همه خودرو سازان آلماني (4) Audi آئودی

چهار حلقه آرم آئودي نمايانگر چهار شرکت کنسرسيوم اتويونيون است که با ادغام در يکديگر اين شرکت را بنا نهادند :د.کا.و , هورش , واندرر , ائودي. پس از جنگ نام آئودي (به زبان لاتين يعني " بشنو")حذف گرديد اما در سال 1965 مجددا انتخاب شد.از طرف ديگر اين نام به نوعي جناس معنايي با کلمه Hoerchدر زبان آلماني دارد که به معني
شنبه، 16 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه خودرو سازان آلماني (4) Audi آئودی
همه خودرو سازان آلماني (4) Audi آئودی
همه خودرو سازان آلماني (4) Audi آئودی

تهيه كننده : محمود كريمي شرودانی
منبع : راسخون




چهار حلقه آرم آئودي نمايانگر چهار شرکت کنسرسيوم اتويونيون است که با ادغام در يکديگر اين شرکت را بنا نهادند :د.کا.و , هورش , واندرر , ائودي.

پس از جنگ نام آئودي (به زبان لاتين يعني " بشنو")حذف گرديد اما در سال 1965 مجددا انتخاب شد.از طرف ديگر اين نام به نوعي جناس معنايي با کلمه Hoerchدر زبان آلماني دارد که به معني شنيدن است و نام يکي از بنيان گذاران شرکت نيز مي باشد.
هنگامي كه August Horch در سال 1910 اولين اتومبيل خود بنام Audi نوع B را توليد كرد با موفقيت زيادي روبرو شد.
پس از آن Horch در سال 1911 با Audi B وارد مسابقات Austrian Alpine شد او رهبري يك تيم از رانندگان را كه در بين آنها 2 تن از مهندسانش به نامهاي Graumuller و Lange نيز حضور داشتند بر عهده داشت.آنها موفق شدند مسابقه را بدون هيچ خطائي به پايان برسانند.آنها سال بعد نيز با همين اتومبيل وارد مسابقات شدند و پس از ان در سال 1913 آنها با Audi C در مسابقات شركت كردند.آن سال Audi C برنده مسابقات شد و در سال بعد نيز با برنده شدن نوع C اين اتومبيل با نام Alpensieger (برنده Alpine) شهرت يافت.
از ديگر مدلهاي Audi قبل از جنگ نوع E,D بودند كه در تعداد محدودي توليد ميشدند.
با آغاز جنگ جهاني اول در سال 1914 آيودي شروع به توليد كاميون هاي دو تني بر روي شاسي تقويت شده نوع C و همچنين وسايل نقليه جنگي نمود.توليد انواع D و C و E پس از جنگ نيز ادامه يافت و در كنار آنها مدل جديد نوع G نيز توليد شد. اما علاقه شخصي Horch در طي جنگ به دليل عدم وجود خلاقيت كاهش يافت و او در سال 1920 Audi را ترك كرد.
در سال 1922 نوع G جايگزين نوع C شد و دو سال بعد Audi شروع به ساخت اتومبيلهاي شش و هشت سيلند كرد. در سال 1928 به دليل عدم موفقيت نوع Imperator R به نظر ميرسيد كه اين آخرين مدل Audi باشد زيرا پس از آن زمان شروع به مونتاژ اتومبيلهاي ديگر توليد كنندها نمود.

همه خودرو سازان آلماني (4) Audi آئودی

همچنين در سال 1928 بود كه J.R.Rasmussen از D.K.W قسمت عمده سهام شركت را خريداري كرد. او امتياز توليد و طراحي را به Rickendbackbr از امريكا داد.موتورهاي آلماني ساخته شده از اين نوع در مدلهاي بعدي Audi استفاده شدند.
در سال 1931 يك Audi كوچكتر با شاسي D.K.W و موتور 1100cc Peugeot ساخته شد و سال بعد اين Audi بهمراه D.K.W و Wanderer و Horch عضو Auto-Union شد.پس از آن دو مدل موتورهاي Wanderer ساخته شدند و تا قبل از جنگ جهاني دوم فروش خوبي داشتند.
پس از جنگ جهاني Audi تبديل به يك اتومبيل ملي شد و كارخانه آن در Zwickau براي ساخت اتومبيلهايي كه بر اساس طرح D.K.W ساخته مي شدند بكار گرفته شد.
اين وضع تا سال 1949 كه Auto Union مجددا با سهام داري بيشتر Mercedes Benz تاسيس شد , ادامه يافت. پس از آن نام Audi تا سال 1965 كه VolksWagen اكثريت سهام آنرا خريداري كرد, از بين رفته بود.

همه خودرو سازان آلماني (4) Audi آئودی

در پايان سال 1968 فروش آيودي افزايش يافت و تنوع مدلهاي آن طور قابل توجهي زياد شد.
در سال 1969 آيودي با N.S.U تركيب شد و Audi N.S.U. Auto Union را بوجود آورد.اگر چه در 8 سال بعد توليدات N.S.U كاهش يافت ولي تحت نظارت VolksWagen آيودي به پيشرفت و توسعه خود ادامه داد و در ماه مي 1973 تعداد اتومبيلهاي فروخته شده آيودي به يك ميليون رسيد.
از جمله نقاط برجسته تكنيكال اين شركت موتور پنج سيلندري بود كه در اواخر دهه 1970 بر روي سري 100 عرضه شد.همچنين توربو شارژ 4WD كه در مدل Quattro در سال 1980 و 1981 استفاده شد، از ديگر نقاط قوت اين شركت بود.

همه خودرو سازان آلماني (4) Audi آئودی

اين شركت هم اكنون با در اختيار داشتن مالكيت لامبورگيني (كه اتومبيل هاي سوپر اسپرت مشهوري توليد مي كند)، تغييرات مهمي در اتومبيل هاي لامبورگيني داده و موجب پيشرفت لامبورگيني شده است.
آئودي هم اكنون يكي از خودروسازان مهم و پيشرو در آلمان و جهان محسوب مي شود.
منابع سري مقالات همه خودرو سازان آلماني:
مجله گسترش صنعت
مرکز اطلاعات علمی تخصصی مدیریت
روزنامه دنياي اقتصاد
روزنامه ابرار اقتصاد
مجله موتور ترند
www.persiantuning.com
www.tebyan.net
magiran.com
www.hosseinzadegan.ir
www.tebyan-ardebil.ir
carnitro.blogfa.com
www.hesabdary.net
www.aftab.ir
www.iranpardis.com
Fa.wikipedia.org /ن




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.