کالری کباب مرغ چقدر است؟ + ارزش غذایی

گوشت مرغ یکی از رایج ترین گوشت‌هایی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرا می‌گیرد. این گوشت در دسته گوشت‌های سفید است که به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود. گوشت مرغ سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد ضروری بدن است.
سه‌شنبه، 22 اسفند 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کباب مرغ چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کباب مرغ در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 231 کیلوکالری
کربوهیدرات 2.91 گرم
پروتئین 23.65 گرم
چربی 13.48 گرم
آب 82.02 گرم
فیبر 0.59 گرم
قند 1.02 گرم
کلسترول 74.95 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کباب مرغ در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 48.59 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 1.14 میلی گرم
ویتامین K 3.62 میکروگرم
ویتامین C 17.04 میلی گرم
تیامین (B1) 0.07 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.16 میلی گرم
نیاسین (B3) 7.37 میلی گرم
کولین (B4) 58.23میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.92 میلی گرم
ویتامین B6 0.40 میلی گرم
فولات (B9) 10.29میکروگرم
ویتامین B12 0.26 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کباب مرغ در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 19.13 میلی گرم
آهن 1.30 میلی گرم
منیزیم 25.16 میلی گرم
فسفر 164.43 میلی گرم
پتاسیم 259.59 میلی گرم
سدیم 367.93 میلی گرم
روی 1.72 میلی گرم
مس 0.08 میلی گرم
منگنز 0.28 میلی گرم
سلنیم 20.52 میکروگرم
 

کباب مرغ برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
منبع غنی پروتئین
گوشت مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین به شمار می رود. متخصصان تغذیه می گویند که هر 100 گرم از سینه مرغ، 21 گرم پروتئین دارد. پروتئین ها جزو منابع ضروری برای سلامتی افراد به شمار می روند. همچنین اسیدهای آمینه که بلوک های سازنده پروتئین ها هستند، یکی از بهترین راه ها برای عضله سازی و قوی تر کردن بدن هستند.
 
کمک به کاهش وزن
جوجه کباب در صورتی که بدون برنج و نان مصرف شود، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که غذاهای حاوی پروتئین زیاد مصرف می کنند، به راحتی وزن خود را کنترل می کنند. اگر با چربی شکم و افزایش وزن بیش از حد مشکل دارید ولی نمی توانید از خیر غذاهای خوشمزه بگذرید، می توانید جوجه کباب لذیذ و خوشمزه را جایگزین غذاهای چرب و پر از کلسترول کنید. البته اگر اضافه وزن دارید، از خیر کره ذوب شده ای که روی کباب می ریزید و چلوی زعفرانی کنار کباب بگذرید.
 
سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی
جوجه کباب نه تنها سرشار از پروتئین است، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. مقادیر زیاد ویتامین B برای تولید انرژی و ساخت سلول های قرمز خون، بسیار مهم است. ویتامین D موجود در گوشت مرغ به بدن کمک می کند تا کلسیم دریافت کرده و استخوان های قوی بسازد. سایر مواد معدنی مهم هم مانند آهن به کارکرد بهتر ماهیچه ها، ساخت هموگلوبین و جلوگیری از کم خونی کمک می کند. اگر در کنار کباب از برنج استفاده می کنید، می توانید از افشانه کره فروشگاه عابسی استفاده کنید تا طعم بهتری به برنج شما بدهد.
 
خواص ضد سرطانی
مطالعات انجام شده در مورد گوشت مرغ نشان می دهد که این نوع گوشت برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف، به ویژه سرطان مفید است. اما افرادی که مقدار زیادی گوشت خوک و گوشت قرمز می خورند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند. بنابراین اگر درمورد فواید یا مضرات جوجه کباب می پرسید، باید بگوییم که این غذا نسبت به غذاهای گوشتی دیگر مفید تر است.
 
کنترل فشار خون
افرادی که به بیماری فشار خون مبتلا هستند، می توانند بدون نگرانی از خوردن جوجه کباب لذیذ و خوشمزه لذت ببرند. گوشت مرغ برعکس گوشت قرمز برای فشار خون مضر نیست و می تواند برای چنین افرادی مفید هم باشد.
 
