کالری لوبیا سبز چقدر است؟ + ارزش غذایی

لوبیا سبز کاربردهای فراوان دارد و هم در انواع غذا و هم در انواع ترشی مورد استفاده قرار میگیرد. تا به حال درباره خواص و فواید لوبیا سبز فکر کرده اید. به نظر شما لوبیا سبز چه فواید و خواصی دارد؟ در مطلب زیر درباره ارزش غذایی، ویتامنی ها و مواد معدنی لوبیا سبز صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 26 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری لوبیا سبز چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی لوبیا سبز در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 31 کیلوکالری
کربوهیدرات 6.97 گرم
پروتئین 1.83 گرم
چربی 0.22 گرم
آب 90.32 گرم
فیبر 2.70 گرم
قند 3.26 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در لوبیا سبز در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 35.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.41 میلی گرم
ویتامین K 14.40 میکروگرم
ویتامین C 12.20 میلی گرم
تیامین (B1) 0.08 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.10 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.73 میلی گرم
کولین (B4) 15.30میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.23 میلی گرم
ویتامین B6 0.14 میلی گرم
فولات (B9) 33.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در لوبیا سبز در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 37.00 میلی گرم
آهن 1.03 میلی گرم
منیزیم 25.00 میلی گرم
فسفر 38.00 میلی گرم
پتاسیم 211.00 میلی گرم
سدیم 6.00 میلی گرم
روی 0.24 میلی گرم
مس 0.07 میلی گرم
منگنز 0.22 میلی گرم
سلنیم 0.60 میکروگرم
 

لوبیا سبز برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
مبارزه با سرطان
یکی از فواید لوبیا سبز پیشگیری از سرطان است. لوبیا سبز غنی از کلروفیل است. این خاصیت سبب میگردد  آمین‌ های هتروسیکلیک را که در موقع کباب‌ کردن گوشت در دمای بالا آزاد می‌ شوند خنثی شوند. درنتیجه، بهتر است  افرادی که غذاهای کبابی دوست دارند به همراه کباب مقداری لوبیا سبز  بخورند تا اثرات منفی این مواد سرطان‌ زا کاهش پیدا کند.
 
باروری و بارداری
طبق تحقیقات انجام شده بین باروری زنان و مقدار آهن مصرفی‌ شان ارتباط  مستقیم وجود دارد. طبق گفته پزشکان تغذیه، زنان در سن فرزند آوری میتوانند با مصرف منابع گیاهی، مثل اسفناج، لوبیا، کدو حلوایی و لوبیا سبز آهن بیشتری دریافت کنند.
 
کاهش خطر افسردگی
استفاده از مقدار کافی فولات در روز می‌ تواند موجب پیشگیری از افسردگی شود. استفاده به مقدار لازم از فولات می‌ تواند از تجمع هموسیستئین اضافی در بدن پیشگیری کند. وجود هموسیستئین زیاد در بدن مانع از رسیدن خون و دیگر مواد مغذی به مغز  می‌ شود و در تولید هورمون‌ های سروتونین، دوپامین و نور اپی‌ نفرین اختلال ایجاد می‌ کند. هورمون‌ های سروتونین، دوپامین و نور اپی‌ نفرین در تنظیم حالت خُلقی، خواب و کنترل اشتها نقش بسزایی دارند.
 
سلامت استخوان
یکی از ویتامین های لازم برای سلامت استخوان ها ویتامین K می باشد که در لوبیا سبز به وفور دیده می شود. کمبود این ویتامین در بدن موجب خطر بروز شکستگی‌ های استخوان می شود. مصرف به اندازه ویتامین K سبب بهبود سلامت استخوان و تولید پروتئین‌ های سازنده ماتریکس استخوان، افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع آن از طریق ادرار می‌ گردد. یک فنجان لوبیا سبز دارای ۱۴٫۴ میکروگرم ویتامین K است. این مقدار  به طور تقریبی  معادل ۲۰٪ نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین میکند. به علاوه خوردن  یک فنجان لوبیا سبز می‌ تواند ۴٪ از کلسیم موردنیاز بدن را جبران کند.
 
کمک‌ کردن به کنترل وزن
یکی از مواد غذایی مفید در کاهش وزن لوبیا سبز می باشد چرا که یک فنجان لوبیا سبز درحدود ۲۸ کالری انرژی دارد و این مقدار لوبیا سبز تقریبا چربی ندارد و قند پایینی دارد. اگر قصد کاهش وزن دارید حتما لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
 
سلامت قلب
یکی از مواد مضر در سلامت قلب کلسترول می باشد بنابراین نباید مواد غذایی که دارای کلسترول بالا هستند را مصرف کنید. یک منبع غذایی عالی برای سلامت قلب لوبیا سبز می باشد چرا که عاری از هرگونه کلسترول است. مصرف بیش از اندازه کلسترول سبب جمع شدن چربی ها در سرخرگ‌ها میشود. همین امر سبب میشود جریان خون به قلب و مغز  کاهش پیدا کند و خطر بروز سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش یابد. یک فنجان لوبیا سبز خام تقریبا  ۲٫۷ گرم‌ فیبر دارد.‌ فیبر  به کم شدن کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب کمک می‌ک ند‌. به علاوه فیبر محلول موجب کاهش فشار خون و کاهش التهابات میشود و از این طریق کمک شایانی  به سلامت قلب می کند. هم چنین لوبیا سبز دارای سدیم بسیار پایین است و در یک فنجان لوبیا سبز تقریبا ۶٫۶ میلی‌گرم سدیم وجود دارد. همان طور که می دانید سدیم بالا موجب افزایش خطر حملات قلبی و سکته‌ های مغزی میشود. پس بهتر است لوبیا سبز را حتما در رژِم غذایی خود قرار دهید.
 
یکی از خواص لوبیا سبز دارا بودن پروتئین است
یکی از مواد اساسی برای حفظ سلامت استخوان‌ ها، سلامت مو، اندام‌ ها و عضلات پروتئین می باشد.‌ همچنین پروتئین برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است. یکی از مزیت های لوبیا داشتن پروتئین است که کمک شایانی به سلامت بدن میکند.
 
لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است
لوبیا سبز دارای مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مثل فولات می باشد. یک فنجان لوبیا سبز خام دارای ۳۲ میکروگرم فولات است که ۱۰٪ نیاز روزانه بدن‌ به این ویتامین را تأمین می‌ کند. فولات از ویتامین  های گروه B است که از بروز نقص لوله عصبی در نوزادان و سایر اختلالات جلوگیری می‌ کند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.