کالری لیمو شیرین چقدر است؟ + ارزش غذایی

لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری ها است. در صورت مصرف لیمو شیرین با پوست داخلی بیش از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد. خواص لیمو شیرین به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول کمک بسیار می‌کند.
چهارشنبه، 26 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری لیمو شیرین چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی لیمو شیرین در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 29 کیلوکالری
کربوهیدرات 9.32 گرم
پروتئین 1.10 گرم
چربی 0.30 گرم
آب 88.98 گرم
فیبر 2.80 گرم
قند 2.50 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم


ویتامین های موجود در لیمو شیرین در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 1.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.15 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 53.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.04 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.02 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.10 میلی گرم
کولین (B4) 5.10میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.19 میلی گرم
ویتامین B6 0.08 میلی گرم
فولات (B9) 11.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میکروگرم
 

مواد معدنی موجود در لیمو شیرین در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 26.00 میلی گرم
آهن 0.60 میلی گرم
منیزیم 8.00 میلی گرم
فسفر 16.00 میلی گرم
پتاسیم 138.00 میلی گرم
سدیم 2.00 میلی گرم
روی 0.06 میلی گرم
مس 0.04 میلی گرم
منگنز 0.03 میلی گرم
سلنیم 0.40 میکروگرم
 

لیمو شیرین برای چه کسانی مفید یا مضر است؟


منبع خوبی از ویتامین C
لیمو شیرین غنی از ویتامین C  یا آسکوربیک اسید می باشد. آسکوربیک اسید در خیلی از واکنش‌ های بدن نقش مهمی دارد و برای ادامه‌ ی حیات آدمی بسیار ضروری می باشد. ویتامین C از ویتامین‌ های محلول در آب به شمار می آید و بدن انسان  قادر به ذخیره مقدار اضافی آن نمی باشد. به همین خاطر باید ویتامین C را به‌ طور روزمره  و مداوم استفاده کنیم و لیمو شیرین یکی از بهترین گزینه‌ ها برای جذب این ویتامین است. حتما از این میوه شیرین و آبدار برای دریافت آسکوربیک اسید غافل نشوید.
 
سم زدایی بدن
یکی از فواید لیمو شیرین پاک سازی و سم زدایی بدن انسان می باشد و این میوه موجب خنثی سازی تاثیرات مضر استرس و آلودگی‌ها میشود. حتما از لیمو شیرین به وفور استفاده کنید چرا که امروزه استرس و اضطراب یکی از دلایل مهم در ابتلا به دیگر بیماری ها به حساب می آید. 
 
تقویت دستگاه ایمنی
همان طور که می دانید آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن مقابله می کنند و از این طریق موجب تقویت سیستم ایمنی می گردند. لیمو شیرین منبع عالی از آنتی‌ اکسیدان‌به شمار می رود که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ ها کمک شایانی  می‌ کند.
 
درمان سرماخوردگی
یکی دیگر از فواید لیمو شیرین داشتن مقادیر زیاد ویتامین C است. لیمو شیرین به خاطر داشتن این ویتامین یک منبع تغذیه ای سالم برای رفع سرماخوردگی محسوب می شود.
 
کاهش گرفتگی عضلات
اگر شما هم به باشگاه می روید و از گرفتگی عضلاتتان ناراحت هستید پیشنهاد ما به شما مصرف آب لیمو شیرین می باشد چرا که آب لیمو شیرین به تأمین آب بدن بعد از تمرینات و کاهش گرفتگی عضلات در ورزشکاران کمک بسیار زیادی می‌ کند.
 
کمک به سلامت استخوان
بر طبق تحقیقات به دست آمده، لیمو شیرین  مانع از به وجود آمدن پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی میشود و یک منبع تغذیه ای عالی برای سلامت استخوان‌ ها به حساب می آید.
 
کمک به بینایی
لیمو شیرین به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدباکتری، از چشم‌ ها در مقابل عفونت‌ ها محافظت می‌ کند و مانع از ابتلا به عارضه آب مروارید می‌ گردد.
 
