طرز تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی

در این مطلب می خواهیم شما را با طرز تهیه یک مدل کاپ کیک آشنا کنیم که به تنهایی می تواند زینت بخش دورهمی های شما باشد.
دوشنبه، 15 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک ها

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) یک و یک چهارم پیمانه (156 گرم)
جوش شیرین یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
روغن کانولا یا گیاهی یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
کره بادام زمینی خامه ای یک دوم پیمانه (125 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق یک عدد
خامه ترش، در دمای اتاق یک سوم پیمانه (80 گرم)
عصاره وانیل خالص یک و نیم قاشق چای خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
بادام زمینی بسیار ریز خرد شده یک سوم پیمانه (40 گرم)


مواد لازم برای تهیه فراستینگ کره بادام زمینی شکلاتی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی سه و نیم پیمانه (420 گرم)
پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده یک دوم پیمانه (41 گرم)
خامه یا شیر غلیظ سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)
کره بادام زمینی خامه ای یک سوم پیمانه (80 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
اختیاری برای تزئین: بادام زمینی خرد شده به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی است که می توان در تهیه کاپ کیک از آن استفاده کرد. کاپ کیک کره بادام زمینی یکی از بهترین مدل های دسر و شیرینی می باشد که امروزه از این کاپ کیک برای مراسمات مختلف خانوادگی استفاده می شود. زیرا هم طعم بسیار مطلوبی دارد و هم در مدت زمان کمی می توان آن را درست کرد.
 
همچنین کاپ کیک کره بادام زمینی سرشار از انرژی است و می‌تواند یک میان‌ وعده مناسب برای شما و خانواده ‌تان باشد. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشد تا با دستور پخت آن آشنا شوید.

برای تهیه این کاپ کیک ها در کل به سه ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که بیست دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و دو دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم چهارده عدد کاپ کیک درست کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول مخصوص کاپ کیک می پوشانیم. همچنین قالب دوم را با 2 تا 3 کپسول می پوشانیم و کنار می گذاریم.
نکته: همانطور که پیش تر هم اشاره شد این دستور 14 تا 15 عدد کاپ کیک به دست می دهد.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله یک و یک چهارم پیمانه (156 گرم) آرد، یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) روغن، یک دوم پیمانه (125 گرم) کره بادام زمینی، یک پیمانه (200 گرم) شکر قهوه ای، یک عدد تخم مرغ، یک سوم پیمانه (80 گرم) خامه ترش و یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل را باهم در یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کاپ کیک)
در این مرحله مواد خشک الک شده، سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) شیر و یک سوم پیمانه (40 گرم) بادام زمینی را به مواد تر اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شوند.
نکته: از مخلوط کردن بیش از حد مواد خودداری کنید.
نکته: مایه کاپ کیک کمی غلیظ خواهد شد.

طرز تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی

مرحله پنجم: ریختن مایه کاپ کیک داخل قالب
مایه کاپ کیک به دست آمده را با استفاده از یک قاشق داخل قالبی که از قبل با کپسول های مخصوص کاپ کیک پوشانده ایم می ریزیم و فقط دو سوم ظرفیت آن ها را پر می کنیم تا از سر ریز شدن هنگام پخت جلوگیری کنیم.

مرحله ششم: پختن کاپ کیک ها
قالب ها را داخل فر می گذایم و کاپ کیک ها را به مدت 21 تا 23 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.
نکته: با این دستور پخت می توان حدود 35 عدد مینی کاپ کیک تهیه کرد، که با همان دمای فر حدود 11 تا 13 دقیقه پخت.

طرز تهیه کاپ کیک کره بادام زمینی

مرحله هفتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از گذشت زمان مقرر و پختن کاپ کیک ها آن ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی در البشان بمانند و خنک شوند. سپس آن ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی می چینیم تا قبل از فراست کردن کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ کره بادام زمینی شکلاتی
در یک کاسه متوسط و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را با سرعت متوسط حدود دو دقیقه ​​هم می زنیم تا کرم رنگ شود.
در ادامه سه و نیم پیمانه (420 گرم) شکر قنادی، یک دوم پیمانه (41 گرم) پودر کاکائو و سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر) شیر را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت سی ثانیه هم می زنیم.
سپس یک سوم پیمانه (80 گرم) کره بادام زمینی، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا به مدت دو دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است یک چهارم پیمانه شکر شیرینی پزی و اگر خیلی غلیظ است یک الی دو قاشق غذاخوری خامه یا شیر اضافه کنید.
نکته: در آخر فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید.

