7 نکته رنگي درباره اتاق نشيمن

1) اگر فضاي اتاق نشيمن شما کوچک است بهتر است که از رنگ‌هاي سرد و روشن استفاده کنيد. استفاده از اين نوع رنگ‌ها به دليل درخشان بودن و منعکس کردن نور، فضاهاي کوچک را وسيع‌تر نمايان مي‌کند و اگر اتاق نشيمني بزرگ و وسيع داريد و مي‌خواهيد کوچک‌تر و صميمي‌تر به نظر رسد، بهتراست از رنگ‌هاي تند و گرم مانند قرمز ، زرد،
پنجشنبه، 29 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 نکته رنگي درباره اتاق نشيمن

7 نکته رنگي درباره اتاق نشيمن
7 نکته رنگي درباره اتاق نشيمن


 





 
1) اگر فضاي اتاق نشيمن شما کوچک است بهتر است که از رنگ‌هاي سرد و روشن استفاده کنيد. استفاده از اين نوع رنگ‌ها به دليل درخشان بودن و منعکس کردن نور، فضاهاي کوچک را وسيع‌تر نمايان مي‌کند و اگر اتاق نشيمني بزرگ و وسيع داريد و مي‌خواهيد کوچک‌تر و صميمي‌تر به نظر رسد، بهتراست از رنگ‌هاي تند و گرم مانند قرمز ، زرد، نارنجي، گلبهي و صورتي که رنگ‌هاي پيش رونده هستند استفاده کنيد تا فضاي نشيمن را به حالت تعادل برساند و يا به عبارتي، آن را پراثاثيه‌تر و کوچک‌تر نمايان سازد.
2) آبي، سبز و بنفش روشن فضايي سرد و رسمي را مي‌آفرينند و باعث بزرگ‌نمايي اتاق نشيمن مي‌شوند. رنگ‌آبي فضايي را با حس پويندگي القا مي‌کند و رنگ سبز، در خلق فضايي طبيعي بي‌نظير است. رنگ‌هاي سرد، معروف به رنگ‌هاي پس‌رونده هستند و استفاده از آنها در هر فضايي باعث وسيع‌تر نمايان شدن آن فضا مي‌شود.
3) اگر دوست داريد فضاي نشيمن شما به فضايي دلباز و نوراني مبدل شود، بهتر است که سقف را به رنگ سفيد در آوريد و ديوارها را کرم روشن بزنيد. در اين صورت فضايي کاملا آرام، دلباز و وسيع خواهيد داشت. رنگ‌هاي سفيد، کرم و شکلاتي روشن از رايج‌ترين رنگ‌ها براي فضاي نشيمن هستند.
4) اگر اتاق نشيمن شما داراي ديوارهاي بلندي است و ارتفاع سقف تا کف بسيار زياد است مي‌توانيد براي کاهش اين ارتفاع، سقف را رنگ‌ تيره بزنيد و اتاق نشيمن را به حالت دلخواه نزديک‌تر کنيد.

7 نکته رنگي درباره اتاق نشيمن

5) براي خلق فضاي نشيمني شاد و پر انرژي، رنگ‌هاي شاد و پاستلي(براق) بسيار توصيه مي‌شود.
6) اگر اتاق نشيمن شما فضايي است با شکستگي‌هاي معماري، يعني ديوارهايي دارد که نسبت به شکل مربع و مستطيل جلوتر و عقب‌تر هستند و يا برجستگي و ستوني دارد و شما مي‌خواهيد حالتي يکنواخت را القا کنيد، بهتر است از رنگ‌هاي پس‌رونده مانند آبي، سبز و ياسي روي ديوارهاي جلو آمده استفاده کنيد و ديوارهايي که عقب‌تر از حد معمول واقع شده‌اند را از دسته‌رنگ‌هاي گرم که پيش رونده هستند بزنيد.
7) استفاده از تکنيک‌هاي اسفنج‌کاري و يا پتينه و نصب نوارهاي تزييني به روي ديوار، براي فضاهاي بزرگ و کم اثاثيه بسيار توصيه مي‌شود ولي بايد بدانيد که با استفاده از اين تکنيک‌ها، اولين عنصر دکوراتيوي که در فضاي نشيمن جلب توجه مي‌کند ديوارها هستند و اجزاي مبلمان کمتر در معرض ديد قرار مي‌گيرند. اگر مي‌خواهيد تک‌تک اجزاي مبلمان شما کاملا مشخص باشد بهتر است که از پس‌زمينه‌اي ساده و تک‌رنگ استفاده کنيد.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.