آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران‌های شمالی تهران

اگر تهران هستید؛ ولی به دنبال غذاهای شمالی می‌گردید اصلاً نگران نباشید. رستوران شمالی در تهران کم نداریم که کیفیت هم داشته باشن
سه‌شنبه، 8 فروردين 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران‌های شمالی تهران

رستوران‌هایی با غذاهای لذیذ و خاص

رستوران‌های شمالی به اندازه خود مناطق شمالی می‌توانند پر جاذبه باشند. افراد شمالی معمولاً به‌عنوان افرادی شناخته می‌شوند که غذاهای لذیذ خوشمزه‌ای بر سر سفره خود دارند.

معمولاً غذاهای شمالی با اینکه در مناطق دیگر کشور تهیه نمی‌شوند، با ذائقه اکثریت مردم ایران هماهنگ‌اند. در بیشتر این غذاها بسته به طبیعت بکر شمال موادی چون بادمجان، گردو و سبزیجات یافت می‌شود.

اگر وگن هستید حتماً نگاهی به لیست غذاهای بیندازید؛ چون توجه شما را به خود جلب می‌کند. البته که نباید از مواد جذابی که برای کباب‌های شمالی استفاده می‌شود غافل شد.

اگر تهران هستید؛ ولی به دنبال غذاهای شمالی می‌گردید اصلاً نگران نباشید. رستوران شمالی در تهران کم نداریم. البته که بیشتر غذاهایی که در رستوران‌های شمالی سرو می‌شود گیلکی هستند. ما در ادامه به معرفی 5 تا از بهترین رستوران‌های شمالی تهران می‌پردازیم.

همچنین با سفارش غذا انلاین تهران https://snappfood.ir/service/restaurant/city/Tehran دیگر نیازی به رفتن به رستوران ندارید و می‌توانید به‌راحتی غذای شمالی مدنظر خود را از رستوران مورد علاقه‌تان سفارش دهید.

 
آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران‌های شمالی تهران
غذاهای گیلانی، از لذیذترین غذاهای ایرانی.


رستوران گیلار؛ یک رستوران شمالی در نیاوران

رستوران گیلار از متفاوت‌ترین رستوران‌ها است. اگر دلتان می‌خواهید علاوه بر یک غذای گیلانی حال و هوای یک روستای گیلان هم برایتان تداعی شود رستوران گیلار بهترین انتخاب برای شما است.

دکوراسیون و طراحی داخلی این رستوران شبیه به فضای داخلی خانه‌های ماسوله انجام‌شده است و این امر از همان ابتدای ورود شما را شیفته‌ی گیلار می‌کند.

دکوراسیون این رستوران، طبق معماری کهن است و به‌خوبی حس شمال را تداعی می‌کند. کیفیت و تجربه کاری بالا از دیگر دلایل محبوبیت این رستوران گیلکی در تهران است.

مرغ ترش، فسنجان با اردک، ماهی سفید شکم پر و کباب ترش محبوب‌ترین غذاهای گیلانی رستوران گیلار هستند. سرو غذا در گیلار در ظروف سفالی انجام می‌شود که طعم غذاهای گیلکی را چندین برابر می‌کند.

 
ساعت کاری رستوران 11 صبح تا 11 شب
 
آدرس خیابان نیاوران به سمت تجریش، بعد از سه‌راه یاسر، نرسیده به چهارراه مژده، پلاک ۳۹۷
تلفن ۰۲۱۲۲۷۴۱۶۶۵
 

رستوران گیلانه و اویشو؛ رستوران‌های گیلانی غرب و شرق تهران

اطلاعات رستوران گیلانه
ساعت کاری رستوران ۱۲ صبح تا ۱۱ شب
آدرس بلوار آفریقا، خیابان جردن، بلوار صبا، پاساژ مدیترانه
تلفن ۰۲۱۲۲۰۴۰۳۲۴

رستوران گیلانه یک رستوران شمالی در غرب تهران است. قاب پنجره چوبی و گل شمعدانی و به طور کلی طراحی سنتی رستوران گیلانه برایتان کاملاً حس و حال گیلان را تداعی می‌کند. وارد که می‌شوید انگارنه‌انگار که در تهران، شلوغ‌ترین شهر ایران هستید.

این رستوران محبوبیت بسیار زیادی دارد و برخی از مشتریان آن را حتی از برخی رستوران‌های رشت هم بهتر می‌دانند. این رستوران پذیرای مهمانان خارجی زیادی است. همچنین غذاهای این رستوران در ظروف مسی سرو می‌شوند.

فراموش نکنید که حتماً در این رستوران یکی از سه غذای محبوب این رستوران یعنی، کباب ترش گیلانه، جوجه کباب ترش و میکس گیلانه را امتحان کنید. البته که از باقلاقاتق و میرزاقاسمی‌اش هم نمی‌شود گذشت.

 
اطلاعات رستوران آویشو
ساعت کاری رستوران 11 صبح تا 11 شب
آدرس فلکه اول تهرانپارس، خیابان امیری طائمه (گلبرگ)
تلفن ۰۲۱۷۷۸۶۵۳۵۴
 
رستوران آویشو یک رستوران شمالی در شرق تهران است. رستوران گیلانی آویشو رستورانی خوب و با کیفیتی است؛ اما اگر به دنبال بهترین رستوران ‌های شرق تهران آن‌هم با منو گیلکی می‌گردید آویشو بهترین انتخاب است.

