قرار دوازدهم قراری برای بی‌قراران

خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد؛ جمله‌ای گهربار از مولای متقیان حضرت علی(ع) است که سرلوحه دست اندرکاران سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب اجرای عملیات طرح قرار دوازدهم قرار گرفته است.
چهارشنبه، 10 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قرار دوازدهم قراری برای بی‌قراران
مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرده اند با اجرای طرح قرار دوازدهم که بر گرفته از نام مبارک حضرت صاحب الزمان مهدی موعود (عج) است هدفی جز اهدای کمک به نیازمندان نداشته و با اجرای این طرح به دنبال گره‌گشایی در حد توان خود از اقشار بی بضاعت، بیمار (بیمارانی که توان پرداخت هزینه درمان خود را ندارند) و زنان بی سرپرست هستند.

پرداخت کمک های نقدی و غیر نقدی در فصل های مختلف بنا به ضرورت موجود در همان فصل از سال البته با توجه به ارزیابی و انجام اقدامات کارشناسی بر پایه شناسایی و طبقه بندی افراد نیازمند براساس نیازهای آنها از دیگر اقدامات پسندیده اجرای این طرح است.
 

قرار دوازدهم قراری برای بی قراران

هزینه‌های پرداختی و خرید کالا، لباس، نیازهای عمومی و هزینه های درمان که از محل نیات وقف کنندگان و انسان های خیراندیش و نیز کمک های اهدایی به زیارتگاه ها متبرکه جمع آوری می شود با هدف محرومیت زدایی و باز کردن گره از مشکلات افراد نیازمند هزینه خواهد شد که در واقع اجرای این طرح، نیازمندان بی قرار جامعه را برای گذران زندگی آبرومند و حل بخشی از مشکلات آنان یاری خواهد کرد.

امام صادق علیه السلام در این خصوص می فرمایند:
هر مومنی که گرفتاری مومن دیگری را رفع نماید، خداوند هفتاد گرفتاری دنیا و آخرت را از وی دور می سازد. مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۴۱۳ .

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در خصوص عملیات اجرای طرح قرار دوازدهم گفت:‌ در اجرای هشتمین دوره طرح قرار دوازدهم با تامین وسایل گرمایشی و لباس گرم برای نیازمندان، عملیات توزیع آن در دوازدهم آبان‌ماه را به انجام رساندیم.

رضا معممی مقدم افزود: اهدای لوازم و ملزومات مورد نیاز برای نیازمندان دوازدهم هرماه در قالب طرح دوازدهم انجام می گیرد که در اجرای این طرح، بسته های معیشتی و ‌خدمات اجتماعی به نیازمندان اهداء می شود. این طرح به منظور فراهم کردن امکان مشارکت مردمی و ارائه خدمات اجتماعی به محرومین است.

وی با اشاره به لزوم ترویج معارف مهدوی و انتشار یاد و نام امام عصر (عج) و اینکه زیارتگاه ها، پایگاه نشر فرهنگ انتظار و زمینه ساز فعالیت های مهدوی هستند، بیان داشت: یکی از اهداف اجرای این طرح علاوه بر رفع مشکلات نیازمندان، ایجاد زمینه مشارکت همگانی و ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی و مواسات میان مومنین و خیراندیشان برای مساعدت نیازمندان به نیابت از امام عصر (عج) است.

معممی مقدم با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مجاوران کم برخوردار زیارتگاه ها افزود: در هشتمین اجرای طرح قرار دوازدهم که در آبان ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شد، تهیه و تامین لوازم گرمایشی و لباس گرم نیازمندان در دستور کار قرار گرفت.

معممی مقدم اظهار داشت: زیارتگاه های متبرک مجری طرح قرار دوازدهم آماده جذب خیران با هر توان مالی تحت عنوان مهدی‌یاوران هستند که این با مراجعه به مراکز افق بقاع متبرکه می توانند به خیل مشتاقان خدمت به امام زمان (عج) بپیوندند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.