طرز تهیه کیک ورقه ای وانیلی با فراستینگ خامه فرم گرفته

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک مدل کیک وانیلی را به شما عزیزان آموزش دهیم، تا انتها همراه ما باشید.
جمعه، 21 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک ورقه ای وانیلی با فراستینگ خامه فرم گرفته

مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) سه پیمانه (354 گرم)
شکر گرانول سفید یک و نیم پیمانه (300 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، مکعب شده و نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (2 چوب؛ 230 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق غذا خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده یک پیمانه (240 میلی لیتر)
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده سه عدد


مواد لازم برای تهیه باترکریم وانیلی فرم گرفته

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی چهار و نیم پیمانه (540 گرم)
خامه غلیظ یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک برای طعم دادن به مقدار لازم
ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کیک ورقه ای وانیلی با فراستینگ خامه فرم گرفته

کیک وانیلی یک کیک بسیار خوشمزه می باشد که می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. پس همراه راسخون باشید تا با دستور پخت این کیک لذیذ آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که بیست دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، سی دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده نفر کیک آماده کنیم.
نکته: برای این که از این دستور تهیه بهترین نتیجه را بگیرید به هیچ عنوان میزان و نوع مواد اولیه را تغییر ندهید.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب کیک 9×13 اینچی را خوب چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سه پیمانه (354 گرم) آرد کیک، یک و نیم پیمانه (300 گرم) شکر، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک دوم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم سپس الک کرده و در کاسه همزن می ریزیم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
در این مرحله یک پیمانه (2 چوب؛ 230 گرم) کره، یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل و یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) شیر را به مواد خشک داخل کاسه اضافه می کنیم و با سرعت متوسط به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا مواد خشک مرطوب شوند. حالا همزن را متوقف می کنیم و کناره ها و ته کاسه را با لیسک می تراشیم. مخلوط غلیظی حاصل می شود.
در ادامه باقی مانده شیر (یک دوم پیمانه 120 میلی لیتر)، یک سوم پیمانه (80 گرم) خامه ترش و سه عدد تخم مرغ را در یک کاسه متوسط ​​جداگانه مخلوط می کنیم.

طرز تهیه کیک ورقه ای وانیلی با فراستینگ خامه فرم گرفته

سپس همزن را با سرعت متوسط روشن می کنیم و مخلوط تخم مرغ را در سه مرحله به مخلوط غلیظ اضافه کرده و بعد از هر بار افزودن حدود پانزده ثانیه هم می زنیم. دوباره همزن را متوقف می کنیم و کناره ها و کف کاسه را با کاردک پلاستیکی می تراشیم، بعد حدود پانزده ثانیه دیگر هم می زنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود.
نکته: از مخلوط کردن بیش از حد مواد خودداری کنید.

طرز تهیه کیک ورقه ای وانیلی با فراستینگ خامه فرم گرفته

مرحله چهارم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک به دست آماده را به طور یکنواخت در قالبی که از قبل آماده و چرب کرده ایم می ریزیم و پخش می کنیم.

طرز تهیه کیک ورقه ای وانیلی با فراستینگ خامه فرم گرفته

مرحله پنجم: پختن کیک
قالب را داخل فر می گذاریم و آن را به مدت سی و دو تا سی و پنج دقیقه یا تا زمانی که کیک کاملا پخته شود می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون بیاید، کیک پخته است.

مرحله ششم: خنک کردن کیک
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم در قالب خودش روی توری سیمی بماند و کاملا خنک شود.
نکته: کیک باید قبل از فراست شدن کاملا خنک باشد.

مرحله هفتم: آماده کردن باترکریم وانیلی
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را با سرعت متوسط ​​حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود.
در ادامه چهار و نیم پیمانه (540 گرم) شکر قنادی، یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) خامه غلیظ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت سی ثانیه هم می زنیم سپس سرعت همزن را تا متوسط رو ​​به بالا افزایش می دهیم و چهار دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق باشد تا یک چهارم پیمانه شکر شیرینی پزی و اگر فراستینگ خیلی غلیظ باشد یک قاشق غذا خوری دیگر خامه اضافه می کنیم. در آخر فراستینگ را می چشیم اگر خیلی شیرین باشد کمی نمک اضافه می کنیم. (من یک هشتم قاشق چای خوری نمک اضافه می کنم.)