 تنوع غذایی، پرسنل خوش‌اخلاق، فضای لوکس و از جمله دلایلی هستند که می‌تواند آویشو را به بهترین رستوران شمالی شرق تهران تبدیل سازد.


 
آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران‌های شمالی تهران
رستوران شمالی گیلانه و آویشو؛ بهترین انتخاب ساکنین جردن و تهرانپارس.

رستوران بهزاد؛ مکانی برای پیدا کردن هر نوع غذای شمالی

ساعت کاری رستوران 12 صبح تا 12 شب
آدرس شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج، نبش توحید ۴
تلفن ۰۲۱۸۸۵۸۴۸۰۰
اماکن نزدیک مجموعه ورزشی فانوس دریا، باشگاه ورزشی نیلگون، مجموعه ورزشی آرسین
 
رستوران بهزاد بهترین جایی است که می‌توان هر نوع غذای شمالی را در آن سفارش داد و لذت برد. در واقع معمولاً در رستوران‌های شمالی غذاهای معروف شمالی سرو می‌شود و غذاهای کمتر شناخته شده معمولاً در منوی این رستوران‌ها وجود ندارد؛ اما هر نوع غذای شمالی را می‌توانید در رستوران بهزاد پیدا کنید.

فضای سرسبز و زیبا، برخورد خوب و محترمانۀ پرسنل، کیفیت خوب مواد اولیه و غذاهای خوشمزه می‌تواند رستوران بهزاد را در لیست بهترین رستوران گیلانی در تهران قرار دهد. تصور کنید به‌محض ورود به رستوران، قرار است دست‌هایتان را با بهارنارنج بشویید و اصیل‌ترین غذاهای گیلانی را سفارش دهید!

رستوران گیلکی بهزاد یک رستوران درجه‌یک و بی‌عیب‌ونقص گیلکی در تهران است که منو آن از هر رستوران گیلکی کامل‌تر است. علاوه بر این با اضافه کردن بخش غذای گیاهی به منو، رستورانش را به گزینه‌ای مناسب برای گیاهخواران تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است که این رستوران محبوب معمولاً شلوغ است و اگر قصد رفتن به آن را دارید بهتر است از قبل رزرو کنید تا معطل نشوید.


 
آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران‌های شمالی تهران
رستوران بهزاد؛ یک رستوران شمالی با منوی متنوع.



رستوران چوچاق؛ یک رستوران گیلانی در ستارخان

شمالی‌ها هر چقدر که به غذا خوردن خود اهمیت می‌دهند بر روی نوع برنج‌های خود بسیار حساس هستند. نکته خوب رستوران چوچاق این است که از برنج 100درصد ایرانی استفاده می‌کند و به همین سبب طعم غذای شمالی را اصیل‌تر می‌سازد.

این رستوران شمالی غرب تهران ظرفیت پذیرایی از 30 نفر را دارد. کادر مجرب و خوش برخورد از دیگر مزایای این رستوران است. خوراک کباب ترش گیلانی، خوراک مرغ آلو، خوراک دم شاهی، خوراک مرغ ترش، و خوراک ماهیچه شاهی از غذاهای اصلی و پر طرفدار این رستوران است.

این رستوران غذاهای دریایی نیز مانند خوراک تیلا، کولی غورابیج، ماهی سفید و قزل تنوری و.. سرو می‌کند. البته که باقلاقاتوق محبوب‌ترین غذا در رستوران چوچاق است.
 
ساعت کاری رستوران 12 ظهر تا 11 شب
آدرس تهران - خیابان ستارخان - روبروی برق آلستوم، خیابان صحرایی انتهای خیابان پاساژ آپادانا کوچه مدبر
 
تلفن 09381547426
 

 
آشنایی با 5 تا از بهترین رستوران‌های شمالی تهران
رستوران چوچاق؛ ارائه کننده غذاهایی با طعم اصیل.

 

حرف آخر

تجربه خوردن غذاهای گیلانی بسیار لذیذ است. بسیاری از ما به دلیل کار و مشغله امکان این را نداریم که هر بار برای داشتن این تجربه لذیذ، به شمال سفر کنیم. رستوران‌های شمالی‌ای در تهران وجود دارند که این امکان را فراهم می‌سازند که بدون نیاز به سفر بتوانید به طعم خاص و خوشمزه غذاهای گیلانی دست پیدا کنید.

رستوران‌های شمالی زیادی در تهران وجود دارد و دامنه انتخاب زیاد است. شما با استفاده از این مقاله می‌توانید متناسب با منطقه مدنظر خود در تهران با بهترین رستوران‌های شمالی تهران آشنا شوید. همچنین اگر به غذاهای کره‌ای علاقه‌مند هستید می‌توانید از طریق یک جستجوی ساده با بهترین رستوران‌های کره‌ای در تهران نیز آشنا شوید.

 
اطلاعات بیشتر اسنپ فود:
بلاگ اسنپ فود: https://snappfood.ir/blog/مجله-اینترنتی/
آدرس سایت :   https://snappfood.ir/
آدرس اینستاگرام :  https://www.instagram.com/snappfood_ir/   
آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.