مرحله نهم: مونتاژ کرد کاپ کیک ها
فراستینگ آماده شده را داخل قیف با ماسوره Ateco 849 می ریزیم و روی کاپ کیک های خنک شده پایپ می کنیم و در آخر با کمی بادام زمینی خرد شده آن ها را تزئین می کنیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های خامه کشی شده را در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن ها را می پوشانیم و می توانیم تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل تهیه کاپ کیک ها از قبل: کاپ کیک ها را می توانید از یک روز قبل درست کنید و روی آن ها را بپوشانید و در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری کنید. فراستینگ را نیز می توانید از یک روز قبل تهیه کنید و روی آن را بپوشانید و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید.

دستورالعمل انجماد: کاپ کیک های خامه کشی شده یا بدون فراست را می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر برقی یا دستی | کاسه مخلوط کن شیشه ای | قالب کاپ کیک | کپسول کاپ کیک | ماسوره Ateco #849

روغن: برای این دستور می توانید از روغن نارگیل و کره ذوب شده نیز استفاده کنید. اما توجه کنید که کره ذوب شده میزان رطوبت مورد نیاز برای این دستور پخت را فراهم نمی کند.

کره بادام زمینی: برای داشتن بهترین بافت در کیک ها و فراستینگ، من به شدت کره بادام زمینی خامه ای فرآوری شده را پیشنهاد می کنم. از کره بادام زمینی روغنی یا طبیعی برای این دستور استفاده نکنید.

شیر: برای داشتن بهترین طعم، استفاده از شیر کامل را به شدت توصیه می کنم. حتی می توانید از دوغ هم استفاده کنید. از شیر 2 درصد چربی و شیرهای غیر لبنی هم می توانید استفاده کنید.

بادام زمینی: برای دریافت طعم استثنایی بادام زمینی، بادام زمینی ریز خرد شده به شدت توصیه می شود. توجه کنید که هرچه آن ها را ریزتر خرد کنید، بیشتر با کاپ کیک های پخته شده ترکیب می شوند. برای داشتن طعم لذیذ شور و شیرین، از بادام زمینی شور استفاده کنید یا در صورت تمایل، بادام زمینی بدون نمک را انتخاب کنید.

چرا همه مواد باید به دمای اتاق برسند؟ همه اقلام یخچالی باید به دمای اتاق برسند تا به راحتی باهم ترکیب شوند و مایه کاپ کیک یکواختی را تولید کنند.

کیک: با خیال راحت می توانید از این مایه به عنوان کیک استفاده کنید. این مقدار مواد اولیه برای تهیه یک کیک 11×7 اینچی کافی خواهد بود. شاید حتی برای یک کیک کوچک 2 لایه نیز کافی باشد. برای کسب بهترین نتیجه مایه کیک را دو بار درست کنید (به جای اینکه بخواهید مقدار مواد را دو برابر کنید) و از آن برای تهیه یک کیک بزرگ تر یا کیک لایه ای استفاده کنید.

فراستینگ: به جای فراستینگ کره بادام زمینی شکلاتی از فراستینگ کره بادام زمینی خامه ای هم می توانید استفاده کنید. در ادامه دستور تهیه آن را بیان می کنیم.

مواد لازم برای  تهیه فراستینگ کره بادام زمینی خامه ای
پنج قاشق غذا خوری (75 گرم) کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق
یک پیمانه (250 گرم) کره بادام زمینی خامه ای
یک پیمانه (120 گرم) شکر قنادی
یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) خامه غلیظ، به دمای اتاق رسیده
یک قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص
یک چهارم قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه فراستینگ کره بادام زمینی خامه ای
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، پنج قاشق غذا خوری (75 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا کرم رنگ شود. یک پیمانه (250 گرم) کره بادام زمینی، یک پیمانه (120 گرم) شکر قنادی، یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) خامه غلیظ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را به کره اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید سپس سرعت را بالا ببرید و 3 دقیقه دیگر بزنید.
اگر فراستینگ خیلی رقیق و شل است می توانید تا یک چهارم پیمانه شکر شیرینی‌پزی اضافه کنید و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است، یک قاشق غذا خوری دیگر خامه اضافه کنید.
می توانید بلا فاصله آن را استفاده کنید و یا اینکه روی آن را محکم بپوشانید و تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید.
نکته: از کره بادام‌ زمینی طبیعی، روغنی یا خانگی استفاده نکنید زیرا قوام آن باعث جدا شدن و سفت شدن فراستینگ می‌شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.