طرز تهیه کوکی های شکری

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی خاص و خوشمزه که به دلیل تزئینات ویژه ای که دارد می تواند برای همه جذاب و دل نشین باشند، آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.
شنبه، 19 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی های شکری

مواد لازم برای تهیه کوکی های شکری

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره، به علاوه مقداری بیشتر برای باز کردن خمیر و آردپاشی سطح کار دو و یک چهارم پیمانه(281 گرم)
بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده تا دمای اتاق سه چهارم پیمانه( 170 گرم)
شکر گرانول سه چهارم پیمانه(150 گرم)
تخم مرغ درشت، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
عصاره بادام (اختیاری است، اما طعم آن را عالی می کند) یک چهارم تا یک دوم قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ یا آیسینگ ساده کوکی

مواد غذایی مقدار
سفیده تخم مرغ دو عدد
پودر قند 160 گرم
آب لیموی تازه یک چهارم قاشق چای خوری
رنگ خوراکی به دلخواه به مقدار لازم


طرز تهیه کوکی های شکری

امروز با دستور پخت یک مدل کوکی آشنا می شوید که ایده مناسبی برای دورهمی های دوستانه است و در کنار یک فنجان چای یا قهوه طعم دلپذیری خواهند داشت، همراه ما باشید.
برای تهیه این کوکی ها در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم. که دو ساعت این زمان صرف آماده سازی مواد اولیه می باشد و حدود ده دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کوکی ها.
این کوکی که لبه هایی ترد و مغز ضخیم و نرمی دارند و همچنین فضایی زیاد برای تزئین، مطمئنا شما هم عاشق این کوکی ها خواهید شد و برای پذیرایی در میهمانی ها و جشن های خود از آن ها استفاده خواهید کرد. تعداد کوکی هایی که با این دستور تهیه می کنید به اندازه کاتر کوکی که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر می خواهید ده ها کوکی و برای تعداد زیادی درست کنید، دستور پخت را دو برابر کنید.

مرحله اول: آماده کردن مواد خشک
دویست و هشتاد و یک گرم آرد، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
 در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، صد و هفتاد گرم کره و صد و پنجاه گرم شکر را حدود دو دقیقه با سرعت بالا با هم ترکیب می کنیم تا کاملاً یکدست و کرم رنگ شود. یک عدد تخم مرغ، دو قاشق چای خوری وانیل و یک چهارم تا یک دوم قاشق چای خوری عصاره بادام (در صورت استفاده) را اضافه می کنیم و دوباره حدود یک دقیقه با دور تند هم می زنیم تا مخلوط شوند. کناره ها و کف کاسه را با استفاده از لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و مجدداً به میزان لازم هم می زنیم تا ترکیب شوند.

مرحله سوم: ترکیب مواد خشک و تر
 مواد خشک را الک کرده و کم کم به مواد مرطوب اضافه می کنیم و با دور کند مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. خمیر نسبتاً نرمی خواهد بود. اگر خمیر خیلی نرم و چسبناک به نظر می‌رسد، یک قاشق غذاخوری دیگر آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم: باز کردن خمیر
 خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی کمی آرد پاشی شده یا یک ورقه پخت سیلیکونی آردپاشی شده قرار می دهیم. با وردنه ای که کمی آرد پاشی شده خمیرها را به ضخامت حدود یک چهارم اینچ باز می کنیم. اگر خمیر خیلی چسبناک به نظر می رسد از آرد بیشتری استفاده می کنیم. خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

مرحله پنجم: استراحت کردن خمیر در یخچال
 یکی از خمیرهای باز شده را کمی آرد پاشی می کنیم. یک تکه کاغذ روغنی را روی آن قرار می دهیم. (این کار از چسبیدن جلوگیری می کند.) دومین خمیر باز شده را روی آن قرار می دهیم. روی آن ها را با پلاستیک یا فویل آلومینیومی می پوشانیم، سپس حداقل یک تا دو ساعت در یخچال می گذاریم.
نکته: اگر می خواهید بعدا از خمیر استفاده کنید می توانید آن را حداکثر دو روز در یخچال نگهدارید

مرحله ششم: برش زدن خمیر با استفاده از کاتر مخصوص کوکی
 پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سینی فر را با دو الی سه عدد کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی می پوشانیم. تکه بالایی خمیر را با احتیاط از یخچال خارج می کنیم. اگر به تکه پایینی چسبیده است، دست خود را زیر آن می کشیم تا کمک کنیم راحت تر جدا شود. با استفاده از کاتر شیرینی، خمیر را مانند شکل برش می دهیم. خمیر باقیمانده را دوباره پهن می کنیم و برش زدن را ادامه می دهیم تا تمام شود. این کار را با تکه دوم خمیر تکرار می کنیم. (توجه: به نظر خمیر زیادی نیست، اما از تکه های خمیری که دوباره پهن می کنیم، کوکی های زیادی به دست می آید.)

