کالری کوکو سیب زمینی چقدر است؟ + ارزش غذایی

یکی از غذاهای خوشمزه با دستور پخت راحت کوکو سیب زمینی می باشد که طرفدارن مخصوص خود را دارد. این غذای خوشمزه به راحتی تهیه میشود و نیازی به مواد غذایی زیادی ندارد. معمولا از کوکو سیب زمینی برای وعده شام استفاده میگردد. در مطلب زیر سعی داریم شما را با ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی این غذای سبک و راحت آشنا کنیم.
پنجشنبه، 27 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کوکو سیب زمینی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کوکو سیب زمینی در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 200 کیلوکالری
کربوهیدرات 16.24 گرم
پروتئین 5.46 گرم
چربی 12.62 گرم
آب 52.82 گرم
فیبر 2.09 گرم
قند 0.34 گرم
کلسترول 102.79 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کوکو سیب زمینی در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 108.88 میکروگرم
ویتامین D 0.56 میکروگرم
ویتامین E 1.72 میلی گرم
ویتامین K 222.70 میکروگرم
ویتامین C 14.47 میلی گرم
تیامین (B1) 0.07 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.15 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.27 میلی گرم
کولین (B4) 83.50میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.74 میلی گرم
ویتامین B6 0.18 میلی گرم
فولات (B9) 26.69میکروگرم
ویتامین B12 0.25 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کوکو سیب زمینی در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 43.90 میلی گرم
آهن 1.68 میلی گرم
منیزیم 23.46 میلی گرم
فسفر 114.78 میلی گرم
پتاسیم 359.53 میلی گرم
سدیم 1278.04 میلی گرم
روی 0.73 میلی گرم
مس 0.09 میلی گرم
منگنز 0.14 میلی گرم
سلنیم 8.62 میکروگرم
 

کوکو سیب زمینی برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
حفظ سلامت استخوان‌ ها
از مواد اصلی و اساسی برای استحکام و سلامت استخوان میتوان به آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و روی اشاره کرد که همه این مواد درسیب زمینی یافت میشوند. آهن و روی نقش اساسی در تولید و بازسازی کلاژن پوست دارند. فسفر و کلسیم نیز هر دو در حفظ ساختار استخوان بسیار تاثیر گذارند. برای حفظ سلامتی استخوان ها حتما از سیب زمینی به مقدار لازم و به دور از پرهیز استفاده شود.
 
تنظیم فشار خون
یکی از مواد معدنی موجود در سیب زمینی پتاسیم است. همان طور که می دانید پتاسیم نقش اساسی در تنظیم فشار خون و کنترل آن دارد. علاوه براین سیب زمنی دارای منیزیم و کلسیم هم می باشد که در تنظیم فشار خون نقش دارند. برای کنترل فشار خون حتما از سیب زمینی با رعایت حد اعتدال استفاده کنید. می توانید از سیب زمینی یک کوکوی بی نظیر درست کرده و علاوه بر طعم خوشمزه از مزایای آن هم بهره مند شوید.
 
سلامت قلب
یکی از ویژگی های سیب زمینی این است که فاقد هرگونه کلسترول می باشد و در عوض غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 است که برای سلامت قلب بسیار تاثیر گذار هستند. سیب زمینی غنی از فیبر می باشد و فیبر به کاهش میزان کلسترول خون کمک می‌ کند و همین امر سبب کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی می‌ شود. طبق تحقیقات صورت گرفته در مرکز ملی سلامت و تغذیه ثابت گردیده، بالا بودن پتاسیم و کم بودن سدیم دریافتی در رژیم‌ غذایی  سبب میشود خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و مرگ‌ و میر در آدمی بسیار کاهش پیدا کند.
 
تأمین ماده‌ی مغذی کولین
یکی از مواد مغذی موجود در سیب زمینی  کولین میباشد. کولین موجب میگردد که حرکت ماهیچه بهبود پیدا کند، تغییر ات مفیدی در خلق‌ و خو ایجاد شود، حافظه و یادگیری تقویت گردد.  از مزایای استفاده از سیب زمینی  میتوان به حفظ ساختار غشاهای سلولی، تسهیل انتقال امواج عصبی، کمک به‌ جذب چربی و رشد اولیه‌ ی مغز اشاره کرد. یک سیب زمینی بزرگ حاوی ۵۷ میلی‌ گرم کولین می باشد.
 
تنظیم سوخت و ساز
سیب زمینی یک منبع غذایی عالی  سرشار ازویتامین B6 می باشد. ویتامین B6 نقش بسزایی در سوخت و ساز بدن دارد. بیشترین  نیاز ما به انرژی از گلوکز تأمین می‌ گردد و کربوهیدرات‌ ها و پروتئین‌ ها مولکول‌ های ذخیره‌ کننده‌ ی انرژی در بدن هستند که در مواقع نیاز بدن باید تبدیل به گلوکز شوند تا بدن بتواند انرژی مورد احتیاج خود را برای فعالیت‌ های روزانه‌ی خود را تأمین کند. ویتامین B6 ای که در سیب زمینی وجود دارد تسهیل کننده‌ ی روند شکسته‌ شدن مولکول‌ های کربوهیدارت و پروتئین و تبدیل آن به گلوکز هستند.
 
کوکوی سیب زمینی بهترین منبع برای جبران کمبود آهن
آهن یکی از مواد اساسی و مورد نیاز بدن برای عملکرد مناسب است. از علائم کمبود آهن در بدن میتوان به سردرد و کمبود انرژی اشاره کرد. یکی از مواد غذایی طبیعی برای دریافت آهن  از دست رفته بدن تخم مرغ می باشد. تخم مرغ موجود در کوکو سیب زمینی می تواند اکسیژن های مورد نظر به خون را برساند و به شما انرژی بدهد.
 
حفظ و افزایش متابولیسم بدن
وجود ویتامین B12 در تخم مرغ سبب حفظ و بالا رفتن متابولیسم بدن خواهد شد. متابولیسم نقش بسیار اساسی در بدن دارد که می تواند آرامشی بی نظیر را برای افراد در به ارمغان آورد. برای حفظ متابولیسم تخم مرغ عالی ترین گزینه به شمار می رود.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.