طرز تهیه کیک کرپ تیرامیسو

در این مطلب قصد داریم یک مدل کیک جدید و خاص را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم. این کیک خوشمزه از 50 لایه کرپ تهیه می شود که بین آن ها با خامه فرم گرفته و پودر کاکائو پر می شود و طعم شگفت انگیزی به کرپ ها می دهید، همراه ما باشید تا با دستور پخت این کیک خوشمزه و زیبا آشنا شوید.
جمعه، 9 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک کرپ تیرامیسو

مواد لازم برای تهیه مایه کیک کرپ تیرامیسو

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک شش قاشق غذا خوری (85 گرم) به علاوه 5 قاشق غذا خوری دیگر (70 گرم) برای چرب کردن تابه
آرد همه منظوره (الک شده) دو پیمانه (250 گرم)
شکر دانه‌ریز یک چهارم پیمانه (50 گرم)
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده دو پیمانه (480 میلی لیتر)
آب به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
تخم‌مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه فیلینگ تیرامیسو

مواد غذایی مقدار
پودر اسپرسو دو قاشق چای خوری
آب گرم دو قاشق چای خوری
خامه سرد یک و نیم پیمانه (360 میلی لیتر)
شیر یا آبمیوه (اختیاری) یک قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر)
ماسکارپونه، سرد یا در دمای اتاق هشت اونس (یک پیمانه)
شکر قنادی یک پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده (اختیاری) یک چهارم پیمانه (21 گرم)


مواد لازم برای تهیه تاپینگ خامه فرم گرفته

مواد غذایی مقدار
خامه سرد نصف پیمانه (120 میلی لیتر)
شیر یا آبمیوه (اختیاری) یک قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر)
شکر قنادی دو قاشق غذا خوری (15 گرم)
پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده (اختیاری) یک قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک کرپ تیرامیسو

در این مطلب قصد داریم یک مدل کیک جدید و خاص را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم. این کیک خوشمزه از 50 لایه کرپ تهیه می شود که بین آن ها با خامه فرم گرفته و پودر کاکائو پر می شود و طعم شگفت انگیزی به کرپ ها می دهید، همراه ما باشید تا با دستور پخت این کیک خوشمزه و زیبا آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت زمان نیاز داریم که دو ساعت از آن برای آماده سازی مواد اولیه، یک ساعت برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه ای که در این دستور ذکر شده است می توانیم برای هشت نفر کیک آماده کنیم.
قبل از شروع آموزش لازم است بدانید که از این دستور یک کیک کرپ 50 لایه به عرض 8 اینچ بدست می آید که باید مطمئن شوید مایه کرپ قبل از پختن در یخچال خنک و کیک مونتاژ شده نیز قبل از سرو سرد شده است. این کیک با خامه فرم گرفته شده روی آن، حدود 7 اینچ قد دارد.

مرحله اول: آب کردن کره
شش قاشق غذا خوری کره را در مایکروویو یا روی اجاق گاز آب می کنیم و آن را قبل از استفاده در مرحله بعد، حدود 5 دقیقه خنک می کنیم.
نکته: کره باقی مانده برای چرب کردن تابه است.

مرحله دوم: درست کردن مایه کرپ
شش قاشق غذا خوری کره ذوب شده و خنک شده، دو پیمانه آرد، یک چهارم پیمانه شکر، یک چهارم قاشق چای خوری نمک، دو پیمانه شیر، یک دوم پیمانه آب، چهار عدد تخم مرغ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را در مخلوط کن یا غذاساز بزرگ اضافه می ریزیم. (اگر مخلوط کن یا غذاساز ندارید، از یک کاسه همزن بزرگ استفاده کنید و با دست هم بزنید.) و با سرعت متوسط رو ​​به بالا به مدت 20 تا 30 ثانیه مخلوط می کنیم تا همه چیز خوب ترکیب شوند. این مخلوط ابریشمی و صاف است و قوام خامه را دارد و بسیار رقیق تر از خمیر پنکیک است. روی مخلوط کن را محکم می بندیم یا محتویات آن را در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و به مدت 1 ساعت و حداکثر 1 روز در یخچال قرار می دهیم.
نکته: اینکه مخلوط را در یخچال قرار دهیم ضروری است زیرا به آرد فرصت می دهد تا کاملا هیدراته شود.

