کالری پاپ کورن چقدر است؟ + ارزش غذایی

پاپ کورن که به نام های پفیلا، ذرت بو داده، چس فیل، پف فیل، ذرت‌ پفکی و شکوفه ذرت هم شناخته می شود، در اثر حرارت دادن نوع خاصی از دانه های ذرت به دست می آید و به عنوان یکی از میان وعده های خوشمزه و پرطرفدار در جهان استفاده می شود. حرارت، آب درون دانه ها را تبخیر کرده و فشار بالای آب باعث شکسته شدن جداره دانه ی ذرت و شکفته شدن آن می شود. پاپ کورن را می توان در قابلمه، مایکرویو، فر و دستگاه هواپز تهیه کرد.
جمعه، 22 دی 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری پاپ کورن چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی پاپ کورن در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 387 کیلوکالری
کربوهیدرات 77.90 گرم
پروتئین 12.94 گرم
چربی 4.54 گرم
آب 3.32 گرم
فیبر 14.50 گرم
قند 0.87 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در پاپ کورن در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 10.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.29 میلی گرم
ویتامین K 1.20 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.10 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.08 میلی گرم
نیاسین (B3) 2.31 میلی گرم
کولین (B4) 21.20میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.51 میلی گرم
ویتامین B6 0.16 میلی گرم
فولات (B9) 31.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در پاپ کورن در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 7.00 میلی گرم
آهن 3.19 میلی گرم
منیزیم 144.00 میلی گرم
فسفر 358.00 میلی گرم
پتاسیم 329.00 میلی گرم
سدیم 8.00 میلی گرم
روی 3.08 میلی گرم
مس 0.26 میلی گرم
منگنز 1.11 میلی گرم
سلنیم 0.00 میکروگرم
 

پاپ کورن برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
یبوست و اسهال
پاپ کورن از یک دانه کامل ذرت که حاوی اندوسپرم، جوانه و سبوس است، به دست می آید. مقادیر بالای فیبر موجود در پاپ کورن به هضم غذا کمک کرده و با افزایش حرکات روده و ترشح آب گوارشی، یبوست و اسهال را درمان می کند.
 
دیابت و قند خون
مقادیر بالای فیبر و منگنز موجود در پاپ کورن، سطح انسولین را بهبود بخشیده و باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.
 
لاغری و کاهش وزن
یک فنجان پاپ کورن یا ذرت بو داده بدون روغن تنها 30 کالری دارد، علاوه بر این، پاپ کورن به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد با مهار هورمون گرلین (هورمون گرسنگی)، باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.همچنین پاپ کورن دارای چربی های اشباع بسیار کمی است و روغن های طبیعی موجود در آن برای بدن ضروری هستند و باعث چاقی و افزایش وزن نمی شوند.
 
نوزادان و کودکان
مقادیر بالای فیبر موجود در پاپ کورن، به بهبود هضم غذا و پیشگیری و درمان یبوست و اسهال در کودکان کمک می کند.مقادیر بالای ویتامین های B کمپلکس موجود در پاپ کورن، خطر ابتلا به افسردگی در کودکان را کاهش می دهد. کالری پایین و مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در پاپ کورن، احتمال چاقی و افزایش وزن در کودکان را کاهش می دهد. مقادیر بالای مواد معدنی و ویتامین های موجود در پاپ کورن به بهبود رشد کودکان کمک می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن، به تقویت بینایی و سلامت چشم کودکان کمک می کنند. مقادیر قابل توجه آهن موجود در پاپ کورن به تولید گلبول های قرمز خون کمک کرده و کم خونی کودکان را درمان می کند.
 
کم خونی
مقادیر بالای آهن موجود در پاپ کورن با افزایش تولید گلبول های قرمز خون، به پیشگیری و درمان کم خونی فقر آهن یا آنمی کمک می کند.
 
سرطان
تحقیقات در سال های اخیر نشان داده که مقادیر بالای پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن، یک عامل دفاعی قدرتمند هستند که رادیکال های آزاد بدن را از بین می برند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. بهتر است بدانید که رادیکال های آزاد با متوقف ساختن DNA سلول های سالم، آن ها را به سلول های سرطانی تبدیل می کنند. فرولیک اسید موجود در پاپ کورن، خطر ابتلا به تومور را کاهش می دهد.
 
بدنسازی
پاپ کورن کالری کمی دارد و به دلیل مقادیر بالای فیبر موجود در آن برای لاغری و کاهش چربی بدن در بدنسازی مفید می باشد. مقادیر بالای ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و غروقی در ورزشکاران و بدنسازان را کاهش می دهد.
 
کلسترول خون و قلب
فیبر موجود در پاپ کورن، کلسترول اضافی را از دیواره عروق خونی جدا کرده و با کاهش کلسترول بالای خون، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در پاپ کورن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
 
پوکی استخوان
از آنجا که پاپ کورن دارای مقدار قابل توجهی ترکیبات فنلی و منگنز است، به حفظ تراکم استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و استئو آرتریت (آرترزو) را کاهش می دهد.
 
مضرات
استفاده از مقادیر بالای نمک برای تهیه پاپ کورن خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد.

مقادیر بالای کره و روغن که برای تهیه پاپ کورن استفاده می شود، احتمال ابتلا به چربی خون و کلسترول خون را افزایش می دهد.

طعم دهنده هایی که برای تهیه پاپ کورن های آماده استفاده می شود، خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.

برخی کیسه هایی که برای بسته بندی پاپ کورن آماده استفاده می شوند، سرطانزا هستند و خطر ابتلا به سرطان و تومور را افزایش می دهند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.