کالری فیله مرغ چقدر است؟ + ارزش غذایی

امروز میخواهیم شما را با کالری فیله مرغ آشنا کنیم چرا که امروزه یکی از گوشت های پر مصرف در بین مردم می باشد. مرغ به دلیل داشتن ویتامین، پروتئین و مواد معدنی بسیار، خیلی از نیاز های بدن را به تنهایی تامین می کند. از مرغ میتوانید در انواع مهمانی، مجالس و دورهمی ها استفاده کنید تا هم از طعم آن لذت ببرید و هم از خواص آن بی بهره نمانید.
دوشنبه، 24 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری فیله مرغ چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی فیله مرغ در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 114 کیلوکالری
کربوهیدرات 0.00 گرم
پروتئین 21.23 گرم
چربی 2.59 گرم
آب 75.79 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 64.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در فیله مرغ در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 9.00 میکروگرم
ویتامین D 0.10 میکروگرم
ویتامین E 0.19 میلی گرم
ویتامین K 0.20 میکروگرم
ویتامین C 1.20 میلی گرم
تیامین (B1) 0.06 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.10 میلی گرم
نیاسین (B3) 10.43 میلی گرم
کولین (B4) 73.40میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 1.43 میلی گرم
ویتامین B6 0.75 میلی گرم
فولات (B9) 4.00میکروگرم
ویتامین B12 0.20 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در فیله مرغ در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 5.00 میلی گرم
آهن 0.37 میلی گرم
منیزیم 26.00 میلی گرم
فسفر 210.00 میلی گرم
پتاسیم 370.00 میلی گرم
سدیم 116.00 میلی گرم
روی 0.58 میلی گرم
مس 0.03 میلی گرم
منگنز 0.02 میلی گرم
سلنیم 32.00 میکروگرم
 

فیل مرغ برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
کمک به کاهش وزن
اگر بخواهیم شما را با مهم ترین مزیت مرغ آشنا کنیم اشاره به کم چرب بودن این گوشت سفید میکنیم. گوشت مرغ به خاطر داشتن چربی کم مناسب افرادی است که میخواهتد وزن خود را کاهش دهند. به همین خاطر است در تمامی رژیم های غذایی از گوشت مرغ به عنوان یک عضو اساسی استفاده می شود. طبق یک سری آزمایشات انجام گرفته افرادی که در لیست غذایی خود به طور مرتب از گوشت مرغ استفاده کرده اند توانسته اند وزن خود را به طور قابل توجهی کنترل کنند. این امر را میتوان مدیون کالری پایین و مقدار پروتئین بالای مرغ دانست.
 
کاهش کلسترول
یکی دیگر از مزیت های گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز این است که چربی اشباع و کلسترول خیلی کمی دارد. این مسئله به قدری قابل توجه است که سازمان قلب آمریکا برای کم شدن مقدار کلسترول و کاهش بیماری های قلبی توصیه میکند به جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده شود.
 
کاهش دهنده استرس و ضد افسردگی
مرغ به خاطر وجود اسید آمینه‌ ای به نام تریپتوفان در خود سبب ایجاد آرامش در بدن شما می‌ گردد. مزیت این اسید آمینه این است که سبب ترشح بیشتر سروتونین در بدن می‌شود. به همین خاطر اگر شما هم جزو آن دسته ار افرادی هستید که حس افسردگی دارید حتما مرغ را در لیست غذای روزانه خود قرار دهید چرا که کمک به کهش استرس میکند و هم چنین موجب میگردد که خواب راحت تری داشته باشید.
 
افزایش دهنده سلامت قلب
یکی از مزیت های مصرف سینه مرغ این است که موجب مقابله با هوموسیستئین و کنترل آن میشود و از بیماری‌ های قلبی پیشگیری می‌ کند. به علاوه گوشت مرغ دارای مقادیر فراوان از ویتامین های گروه B می باشد، که این ویتامین ها در جلوگیری از اختلالات قلبی اثیر بسزایی دارند.
 
کمک به سلامت دندان‌ ها و استحکام استخوان‌ ها
طبق محاسبات انجام شده در هر 100 گرم گوشت مرغ، 15 میلی‌ گرم کلسیم وجود دارد. گوشت مرغ به خاطر وجود این مقدار کلسیم در خود به عنوان یکی از مواد غذایی مفید در زمینه سلامت استخوان به شمار می آید. کلسیم به استحکام استخوان‌ ها و البته سلامت دندان‌ها کمک شایانی می‌ کند. پیشنهاد پزشکان تغذیه به افراد مسن استفاده از گوشت مرغ است چرا که مانع از ابتلا به پوکی استخوان و آرتریت میشود.
 
کاهش خطر ابتلا به سرطان روده
طبق نتیجه تحقیقات و آزمایش‌های مختلف، کاهش مصرف گوشت قرمز و جایگزین‌ کردن آن با گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی، با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ همراه است. گواه این ادعا می‌تواند نتیجه مطالعاتی باشد که نشان می‌دهد در غیر گیاهخواران، مصرف بیشتر گوشت قرمز، گوشت خوک و ژامبون باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود. علاوه بر این، گوشت مرغ با دارابودن مقادیر فراوان نیاسین به مقابله با بیماری‌های ژنتیکی و بیماری سرطان کمک می‌کند.
 
درمان سرماخوردگی
یکی از خواص مرغ این است که هضم آن بسیار راحت بوده و یک گزینه مناسب به هنگام سرماخوردگی برای خوردن به حساب می آید. شما به هنگام سرماخوردگی میتانید از سوپ مرغ استفاده کنید چون هضم راحت تری دارد و بسیار رقیق می باشد. این سوپ سبب تقویت سیستم ایمنی میگردد و همین امر موجب بهبود سریع تر بیمار میگردد.
 
افزایش متابولیسم بدن
همان طور که قبلا اشاره کردیم گوشت مرغ منبع خوبی از  ویتامین‌ های مهم گروه B است. ویتامین‌ های B نقش اساسی زیادی در بدن انسان دارند و در سوخت و ساز انرژی و سلامت مغز نقش مهمی را ایفا میکنند. به علاوه، خوردن گوشت مرغ، سبب سلامت رگ‌ های خونی شده و سطح انرژی را هم بالا میبرد.
منبع غنی کراتین
یکی از مواد معدنی موجود در سینه مرغ کراتین می باشد که وظیفه اساسی در تامین عملکرد بدنی، بهبودی، قدرت و استقامت دارد. هر قطعه مرغ بین 300 تا 500 میلی گرم حدود 100 میلی گرم کراتین دارد. اگر حس ضعف و کم توانی دارید حتما گوشت مرغ را در لیست غذایی خود قرار دهید.
 
خواص گوشت مرغ برای کودکان
مرغ دارای مقادیر بسیار زیاد پروتئین است که در هنگام  پخت، این مقدار افزایش پیدا می کند. پروتئین به راحتی هضم میشود و جذب بدن کودکان می‌ گردد. پزشکان تغذیه معتقد هستند که  حتما بعد از اتمام دوره شش ماهگی گوشت مرغ را در لیست غذایی کودکان قرار دهید. بهتر است ابتدا آن را به صورت سوپ سرو کنید و به مرور زمان به صورت های مختلف طبخ کنید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.