مرحله سوم: پختن کرپ ها
نکته: از باقی مانده کره ( پنج قاشق غذا خوری) برای چرب کردن تابه بین پختن هر کرپ استفاده می کنیم.
حالا می رویم سراغ پختن کرپ ها، یک ماهیتابه 8 اینچی را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم و آن را با مقداری از کره ذخیره شده چرب می کنیم. (اگر ماهیتابه ای به این اندازه ندارید، از تابه بزرگتر استفاده کنید اما مطمئن شوید که کرپ ها را نازک می ریزید.) پس از داغ شدن ماهیتابه، 3 تا 4 قاشق غذا خوری (بهتر است نزدیک به 3 باشد) از خمیر را در مرکز تابه می ریزیم. ماهیتابه را کج می کنیم یا می چرخانیم تا خمیر تا جایی که می‌تواند کشیده شود. توجه کنید که هر چه کرپ نازک تر باشد بافت آن بهتر است. هر کدام را 1 تا 2 دقیقه می پزیم، سپس به محض اینکه یک طرف آن پخت، آن را برمی گردانیم. (یک طرف کرپ که سرخ شد سریع آن را برگردانید اگر تعلل کنید بافت لاستیکی خواهند داشت.) طرف دیگر را نیز به مدت 30 ثانیه می پزیم تا سفت شود، حالا کرپ پخته شده را به یک بشقاب بزرگ منتقل می کنیم و با باقیمانده مایه این کار را تکرار می کنیم تا مایه کرپ تمام شود و حتماً بین هر کرپ تابه را با کره چرب می کنیم، حدود 28 کرپ به دست می آید.
نکته: در صورت تمایل، هر کرپ را با کاغذ روغنی جدا کنید تا به هم نچسبند. اگرچه، اگر از کره به اندازه کافی در تابه خود استفاده کنید، کرپ ها به هم نمی چسبند.
کرپ ها را کمی می پوشانیم و در دمای اتاق کنار می گذاریم و می رویم سراغ درست کردن فیلینگ تیرامیسو.
نکته: اگر می خواهید کرپ ها را بعدا مونتاژ کنید می توانید آن ها را محکم بپوشانید و تا 1 روز در یخچال قرار دهید و قبل از شروع مونتاژ کیک، کرپ ها را به دمای اتاق برسانید و یا در صورت تمایل سرد مونتاژ کنید.

مرحله چهارم: درست کردن فیلینگ
برای درست کردن فیلینگ تیرامیسو ابتدا طعم دهنده غلیظ اسپرسو را مخلوط می کنیم. با استفاده از چنگال، دو قاشق چای خوری پودر اسپرسو و دو قاشق چای خوری آب گرم را در یک کاسه بسیار کوچک ریخته و باهم مخلوط می کنیم و چند دقیقه کنار می گذاریم تا خنک شود. حالا در یک کاسه دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و نیم پیمانه خامه غلیظ و یک قاشق غذا خوری شیر یا آبمیوه (در صورت استفاده) را حدود 3 تا 4 دقیقه با سرعت متوسط ​​رو به بالا می زنیم تا قله های متوسط خامه ای ​​تشکیل شود.(قله های متوسط ​​بین قله های نرم و قله های سفت هستند یعنی نه نرم اند نه سفت.) بعد خامه فرم گرفته را کنار می گذاریم و هشت اونس ماسکارپونه، یک پیمانه شکر قنادی، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و مایع اسپرسوی خنک شده را در یک کاسه جداگانه می ریزیم و با یک همزن دستی یا برقی و با سرعت متوسط حدود 2 دقیقه هم می زنیم تا یکدست شوند. خامه فرم گرفته را داخل مخلوط ماسکارپونه می ریزیم. (اگر گلوله گلوله به نظر می رسد نگران نباشید گاهی اوقات اینطور می شود، وقتی در کیک استفاده می‌شود صاف می‌شود.)می توانیم بلافاصله از فیلینگ استفاده کنیم یا روی آن را بپوشانیم و تا 1 روز در یخچال بگذاریم و بعدا از آن استفاده کنیم. حدود 4 پیمانه پر فیلینگ حاصل می شود.