افزایش انرژی
یکی دیگر از مزیت های مصرف مکرر لیمو شیرین افزایش انرژی و رفع خستگی از بدن میباشد. حتما لیمو شیرین را در لیست غذایی روزانه خود قرار دهید تا از مزایای عالی آن بی بهره نمانید.
 
برطرف‌ کردن بوی بد بدن و کاهش تعریق بیش‌ از حد
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از تعرق بسیار رنجئ می برید حتما حمام آب لیمو شیرین را امتحان کنید و از شر این مشکل رهایی یابید. لیمو شیرین میتواند مانع از تعرق بیش از اندازه شود و بوی بد بدن را کاهش دهد.
 
کمک به بیماران دیابتی
آب لیمو شیرین برای درمان دیابت مؤثر است. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین، می‌توانید ۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو شیرین را با ۴ قاشق چای‌خوری آمُله (انگور فرنگی هندی) و ۱ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. برای دریافت بهترین نتایج، این مخلوط را هر روز با معده‌ی خالی مصرف کنید.
 
درمان اختلالات ادراری
آب لیمو شیرین سرشار از پتاسیم بوده و به درمان اختلالات ادراری مانند التهاب مثانه یا عفونت ادراری کمک می‌کند. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین آن را با آب بجوشانید و سپس بگذارید چند ساعت خنک بشود. سپس آن را میل کنید تا دردتان التیام پیدا بکند. پتاسیم می‌تواند فرایند سم‌زدایی از کلیه‌ها و مثانه را تسریع و از بروز انواع مختلف عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری بکند.
 
کاهش کلسترول
یکی دیگر از خواص لیمو شیرین، کمک به کاهش کلسترول و فشار خون است.
 
درمان ترک خوردگی لب‌ ها
روزی ۲ یا ۳ بار آب لیمو شیرین را به لب‌های خود بمالید تا تیرگی لب را از بین ببرد و ترک خوردگی لب را کاهش دهد.
 
کاهش درد و ورم
استفاده از آب لیمو شیرین همراه با روغن کرچک به کاهش درد و ورم کمک می‌کند. برای برخورداری از این خاصیت لیمو شیرین، آن را روی نقاطی بمالید که دچار درد و ورم هستند.
 
زخم معده
فلاونوئیدهای مختلفی در لیمو شیرین وجود دارند که خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیک و ضدسرطانی داشته و به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می‌کنند. لیمو شیرین به‌واسطه‌ی داشتن این ترکیبات به درمان زخم‌های دهان و زخم‌ معده کمک می‌کند.
 
تسکین ورم لوزه
ویتامین C موجود در لیمو شیرین به کاهش دمای بدن و تنظیم آن کمک می‌کند. آب لیمو شیرین همراه با عسل و آب‌داغ به کاهش خارش لوزه و بهبود خشکی گلو و عفونت لوزه و گلو کمک می‌کند.
 
درمان یرقان (زردی)
لیمو شیرین به عملکرد کبد کمک می‌کند و موجب سلامت آن می‌شود. به‌همین دلیل برخی از پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به زردی مصرف لیمو شیرین را توصیه می‌کنند.
 
مشکلات تنفسی
روغن که از لیمو شیرین به دست می آید دارای خواص ضداحتقان بوده و موجب پاکسازی میکروب‌ ها از دستگاه تنفسی می‌ شود. از لیمو شیرین در ساخت داروهای استنشاقی نیز استفاده می گردد.
 
کمک به گوارش
یکی از مزیت های فلاونوئیدهای که در لیموشیرین وجود دارد میتواند در خنثی‌ سازی اسید شیره‌ ی گوارشی کوثر باشد و سبب آسان شدن گوارش برای انسان می‌ گردند. به همین خاطر لیمو شیرین یکی از منابع غذایی موثر در سلامت گوارش به شمار می آید. 
 
خاصیت ضدسرطان
فلاونوئیدها و لیمونوئیدهای که در لیمو شیرین وجود دارند می‌ توانند به جلوگیری  از سرطان و نابودی انواع مختلف باکتری‌ های مضر در بدن انسان کمک کنند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.