طرز تهیه کیک نارگیلی با فراستینگ پنیر خامه ای

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهه یک مدل کیک نارگیلی بسیار خارق العاده آشنا کنیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
شنبه، 1 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک نارگیلی با فراستینگ پنیر خامه ای

مواد لازم برای تهیه مایه کیک نارگیلی

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) دو و نیم پیمانه (285 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم)
شکر گرانول سفید یک و دو سوم پیمانه (330 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده باشد پنج عدد
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده باشد یک دوم پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
عصاره نارگیل یک قاشق چای خوری
شیر نارگیل کنسرو شده، به دمای اتاق رسیده باشد یک پیمانه (240 میلی لیتر)
نارگیل خرد شده شیرین شده یک پیمانه (80 گرم)


مواد لازم برای تهیه باترکرم پنیر خامه ای نارگیل

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
پنیر خامه ای پر چرب، نرم شده در دمای اتاق یک قالب هشت اونسی (224 گرم)
شکر قنادی پنج پیمانه (600 گرم)
شیر نارگیل کنسرو شده دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک دوم قاشق چای خوری
عصاره نارگیل یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
نارگیل خرد شده شیرین شده دو پیمانه (160 گرم)


طرز تهیه کیک نارگیلی با فراستینگ پنیر خامه ای

کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود کیکی که در اینجا آموزش می دهیم یک کیک بسیار نرم، مرطوب و بی نظیر است که طعم نارگیل آن بسیار شدید و دلربا برای عاشقان نارگیل می باشد. شما می توانید این کیک را در خانه تهیه کنید و از سرو آن در کنار عزیزانتان نهایت لذت را ببرید، در نتیجه پیشنهاد می کنیم در ادامه با راسخون همراه باشید.
برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که سی و پنج دقیق برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و دو دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده نفر کیک آماده کنیم.
نکته: برای موفقیت در تهیه این کیک دستور العمل آن را حتما قبل از اقدام چندین مرتبه مطالعه کنید و به نکات آن توجه داشته باشید.
نکته کلیدی: دقت کنید در این دستور تهیه حتما از آرد کیک، سفیده تخم مرغ، خامه ترش و کنسرو شیر نارگیل به اندازه اشاره شده استفاده نمایید.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب ها
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس سه قالب کیک 9 اینچی را چرب کرده و داخل آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
دو و نیم پیمانه (285 گرم) آرد کیک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر و با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (1.5 چوب؛ 170 گرم) کره و یک و دو سوم پیمانه (330 گرم) شکر را با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
در ادامه پنج عدد سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند سپس یک دوم پیمانه (120 گرم) خامه ترش، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک قاشق چای خوری عصاره نارگیل را اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا ترکیب شوند. در صورت نیاز کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.
نکته: به خاطرترکیب مواد با بافت های مختلف و ترکیب کره جامد، مخلوط به نظر منجمد می‌آید این مسئله طبیعی است.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را با یک پیمانه (240 میلی لیتر) شیر نارگیل، خیلی آرام به مواد تر اضافه می کنیم و با همان سرعت کم مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شوند. سپس یک پیمانه (80 گرم) نارگیل ریز شده را اضافه می کنیم.
نکته: شاید لازم باشد همه مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که کره در ته ظرف نباشد.
نکته: مایه کیک کمی غلیظ خواهد شد.

طرز تهیه کیک نارگیلی با فراستینگ پنیر خامه ای

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب های آماده شده
مایه کیک را به طور مساوی در قالب های کیکی که از قبل آماده کرده ایم می ریزیم. در صورت تمایل آن ها را برای اطمینان از هم اندازه بودن وزن می کنیم.

مرحله ششم: پخت کیک
قالب ها را داخل فر می گذاریم و حدود 21 تا 23 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملا پخته شوند، آن ها را می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو می بریم  اگر تمیز بیرون بیاید، کیک پخته است.

مرحله هفتم: خنک کردن کیک ها
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت قالب ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک ها در قالب هایشان بمانند و کمی خنک شوند سپس آن ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کیک ها باید قبل از فراستینگ و مونتاژ شدن کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره و یک قالب هشت اونسی (224 گرم) پنیر خامه ای را با سرعت متوسط حدود دو دقیقه ​​باهم مخلوط می کنیم تا کرمی و یکدست شوند.
سپس پنج پیمانه (600 گرم) شکر شیرینی پزی، دو قاشق غذا خوری (30 میلی لیتر) شیر نارگیل، یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل، یک دوم قاشق چای خوری عصاره نارگیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را به آن اضافه می کنیم و با سرعت کم هم می زنیم بعد سرعت را زیاد می کنیم  و سه دقیقه دیگر هم می زنیم تا کاملا باهم مخلوط شوند.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است، شکر شیرینی ‌پزی بیشتر و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است شیر نارگیل بیشتری اضافه کنید.
نکته: فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است، کمی نمک اضافه کنید.