طرز تهیه کیک کرپ تیرامیسو

مرحله پنجم: مونتاژ کردن کیک
 1 تا 2 قاشق چای خوری از فیلینگ را در مرکز بشقاب سرو کیک می مالیم. (این به چسبیدن کیک به بشقاب کمک می کند.) سپس یک کرپ را روی آن قرار می دهیم و حدود 2 قاشق غذا خوری پر از فیلینگ را به طور یکنواخت روی آن پخش می کنیم و  در صورت تمایل پودر کاکائو می پاشیم. کرپ های لایه لایه سپس فیلینگ و پودر کاکائو را تکرار می کنیم و در آخر کرپ نهایی را قرار می دهیم.

طرز تهیه کیک کرپ تیرامیسو
 

مرحله ششم: درست کردن تاپینگ خامه فرم گرفته
نکته: می توانید کیک را بعد از تزئین با خامه فرم گرفته و یا قبل از آن در یخچال بگذارید و سرد کنید. اما توصیه ما این است که  کیک را با خامه فرم گرفته روی آن خنک کنید چون در این صورت طعم بهتری دارد و برش زدن آن راحت تر است.
با استفاده از همزن دستی یا برقی، نصف پیمانه خامه غلیظ، یک قاشق غذا خوری (15 میلی لیتر) شیر یا آبمیوه (در صورت استفاده) و دو قاشق غذا خوری (15 گرم) شکر قنادی را در یک کاسه متوسط ریخته و حدود 3 تا 4 دقیقه با سرعت متوسط رو ​​به بالا هم می زنیم تا قله های متوسط خامه ای ​​تشکیل شود و قوام عالی برای پخش یا ماسوره زدن داشته باشد. حالا خامه فرم گرفته را روی کیک و اگر اضافه است دور تا دور آن می مالیم یا در قیف ریخته و ماسوره می زنیم و تزئین می کنیم. در آخر روی آن پودر کاکائو می پاشیم.

طرز تهیه کیک کرپ تیرامیسو

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک خامه کشی شده را حداقل 3 ساعت و حداکثر 1 روز قبل از سرو در یخچال می گذاریم تا خنک شود.( خنک کردن کیک در یخچال ضروری است زیرا در غیر این صورت نمی توان کیک را برش داد.) سپس آن را از یخچال بیرون می آوریم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده کیک را می پوشانیم و تا 3 روز در یخچال نگهداری می کنیم.
نکته: اگر کیک را فقط 3 ساعت سرد می کنید، نیازی به پوشاندن کیک نیست اما اگر بیشتر از آن سرد می شود، توصیه می کنیم روی کیک را به آرامی بپوشانید.

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل های آماده سازی و انجماد: مایه کرپ، کرپ های پخته شده، فیلینگ و کیک مونتاژ شده را می توان از قبل آماده کرد و در زمان مناسب طبق دستور کیک را تزئین و سرو کرد. برای انجماد، کیک را تا مرحله 7 آماده کنید، اما روی آن پودر کاکائو نریزید و محکم آن را بپوشانید و تا 3 ماه فریز کنید. برای یخ زدایی آن را از فریزر خارج کنید و روی آن را به طور یکنواخت با کاکائو بپوشانید، سپس حداقل 24 ساعت در یخچال قرار دهید.
شیر: ما شیر کامل را در مایه کرپ ترجیح می دهیم. برای طعم دارتر شدن کرپ، می توانید از خامه نیمه و یا کاملا غلیظ نیز استفاده کنید. 2% خوب است، اما اصلا شیرهای کم چرب را توصیه نمی کنیم.
پودر اسپرسو: برای فیلینگ به اسپرسوی بسیار قوی نیاز دارید. در اینجا ما آن را با استفاده از پودر اسپرسو و آب درست می کنیم. اگر پودر اسپرسو پیدا نکردید، به جای آن از پودر قهوه فوری استفاده کنید. همچنین می توانید به جای پودر اسپرسو و آب از یک قاشق غذخوری قهوه فوق العاده قوی در دمای اتاق یا قهوه سیاه سرد استفاده کنید.
پودر کاکائو: پاشیدن پودر کاکائو بین هر لایه و همچنین روی کیک کرپ اختیاری است. در صورت استفاده، می توانید از کاکائو طبیعی یا هلندی استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.