ناو شکن جماران (5) و غربی ها کفشان برید ...

* خبرگزاری انگلیسی رویترز در خبری اعلام کرد که ایران اولین ناوشکن خود را با نام جماران صبح جمعه به نیروی دریایی ایران در آبهای خلیج فارس ملحق کرد. این خبرگزاری افزود که ناوشکن جماران به اژدر و رادار الکترونیکی مجهز است و طول آن 94 متر و وزنش بیش از هزار و 500 تن است.
سه‌شنبه، 12 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ناو شکن جماران (5) و غربی ها کفشان برید ...
ناو شکن جماران (5) و غربی ها کفشان برید ...
ناو شکن جماران (5) و غربی ها کفشان برید ...

نویسنده : محمود کریمی شرودانی
منبع : راسخون




و غربی ها کفشان برید ...
* خبرگزاری انگلیسی رویترز در خبری اعلام کرد که ایران اولین ناوشکن خود را با نام جماران صبح جمعه به نیروی دریایی ایران در آبهای خلیج فارس ملحق کرد.
این خبرگزاری افزود که ناوشکن جماران به اژدر و رادار الکترونیکی مجهز است و طول آن 94 متر و وزنش بیش از هزار و 500 تن است.
این خبرگزاری انگلیسی در ادامه گزارش خود سعی کرد با طرح موضوع برنامه هسته‌ای ایران و گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دستاورد نظامی جدید ایران را تحت الشعاع قرار دهد.
* خبرگزاری چینی "شینهوا " نیز طی خبری به انتشار خبری درباره به آب انداختن اولین ناوشکن ایرانی پرداخت و نوشت: این ناوشکن قادر است با سرعتی حدود 30 گره دریایی [واحد سرعت ناوها و کشتی‌ها] حرکت کند و حدود 120 تا 140 پرسنل خواهد داشت.
شینهوا ادامه داد: ناوشکن جماران با موشک‌های ضد کشتی و موشک‌های سطح به هوا مجهز است.

ناو شکن جماران (5) و غربی ها کفشان برید ...

این خبرگزاری در ادامه به انتشار بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره این ناوشکن و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
شینهوا در این خبر خود از دو تصویر ناوشکن جماران که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حال بازدید از قسمت‌های آن است، استفاده کرده است.
* خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به انتشار خبر آخرین دستاورد دفاعی ایران پرداخت.
این خبرگزاری در خبر خود به توانایی‌های مختلف این رزمناور پیشرفته سه‌منظوره اشاره کرد.
خبرگزاری فرانسه نیز تلاش کرد دستاورد بزرگ متخصصان ایرانی را با پردختن به موضوع هسته‌ای تحت الشعاع قرار دهد.
این خبرگزاری در خبر خود عکس رزمناو جماران که مقام معظم رهبری در حال بازدید از آن است را استفاده کرده است.
* خبرگزاری آمریکایی "یونایتدپرس اینترنشنال " نیز در گزارشی خبر آخرین دستاورد دفاعی ایران را منتشر کرد.
این خبرگزاری اعلام کرد که نیروی دریایی ایران نخستین رزمناو خود را به آب انداخت.
این خبرگزاری به بخش‌هایی از توانایی‌های این رزمناو پیشرفته نیز اشاره کرد.
* شبکه خبری "سن‌ان‌ان " آمریکا نیز نتوانست از کنار خبر رزمناو جماران بی‌تفاوت بگذرد و در خبری کوتاه به آن پرداخت.
سی‌ان‌ان نوشت که ایران ناوشکن جدید خود را یک روز پس از آنکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای تهران را منتشر کرد، به آب انداخت.
* خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری با عنوان "نخستین ناوشکن ساخت داخل توسط رهبر ایران رونمایی شد" از پیشرفت های بدست آمده در زمینه تکنولوژی دریایی توسط کشورمان خبر داد.
این خبرگزاری نوشت: با وجود تحریم های گسترده و تلاش کشورهایی مانند آمریکا برای منزوی کردن ایران، این کشور با استفاده از نیروهای بومی به موفقیت هایی در زمینه های مختلف نظامی و علمی دست یافته است.
* همچنین شبکه خبری بلومبرگ ضمن پوشش خبر رونمایی از ناوشکن 94 متری جماران در خلیج فارس توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، به نقل از پرس تی وی از توسعه صنایع دریایی کشورمان در سال های اخیر خبر داد.
این شبکه خبری در ادامه ضمن تشریح قابلیت های نخستین ناوشکن ساخت ایران، به توضیح نام جماران بعنوان مکانی در شمال تهران که محل اقامت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده است، پرداخت؛ نویسنده این گزارش در عین حال کوشید رویداد امروز کشورمان را به برنامه هسته ای ایران و تحولات چند روز اخیر در این مورد ارتباط دهد.

آغاز ساخت دومین ناوشکن جماران

در همین حال و احوال که دنیا از شوک ساخت ناو شکن جماران بیرون نیامده، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از آغاز ساخت دومین فروند از ناوشکن جماران ، در صنایع دریایی وابسته به این وزارتخانه خبر داد.
سردار سرتیپ احمد وحیدی گفت: پیش بینی می شود این ناو ایرانی، در یک سوم زمان ساخت ناوشکن جماران ساخته شود. در دومین ناوشکن جماران، سامانه ها و زیرسامانه های بهینه سازی شده به دست متخصصان داخلی نصب، بکارگیری و پس از تکمیل به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد شد. مأموریت ساخت فروندهای دیگری از شناورهای کلاس موج نیز به صنایع دریایی وزارت دفاع ابلاغ شده که مراحل ساخت آن در دست اجراست.

ناو شکن جماران (5) و غربی ها کفشان برید ...

منبع:Econews.ir / Bornanews.ir / خبرگزاري مهر / تبیان / Tabnak.ir / ايرنا / جهان نیوز / Khamenei.ir / Wikipedia / AJA.ir / خبرگزاری فارس




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.