دستور تهیه گالت (کوکوی) سیب زمینی با سالمون دودی

در ادامه طرز تهیه یک مدل کوکوی سیب زمینی ترد و کره ای با نیمرو و سالمون دودی و چند تکه آووکادو را آموزش می دهیم. این دستورالعمل فرانسوی را می توانید در خانه درست کنید و خانواده تان را تحت تأثیر قرار دهید، با این دستور می توانید برای آخر هفته یک صبحانه بی نظیر داشته باشید.
شنبه، 14 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه گالت (کوکوی) سیب زمینی با سالمون دودی

گالت سیب زمینی با سالمون دودی


مواد لازم برای تهیه گالت سیب زمینی با سالمون دودی
مواد غذایی مقدار
سیب زمینی بزرگ    سه عدد
آویشن تازه     یک و نیم قاشق چای خوری
نمک     یک تا یک و نیم قاشق چای خوری
فلفل سیاه آسیاب شده و پودر سیر به مقدار لازم
کره   دو تا سه قاشق غذا خوری
ماهی سالمون دودی     چهار اونس
آووکادوی بزرگ و رسیده    یک عدد
شوید تازه خرد شده      یک دسته کوچک
موسیر متوسط خرد شده     یک عدد
کیپر     یک قاشق غذا خوری
سس Chimichurri  اختیاری  یک چهارم فنجان

مواد لازم برای تهیه نیمرو
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ بزرگ و ارگانیک     چهار عدد
سرکه سفید     یک قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم


طرز تهیه گالت سیب زمینی با سالمون دودی

در این مطلب قصد داریم یک مدل صبحانه خوشمزه و خاص را به شما عزیزان آموزش دهیم. گالت سیب زمینی با سالمون دودی و نیمرو آب پز که با چند تکه آووکادو و پیاز و شوید تازه سرو می شود. طعم هایی که در این غذا احساس می کنید فوق العاده هستند و برای صبحانه یا دورهمی هایتان عالی است. امروز می خواهیم این غذا را با نیمروی آب پز درست کنیم قابل ذکر است که این غذا را می توانید هم با نیمروی آب پز و هم با نیمروی سرخ شده درست کنید.

کاری که برای تهیه این صبحانه خوشمزه انجام می دهیم این است که ابتدا سیب زمینی های رنده شده را مزه دار می کنیم، سپس به شکل یک پنکیک درآورده و به آرامی سرخ می کنیم  تا بپزند و ترد شوند و با نیمرو سالمون دودی و آووکادو سرو می کنیم، در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه این صبحانه مخصوص آشنا شوید.
حالا می رویم سراغ درست کردن صبحانه مخصوصمان، همان طور که اشاره شد این دستور ساده برای صبحانه با سیب زمینی شروع می شود.

قبل از شروع لازم است بدانید که گالت چیست؟
Galette یک اصطلاح آشپزی فرانسوی است که برای توصیف پنکیک تخت یا کیک و پای نازک و ترد استفاده می شود. گالت سیب زمینی یک غذای کلاسیک فرانسوی است و با تاپینگ های مختلف سرو می شود. همچنین می توان سیب زمینی را به صورت خرد شده یا ورقه شده هم استفاده کرد.

مرحله اول: درست کردن کوکو سیب زمینی
برای این دستور پخت به سه عدد سیب زمینی درشت نیاز داریم، سیب زمینی ها را پوست گرفته و در یک کاسه بزرگ رنده می کنیم و آن ها را به مدت 15 دقیقه در آب سرد خیس می کنیم این کار باعث می شود که مقداری از نشاسته سیب زمینی از بین برود و کوکو حسابی ترد می شود.
نکته: اگر می خواهید این غذا را برای صبحانه درست کنید و وقت کافی برای پوست کندن و رنده کردن سیب زمینی ندارید می توانید از شب قبل سیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده کنید و داخل فریزر نگهداری کنید
بعد از 15 دقیقه، سیب زمینی های رنده شده را از آب خارج کرده و خوب فشار می دهیم تا آب اضافی آن ها گرفته شود بعد سیب زمینی ها را در یک کاسه بزرگ می ریزیم  و به آن ها یک و نیم قاشق چای خوری نمک، کمی فلفل سیاه آسیاب شده، یک و نیم قاشق چای خوری برگ تازه آویشن و کمی هم پودر سیر اضافه کرده و با دست مواد را هم می زنیم تا سیب زمینی ها به خوبی مزه دار شوند.
حالا باید کوکو سیب زمینی را درست کنیم پس یک تابه متوسط ​​(یا نچسب یا چدنی) به قطر بیست و سه سانتی متر را روی حرارت متوسط ​​می گذاریم تا گرم شود بعد یک قاشق غذا خوری کره اضافه می کنیم و اجاه می دهیم تا ذوب شود حالا سیب زمینی های رنده شده را داخل ماهیتابه ریخته و پهن می کنیم  تا  یک لایه صاف داشته باشیم و با دست آن ها را محکم فشار می دهیم تا یک پنکیک سیب زمینی سفت و منسجم درست شود. در ماهیتابه را می گذاریم و با حررت متوسط اجازه می دهیم کوکو بپزد یک طرف آن را به مدت 8-10 دقیقه می پزیم تا لبه های پنکیک سیب زمینی قهوه ای طلایی شود بعد از مدت زمان گفته شده به کمک کف گیر همه قسمت های کوکو را آزاد می کنیم تا به ماهیتابه نچسبیده باشد بعد یک بشقاب را روی کوکو قرار می دهیم و محکم در جای خود نگه می داریم و کوکو را بر می گردانیم بشقاب حاوی کوکو را روی کانتر می گذاریم و دوباره یک قاشق غذاخوری کره به ماهیتابه داغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب شود بعد طرف دیگر کوکو را سرخ می کنیم  8-10 دقیقه زمان می دهیم تا آن طرف پنکیک سیب زمینی سرخ شود دقت کنید که در ماهیتابه را می گذاریم تا فرایند پخت و پز سریع تر انجام شود و گالت تردی داشته باشیم.
نکته: راز یک گالت سیب زمینی عالی در پختن آهسته آن است!! بگذارید کوکوی سیب زمینی  روی حرارت ملایم طلایی و ترد و مغز پخت شود و طوری که قسمت بیرونی آن ترد باشد.

