهایی که با آن تهیه می شوند علاقه دارید همراه ما باشید تا با طرز تهیه این رول دارچینی خوشمزه آشنا شوید.
دوشنبه، 13 دی 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

رول دارچینی کدو تنبل


مواد لازم برای خمیر رول دارچین کدو تنبل
مواد غذایی مقدار
شیر کامل، ولرم یک پیمانه
مخمر فعال خشک یک قاشق غذا خوری
شکر گرانول سفید یک دوم پیمانه
نمک یک قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ دو عدد
کره بدون نمک، ذوب شده یک سوم پیمانه
پوره کدو تنبل یک دوم پیمانه
آرد همه منظوره پنج تا پنج و نیم پیمانه
خامه یا شیر کامل، برای رویه کردن یک دوم پیمانه

مواد لازم برای لایه میانی رول دارچینی
مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده یک دوم پیمانه
شکر قهوه ای یک پیمانه
دارچین آسیاب شده دو و نیم قاشق غذا خوری
جوز هندی آسیاب شده یک قاشق چای خوری
پوره کدو تنبل سه چهارم پیمانه

مواد لازم برای آیسینگ پنیر خامه ای
مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای، نرم شده هشت اونس (دویست و بیست گرم)
شکر قنادی (پودر قند) یک پیمانه
عصاره وانیل یک دوم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده                   به مقدار لازم
                            


طرز تهیه رول دارچینی کدو تنبل

اگر جزو عاشقان پاییز و کدو تنبل هستید، حتما دستور تهیه رول دارچینی کدو حلوایی را دوست خواهید داشت. این رول های کدو حلوایی بسیار پف دار، خوشمزه و معطر می باشند و برای پاییز عالی هستند. آن ها با خمیر تهیه شده شکر و دارچین و پوره کدو تنبل و مایه پنیر خامه ای درست می شوند. با این توصیف فکر کنم دوست دارید زودتر برویم سراغ آماده سازی این غذای پاییزی بی نظیر، پس همراه ما باشید.

ابتدا لازم است توضیحاتی درباره مواد اصلی مورد نیاز برای تهیه این دستور غذا ارائه شود.

پوره کدو تنبل: اگر می توانید پوره کدو تنبل را به صورت کنسرو شده تهیه کنید ساده ترین و بهترین گزینه برای این دستور است.

مخمر فعال خشک: برای تهیه خمیر الزامی است، اگر می توانید مخمر فوری تهیه کنید عالی است چون باعث می شود که سریعتر عمل کند و خمیر عمل بیاید. خمیر را در مرحله اول فقط به مدت پانزده تا بیست دقیقه باید صاف کنید.

شیر کامل: استفاده از شیر کامل باعث می شود که خمیر طعم بهتری داشته باشد.

پنیر خامه ای: پنیرخامه ای را حدود یک ساعت قبل از تهیه خمیر در دمای اتاق قرار می دهیم تا نرم شود.

خامه: پیشنهاد می کنیم که حتما از خامه استفاده کنید چون باعث نرم شدن رول های دارچینی می شود و راز نرم شدن رول ها در استفاده از خامه است.

دارچین: یک ماده ضروری برای تهیه این دستور غذا می باشد.

مرحله اول: آماده کردن خمیر
اولین کاری که برای درست کردن این رول های دارچینی کدو حلوایی خوشمزه  باید انجام دهیم آماده کردن خمیر است. هنگام تهیه خمیر، توجه کنید که از مایعات در دمای مناسب باید استفاده کرد. بنابراین شیر کامل را تا حدود ولرم یا صد و پانزده درجه فارنهایت (چهل و شش درجه سانتی گراد) گرم می کنیم. دقت کنید که اگر شیر خیلی داغ باشد باکتری های مخمر را از بین می برد و خمیر حجم نمی گیرد.

یک پیمانه شیر ولرم و یک قاشق غذا خوری مایه خمیر را داخل کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم و پنج دقیقه صبر می کنیم سپس با هم زن دستی هم می زنیم حالا نصف پیمانه شکر سفید، یک قاشق چای خوری نمک، دو عدد تخم مرغ درشت و نصف پیمانه پوره کدو حلوایی را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب یکدستی حاصل شود.

بعد شروع به اضافه کردن آرد می کنیم. پنج تا پنج و نیم پیمانه آرد داریم توصیه می کنیم آرد را به تدریج اضافه کنید، حدود نصف پیمانه  تا یک فنجان در هر بار. بعد از هر بار اضافه کردن آرد مواد را با همزن  دستی هم می زنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر برای ورز دادن آماده شود. زمانی که خمیر وسط کاسه جمع شد روی میز کار را کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی سطح آرد پاشی شده بر می گردانیم و به مدت چهار تا پنج دقیقه ورز می دهیم.

بعد از ورز دادن خمیر آن را داخل کاسه بر می گردانیم و روی کاسه را با حوله می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر در گوشه ای گرم از آشپزخانه حدود یک تا یک و نیم ساعت بماند و حجم بگیرد. توجه کنید که حجم خمیر باید دو برابر شود.