مرحله هشتم: مونتاژ و تزئین کیک
فراستینگ را به صورت یک لایه ضخیم روی کیک خنک شده می ریزیم و پخش می کنیم. برای صاف کرد آن از اسپاتول افست استفاده می کنیم. حتی می توانیم فراستینگ را داخل قیف با ماسوره دلخواه بریزیم و آن را روی کیک پایپ کنیم و در آخر با مقداری ترافل رنگی روی کیک را تزئین می کنیم.

طرز تهیه کیک ورقه ای وانیلی با فراستینگ خامه فرم گرفته

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک تزئین شده را به صورت مربعی برش می دهیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را محکم می پوشانیم و می توانیم آن را تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل آماده کردن کیک از قبل: کیک را می‌توانید از شب قبل در دمای اتاق بپزید، خنک کنید و روی آن را محکم بپوشانید و به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید آماده کنید و روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. روز بعد اجازه دهید فراستینگ سرد شده به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق بماند، سپس با همزن به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا به قوام قابل پخش برسد و بعد روی کیک بریزید و سرو کنید.

دستورالعمل انجماد: کیک روکش شده یا کیک بدون فاست را می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از تزئین و سرو به دمای اتاق برسانید.

کاپ کیک: کپسول های کاپ کیک را تا دو سوم ظرفیت با مایه کیک پر کنید و در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) به مدت 19 تا 21 دقیقه بپزید.

کیک 2 لایه: در صورت تمایل می توانید از این مایه کیک برای تهیه کیک 2 لایه استفاده کنید. به این ترتیب که دو قالب کیک 9 اینچی را چرب کنید، بعد داخل آن ها را با کاغذ روغنی بپوشانید و سپس کاغذ روغنی را نیز چرب کنید. کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها آزاد شوند. مایه کیک را به طور مساوی بین قالب ها تقسیم کنید. حالا قالب ها را داخل فر قرار دهید و از دقیقه بیست آن ها را بررسی کنید که پخته اند یا نه (مدت زمان پخت چند دقیقه کوتاه تر خواهد بود). برای تست پخت هم از خلال دندان استفاده کنید.

آرد کیک: برای کسب بهترین نتیجه، من به شدت آرد کیک را توصیه می کنم. شما می توانید آن را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.

چرا همه چیز باید به دمای اتاق برسد؟ همه اقلام یخچالی باید به دمای اتاق برسند تا مواد به راحتی باهم مخلوط شوند و مایه کیک یکدستی به وجود آورند.

کیک اسپرینکل: برای تهیه کیک اسپرینکل، لازم است حدود دو سوم پیمانه (105 گرم) اسپرینکل داخل مایه کیک بریزید و هم بزنید و سپس بپزید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: قالب فلزی 9×13 اینچی، قالب شیشه ای 9×13 اینچی، میکسر پایه دار، کاردک افست، الک

فراستینگ شکلاتی: در صورت تمایل، می توانید باترکریم وانیلی فرم گرفته را با باترکریم شکلاتی عوض کنید.

مواد لازم
یک پیمانه (230 گرم) کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق
سه و نیم پیمانه (420 گرم) شکر شیرینی پزی
نصف پیمانه (41 گرم) پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده
سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر) خامه یا شیر غلیظ
یک هشتم قاشق چای خوری نمک
دو قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

طرز تهیه باترکریم شکلاتی
در یک کاسه بزرگ و با یک همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا کرم رنگ شود. سه و نیم پیمانه (420 گرم) شکر قنادی، نصف پیمانه (41 گرم) پودر کاکائو، سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر) خامه غلیظ، یک هشتم قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه بزنید، سپس سرعت را افزایش دهید و 1 دقیقه دیگر بزنید. (برای بافت پف دار، باید 3 دقیقه کامل هم بزنید.)
اگر فراستینگ خیلی رقیق است یک چهارم پیمانه شکر یا پودر کاکائو قنادی دیگر به آن اضافه کنید و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است یک قاشق غذا خوری دیگر خامه اضافه کنید. طعم آن را هم بچشید و در صورت تمایل کمی دیگر نمک اضافه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.