دستور تهیه گالت (کوکوی) سیب زمینی با سالمون دودی

مرحله دوم: درست کردن نیمرو آب پز
در حین پختن طرف دیگر کوکو سیب زمینی، نیمرو آب پز را درست می کنیم. یک قابلمه کوچک را با آب پر می کنیم و یک قاشق غذا خوری سرکه سفید اضافه کرده و با کمی نمک مزه دارش  می کنیم. آب را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آرام بجوشد، سپس حرارت را کم می کنیم و هر بار یک تخم مرغ را را شکسته و داخل رامکین (پیاله) کوچک می اندازیم بعد با یک قاشق آب در حال جوش را به آرامی در یک جهت می چرخانیم و تخم مرغ داخل رامکین را درون آب چرخان می ریزیم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ حدود 2 تا 3 دقیقه بپزد و سفیده کاملاً سفت شود. بعد تخم مرغ پخته را با استفاده از یک قاشق شکاف دار برداشته و روی سینی ای قرار می دهیم که با حوله های کاغذی پوشانده ایم تا آب اضافی آن گرفته شود. این روند را برای تخم مرغ های باقیمانده نیز تکرار می کنیم در اینجا چهار عدد تخم مرغ داریم. تخم مرغ های پخته شده را پوشانده و گرم نگه می داریم تا آماده سرو شوند.

دستور تهیه گالت (کوکوی) سیب زمینی با سالمون دودی

مرحله آخر: سرو صبحانه مخصوص
هنگامی که کوکو یا گالت سیب زمینی آماده شد، آن را به چهار قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را داخل یک بشقاب قرار می دهیم و یک برش از سالمون دودی را روی آن می گذاریم و بعد نوبت اضافه کردن نیمروی آب پز است. روی تخم مرغ کمی نمک و فلفل سیاه می پاشیم تا طعم دار شود حالا چند تکه آووکادو کنار غذایمان می گذاریم تا خامه ای تر و خوشمزه تر شود و با چند برگ شوید تازه و کمی پیاز بنفش خرد شده آن را تزئین می کنیم. بقیه بشقاب ها را هم به همین ترتیب آماده می کنیم.
حالا صبحانه ما آماده است وقتی با چنگال نیمرو را برش می زنید زرده تخم مرغ از داخل سفیده سرازیر می شود و مانند سس عمل می کند، این غذا واقعا بی نظیر است اصلا نمی شود مزه آن را توصیف کرد، ترکیب طعم های آن فوق العاده است کوکو سیب زمینی، نیمرو آب پز و آووکادو با شوید و پیاز بی نظیر است حتما باید خودتان امتحانش کنید امیدواریم که از این رسپی خوشتان آمده باشد و مورد رضایت شما دوستان قرار گرفته باشد.

ارزش غذایی گالت سیب زمینی با سالمون دودی

کالری: 623 کیلو کالری | کربوهیدرات: 52 گرم | پروتئین: 14 گرم | چربی: 44 گرم | چربی اشباع شده: 9 گرم | چربی اشباع نشده: 5 گرم | چربی تک غیراشباع: 27 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 22 میلی گرم | سدیم: 1229 میلی گرم | پتاسیم: 2014 میلی گرم | فیبر: 21 گرم | شکر: 3 گرم | ویتامین A: 628IU | ویتامین C: 61 میلی گرم | کلسیم: 63 میلی گرم | آهن: 3 میلی گرم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.