تقویت بینایی
گوشت مرغ به دلیل داشتن ترکیباتی از ویتامین آ که شامل رتینول، آلفا و بتاکاروتن و لیکوپن می باشد برای سلامت بینایی بسیار موثر است.
 
کاهش استرس و ضد افسردگی
مرغ به دلیل داشتن اسید آمینه ای به نام تریپتوفان باعث ایجاد آرامش در بدن شما می شود. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که احساس افسردگی می کنید بهتر است مرغ مصرف کنید چرا که باعث زیاد شدن سطح سروتونین در بدن می شود. سروتونین باعث بهبود خلق و خو در شما می شود و از استرس شما می کاهد. همچنین باعث می شود تا خواب راحتی داشته باشید.
 
پیشگیری از اختلالات پوستی
گوشت مرغ علاوه بر داشتن پروتئین مورد نیاز بدن سرشار از ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد. ویتامین ب موجود در مرغ باعث می شود تا از اختلالات پوستی و بیماری های چشمی جلوگیری شود.
 
تقویت سیستم گوارش و سیستم ایمنی بدن
ویتامین های موجود در مرغ باعث می شود تا سیستم گوارش تنظیم شده و همچنین سیستم ایمنی بدن تقویت شود.
 
جلوگیری از سفید شدن موها
گوشت مرغ باعث می شود تا کلسترول بالا و دیابت کنترل شود و یکی دیگر از خواص جالب ان این است که از سفید شدن مو جلوگیری می کند.

درمان کم خونی
مواد معدنی موجود در گوشت مرغ باعث می شود تا هموگلوبین بیشتری در بدن ایجاد شود و از کم خونی پیشگیری می کند.
 
تقویت استخوان ها
ویتامین دی موجود در مرغ باعث می شود تا استخوان ها تقویت شده و ویتامین آ به سلامت بینایی کمک می کند. پتاسیم و سدیم موجود در مرغ برای ضعف و سلامت استخوان ها و عمکرد مغز موثر است.
 
افزایش سوخت و ساز بدن
مرغ دارای ویتامین ب شش می باشد که این امر به تنظیم آنزیم های بدن و همچنین تحریک مناسب واکنش های سلولی متابولیک می انجامد. خوردن گوشت مرغ سلامت رگ های خونی را حفظ می کند و سطح انرژی را بالا می برد. همچنین باعث می شود تا کالری سوزی در بدن افزایش پیدا کند.
 
تعادل هورمون های بدن
مرغ به دلیل داشتن سلنیوم کافی نقش مهمی در عملکرد متابولیکی دارد ، شما می توانید برای داشتن تعادل هورمونی مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
 
پیشگیری از بیماری های قلبی
در بدن نوعی اسید آمینه به اسم هوموسیستئین وجود دارد که باعث می شود تا بیماری های قلبی عروقی در بدن قوت بگیرد. خوردن سینه مرغ با این اسید آمینه مبارزه کرده و آن را کنترل می کند.
 
غنی از فسفر
می دانیم که مرغ سرشار از فسفر است ، فسفر موجود در گوشت مرغ باعث می شود تا سلامت استخوان و دندان ها حفظ شده و همچنین عملکرد سیستم عصبی و کلیه و کبد تنظیم شود.
 
درمان سرماخوردگی
شما می توانید برای درمان سرماخوردگی های معمولی از سوپ مرغ استفاده کنید ، سوپ مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و به همین جهت باعث درمان سریعتر سرماخوردگی می شود.
 
مضرات جوجه کباب
ما ایرانی ها معمولاً جوجه کباب را همراه با برنج می خوریم. برنج هم یکی از منابع غنی کربوهیدرات است و اگر به مقدار کم مورد استفاده قرار بگیرد، برای بدن ضروری بوده و مشکل خاصی ایجاد نمی کند. در غیر اینصورت می تواند یک وعده غذایی چاق کننده باشد. از طرفی دیگر، طبع مرغ سرد است و جوجه کباب می تواند برای کسانی که به سردی مزاج مبتلا هستند، مشکل آفرین باشد. البته این مشکل هم قابل حل است و شما می توانید با افزودن چاشنی هایی مثل زعفران، این سردی را از بین ببرید. همچنین افزودن چاشنی های دیگری مثل فلفل سیاه هم برای اصلاح طبع این غذا بسیار مفید است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.