مرحله هفتم: پخت کوکی ها
 کوکی ها را روی ورقه های پخت داخل سینی به فاصله سه اینچ از هم می چینیم. سینی را در فر گذاشته و کوکی ها را به مدت یازده تا دوازده دقیقه یا تا زمانی که اطراف لبه ها کمی قهوه ای شود می پزیم. اگر فر شما دارای نقاط داغ است، بعد از 5 دقیقه سینی را بچرخانید تا تمام کوکی ها یکدست بپزند، بعد از پخت سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت پنج دقیقه داخل سینی فر بمانند و خنک شوند سپس قبل از تزئین به روی توری سیمی منتقل می کنیم تا کاملا خنک شوند.

طرز تهیه کوکی های شکری

مرحله هشتم: درست کردن رویال آیسینگ
دو عدد سفیده تخم مرغ را یک ربع قبل از استفاده از یخچال خارج می کنیم و در ظرفی تمیز می ریزیم و با همزن برقی شروع به همزدن می کنیم تا زمانی که کف کند. سپس یک چهارم قاشق چای خوری آب لیموی تازه اضافه می کنیم و چند ثانیه هم می زنیم تا کمی سفت شود.
حالا صد و شصت گرم پودر قند اضافه کرده و می زنیم تا کاملا پفکی  و یکدست شود. توجه کنید که نباید زیاد هم بزنید چون باعث می شود کوکی های تزیین شده با کرم آیسینگ پس از خشک شدن ترک بخورند و چسبندگی مطلوب را نداشته باشند و از روی کار جدا شوند. آیسینگ ما آماده است آن را داخل بطری قیفی می ریزیم و روی کوکی های خنک شده را طبق الگو و طرح مورد نظر تزئین می کنیم. (برای رنگ کردن آیسینگ آن را بین چند ظرف تقسیم می کنیم و با 1 تا 2 قطره رنگ خوراکی ژله ای مورد نظر ترکیب می کنیم و بعد کوکی ها را تزئین می کنیم.)
نکته: اگر می خواهید آیسینگ را نگهداری کنید آن را در ظرف در دار بریزید با سلفون روی آن را بپوشانید به صورتی که نایلون با سطح کرم تماس داشته باشد بعد در ظرف را ببنید و در یخچال قرار دهید و در زمان مناسب استفاده کنید.
 
طرز تهیه کوکی های شکری

مرحله آخر: تزئین کوکی ها و سرو آن ها
کوکی های خنک شده را با رویال آیسینگ تزئین می کنیم. به این ترتیب که از مایه آیسینگ داخل قیف ریخته و روی کوکی ها را با آن تزئین می کنیم و کنار می گذاریم تا مایه ببندد.
نکته: می توانید کوکی های تزئین شده را در دمای اتاق نگهدارید تا مایه آیسینگ ببندد و اگر عجله دارید در یخچال بگذارید تا این فرایند سریع تر صورت بگیرد
بلافاصله از کوکی ها لذت ببرید یا صبر کنید تا مایه آیسینگ ببند و آن ها را سرو کنید. وقتی مایه بست، این کوکی ها برای هدیه دادن ایده بی نظیری هستند. کوکی های ساده یا تزئین شده با آیسینگ در دمای اتاق حدود 5 روز نرم می مانند اما برای نگهداری طولانی تر، روی آن ها را بپوشانید و تا 10 روز در یخچال قرار دهید.

نکاتی برای بهتر شدن کوکی ها
کوکی‌های شکری ساده یا تزئین شده را می توان تا ۳ ماه در فریزر منجمد کرد. قبل از اینکه فریز کنیم صبرمی کنیم تا مایه آیسینگ کاملاً ببندد. برای یخ زدایی، آن ها را در یخچال یا در دمای اتاق می گذاریم تا نرم شوند. همچنین می توانیم خمیر کوکی را تا 3 ماه قبل از باز کردن آن در فریزر قرار دهیم. خمیر را در مرحله 3 آماده می کنیم، به دو قسمت تقسیم می کنیم، هر دو نیمه را مانند یک دیسک صاف می کنیم، هر کدام را در پلاستیک می پیچیم و سپس فریز می کنیم. برای یخ زدایی ، خمیرها را در یخچال می گذاریم، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق می رسانیم. خمیر را مطابق مراحل گفته شده باز می کنیم، سپس خمیر باز شده را قبل از برش و پخت به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.
کره به دمای اتاق رسیده ضروری است. اگر خمیر خیلی چسبناک است، ممکن است کره شما خیلی نرم بوده باشد. کره به دمای اتاق رسیده یعنی وقتی آن را لمس می کنید کمی فرورفتگی روی آن ایجاد شود.
تخم مرغ به دمای اتاق رسیده هم مهم است چون سریع و یکنواخت با خمیر کوکی مخلوط می شود.
مطمئنا شما هم عاشق طعم بادام در خمیر کوکی خواهید شد اگر می خواهید طعم بادام ملایم تر باشد از یک چهارم قاشق چایخوری استفاده کنید به جای عصاره بادام، می توانید از 1 قاشق چای خوری عصاره افرا، عصاره نارگیل، عصاره لیمو یا عصاره نعناع استفاده کنید. یا 1 قاشق چای خوری ادویه پای کدو تنبل یا دارچین آسیاب شده اضافه کنید. به همراه عصاره لیمو، می توانید 1 قاشق غذا خوری پوست لیمو را نیز اضافه کنید.

امیدوایم این کوکی ها را درست کنید و با یک فنجان چای یا قهوه میل کنید و لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.