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

مرحله دوم: پهن کردن خمیر و اضافه کردن مواد میانی و رول کردن آن
پس از حجم گرفتن خمیر، آن را روی یک سطح کاری که کمی آردپاشی شده قرار می دهیم و به مدت سی ثانیه ورز می دهیم و بعد به کمک وردنه آغشته شده با آرد به شکل یک مستطیل بزرگ به اندازه 16×19 اینچ (40×48 سانتی متر) پهن می کنیم.

ابتدا برای فیلینگ، یک قالب (پیمانه) کره نرم شده را روی سطح خمیر می مالیم. سپس یک پیمانه شکر قهوه ای را با دو و نیم قاشق غذا خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری جوز هندی مخلوط می کنیم و روی کره و سطح خمیرمی ریزیم و به کمک دست کاملا و به طور یکنواخت پخش می کنیم، سپس سه چهارم پیمانه پوره کدو حلوایی را اضافه می کنیم. بهتر است که پوره را با لیسک کم کم بریزیم سپس آن را به آرامی روی شکر دارچینی پخش کنیم.

حالا باید خمیر را رول کنیم، بعد از رول کردن خمیر آن را به دوازده  قسمت مساوی تقسیم می کنیم و رول ها را در یک تابه سرامیکی مستطیل شکل می چینیم و به مدت سی دقیقه صبر می کنیم.

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

در همین حین، فر را با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت یا صد و هفتاد و هفت درجه سانتی گراد گرم می کنیم. پس از اینکه رول ها استراحت کردند، تابه را داخل فر گذاشته و رول ها را به مدت ده دقیقه می پزیم. بعد از ده دقیقه، تابه را از فر خارج کرده و حدود نصف پیمانه خامه یا شیر را به طور یکنواخت روی رول ها می ریزیم. این کرم از خشک شدن رول ها جلوگیری می کند و آن ها را بسیار نرم و لطیف می کند. دوباره رول ها را به فر بر می گردانیم و به مدت بیست و دو تا بیست و پنج دقیقه دیگر یا تا زمانی که رول ها به رنگ قهوه ای طلایی و پررنگ در بیایند به پخت آن ها ادامه می دهیم.

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

مرحله آخر: درست کردن آیسینگ پنیر خامه ای و تزئین رول ها
زمانی که رول ها پخته شدند، روی آن ها را با مایه پنیر خامه ای در حالی که رول ها هنوز گرم هستند، تزیین می کنیم. آیسینگ را می توان  قبل از خارج کردن تابه از فر و در حالی که رول های دارچینی در حال پخت هستند، آماده کرد به این ترتیب که کافی است ابتدا یک قالب دویست و بیست گرمی پنیر خامه ای نرم شده را در یک کاسه می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا یکدست شود سپس یک پیمانه شکر قنادی (پودر قند)، نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل و مقداری دارچین را اضافه می کنیم و دوباره یک دقیقه هم می زنیم تا مایه صاف و یکدست شود، آیسینگ ما آماده است.

وقتی رول های دارچینی کاملا پختند، آن ها را از فر خارج کرده و چند دقیقه اجازه می دهیم تا خنک شوند. مایه پنیرخامه ای (آیسینگ) را قبل از سرد شدن روی رول ها می مالیم و بقیه آن را نگه می داریم تا به صورت جداگانه سرو شود. حالا می توانید تکه ای از رول ها را جدا کنید و در حالی که هنوز گرم هست از آن لذت ببرید.

دستور تهیه رول دارچینی کدو تنبل

این دستور غذای پاییزی را می توانید چند روز زودتر آماده کنید و زمانی که یک مهمانی یا دورهمی دارید آن را از یخچال خارج کنید و بپزید به این ترتیب که تمامی دستورالعمل را دنبال کنید و بعد از برش دادن رول ها و چیدن آن ها در تابه اجازه دهید رول ها به جای سی دقیقه فقط پانزده دقیقه در دمای اتاق استراحت کنند، سپس روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و تابه را در یخچال قرار دهید.

روز مهمانی رول ها را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه در دمای اتاق بمانند. در همین حین، فر را با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت یا صد و هفتاد و هفت درجه سانتی گراد گرم روشن کنید تا گرم شود. پس از گذشت مدت زمان گفته شده، تابه داخل فر بگذارید  تا رول ها به مدت ده دقیقه بپزند. بعد از ده دقیقه، رول ها را از فر خارج کرده و خامه یا شیر را به طور یکنواخت روی آن ها بریزید. همانطور که اشاره شد این کار از خشک شدن خمیر جلوگیری می کند. دوباره تابه را به فر برگردانید و به مدت بیست و دو تا بیست و پنج دقیقه دیگر یا تا زمانی که رول ها به رنگ قهوه ای طلایی و پررنگ در بیایند به پخت آن ها ادامه دهید.

ارزش غذایی رول دارچینی کدو حلوایی
کالری: 579 کیلو کالری | کربوهیدرات: 86 گرم | پروتئین: 10 گرم | چربی: 23 گرم | چربی اشباع شده: 13 گرم | چربی چند غیر اشباع: 1 گرم | چربی تک غیراشباع: 6 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 88 میلی گرم | سدیم: 288 میلی گرم | پتاسیم: 231 میلی گرم | فیبر: 3 گرم | شکر: 39 گرم | ویتامین A: 4733IU | ویتامین C: 1 میلی گرم | کلسیم: 110 میلی گرم | آهن: 4 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.