طرز تهیه کیک نارگیلی با فراستینگ پنیر خامه ای

مرحله نهم: مونتاژ و تزئین کیک
ابتدا با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ، یک لایه نازک از روی کیک ها برش می دهیم تا سطحی صاف ایجاد کنیم و به اصطلاح آن ها را تراز می کنیم.
نکته: می تواید این خرده های کیک را دور بریزید و یا پودر کنید و به عنوان تزئین استفاده کنید
حالا یک لایه کیک را روی پایه کیک یا صفحه گردان کیک قرار می دهیم و روی آن را به طور یکنواخت با حدود یک و نیم پیمانه فراستینگ می پوشانیم.
بعد لایه دوم کیک را روی آن قرار می دهیم و آن را هم به طور یکنواخت با حدود یک و نیم پیمانه فراستینگ می پوشانیم.
در آخر لایه سوم کیک را روی آن قرار می دهیم و مابقی فراستینگ را در تمام قسمت های بالا ی کیک و کناره های آن پخش می کنیم و با استفاده از پالت خامه کشی لایه ای صاف ایجاد می کنیم بعد روی کیک و اطراف آن نارگیل می پاشیم و کاملا با آن می پوشانیم.

طرز تهیه کیک نارگیلی با فراستینگ پنیر خامه ای

مرحله دهم: خنک کردن مجدد کیک
کیک را باید حداقل بیست دقیقه قبل از برش زدن در یخچال بگذاریم. این کار به کیک کمک می کند شکل خود را هنگام برش زدن حفظ کند، اگرچه هنوز یک کیک پف دار است!

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک تزئین شده را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده کیک را محکم می پوشانیم و می توانیم آن را تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌های آماده کردن کیک از قبل: لایه‌های کیک را می‌توانید از شب قبل بپزید، خنک کنید و محکم بپوشانید. به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. وقتی آماده تزئین شدید، اجازه دهید فراستینگ به مدت 15 دقیقه در دمای اتاق بماند تا کمی نرم شود، قبل از فراست کردن کیک یک دقیقه دیگر با سرعت متوسط ​​ بزنید.

دستورالعمل انجماد: کیک خامه کشی شده و لایه های کیک بدون فراست را می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال بگذارید و قبل از تزئین و سرو به دمای اتاق برسانید.

آرد کیک: برای کسب بهترین نتیجه، استفاده از آرد کیک را توصیه می کنیم. شما می توانید آن را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ (بدون زرده) برای بافت نرم کیک کلیدی است.

کنسرو شیر نارگیل: کنسرو شیر نارگیل یک ماده پخت و پز است نه یک نوشیدنی. معمولاً به صورت شیرین نشده است، اما بازهم مطمئن شوید که از شیر نارگیل شیرین نشده استفاده می کنید. معمولاً می توانید آن را در کنار محصولات غذایی تایلندی پیدا کنید.

نارگیل خرد شده شیرین شده: توصیه می کنیم از نارگیل خرد شده شیرین استفاده کنید. نسبت به نارگیل شیرین نشده مرطوب تر است و این تفاوت زیادی در بافت کیک ایجاد می کند. در صورت تمایل، تکه های نارگیل را در غذاساز بریزید تا آن ها را خرد کنید. (خرد کردن نارگیل اختیاری است.)

کیک 9×13 اینچ: به سادگی مایه کیک را در یک قالب چرب شده و کمی آرد پاشی شده با اندازه 9×13 اینچی بریزید و به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکزآن فرو کرده و تمیز بیرون بیاید، بپزید.

کیک 2 لایه: دو قالب کیک 9 اینچی را در مرحله اول آماده کنید. خمیر را بین قالب ها تقسیم کرده و به مدت 24 تا 26 دقیقه یا تا زمانی که کاملا پخته شوند بپزید.

کیک Bundt: این مایه کیک را می توان در قالب Bundt   و با ظرفیت ده پیمانه ای یا بزرگتر چرب شده پخت. برای پخت این کیک نمی توان زمان دقیق اعلام کرد(احتمالاً حدود یک ساعت زمان ببرد)، اما می توانید از یک خلال دندان برای آزمایش پخت استفاده کنید. اوجه کنید که دمای فر همان است که اعلام شده است.

کاپ کیک: کپسول های کاپ کیک را تا دو سوم ظرفیت پر کنید و در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت 19 تا 21 دقیقه بپزید.

چرا همه مواد باید به دمای اتاق برسند؟ همه اقلامی که در یخچال هستند باید به دمای اتاق برسند تا بتوانند به راحتی باهم مخلوط شوند و مایه کیک صاف  یکدستی به وجود آورند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان