کالری کباب تابه ای چقدر است؟ + ارزش غذایی

کباب تابه ای رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که علاوه بر طعم بی نظیر در کم ترین زمان هم میتوان آن را درست کرد. در مطلب زیر درباره ارزش غذایی، ویتامین ها، مواد معدنی و خواص این غذا صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 24 اسفند 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کباب تابه ای چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کباب تابه ای در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 212 کیلوکالری
کربوهیدرات 2.44 گرم
پروتئین 11.56 گرم
چربی 17.11 گرم
آب 47.38 گرم
فیبر 0.61 گرم
قند 1.15 گرم
کلسترول 45.83 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کباب تابه ای در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 2.29 میکروگرم
ویتامین D 0.02 میکروگرم
ویتامین E 3.92 میلی گرم
ویتامین K 5.62 میکروگرم
ویتامین C 30.21 میلی گرم
تیامین (B1) 0.05 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.13 میلی گرم
نیاسین (B3) 3.51 میلی گرم
کولین (B4) 45.04میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.46 میلی گرم
ویتامین B6 0.18 میلی گرم
فولات (B9) 9.52میکروگرم
ویتامین B12 0.86 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کباب تابه ای در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 15.23 میلی گرم
آهن 0.72 میلی گرم
منیزیم 14.19 میلی گرم
فسفر 103.74 میلی گرم
پتاسیم 204.03 میلی گرم
سدیم 1320.07 میلی گرم
روی 1.98 میلی گرم
مس 0.06 میلی گرم
منگنز 0.05 میلی گرم
سلنیم 9.39 میکروگرم
 

کباب تابه ای برای چه کسانی مفید یا مضر است؟


خواص گوشت گوساله: پیشگیری از بیماری‌ های قلبی عروقی
گوشت گاو می‌ تواند از بیماری‌ ها قلبی عروقی و سکته جلوگیری کند چون حاوی اسیدهای چرب مانند امگا۳ است. علاوه بر آن، اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند فشار خون را کنترل کنند و سطح تریگلیسیرید خون را کاهش دهند.
 
افزایش توده‌ ی عضلانی
گوشت گاو همچنین حاوی پروتئین بسیار زیادی است. ورزشکارانی که می‌ خواهند هیکلی تنومند و بدنی ایده‌آل داشته باشند می‌توانند گوشت گاو مصرف کنند. چون برای آن‌ها بسیار مفید است.
 
منبع انرژی
محتوای پروتئین و کربوهیدرات موجود در گوشت گاو فایده‌ی دیگری نیز دارد که آن را به منبعی از انرژی تبدیل می‌کند. تا آنجا که، می‌تواند بدن‌مان را برای انجام فعالیت‌های روزانه قوی‌تر و آماده‌تر کند.
 
فراهم کردن مواد مغذی در دوران بارداری
یکی دیگر از فایده‌ های خوردن گوشت گاو برای سلامتی تامین مواد مغذی مورد نیاز (مادر و جنین) در دوران بارداری است. محتوای ویتامین B12 واقعا برای رشد مغز جنین و سلامتی زنان باردار مفید است.
 
رفع سرطان سینه
سرطان سینه یکی از بیماری‌ های خطرناک است. این بیماری معمولا زنان را مبتلا می‌کند اما بعضی از مردان نیز به آن دچار می‌شوند. لینولئیک اسید موجود در گوشت گاو موادی فعال برای مبارزه با سلول‌های سرطانی مانند سرطان پستان هستند. همچنین امگا۳ موجود در گوشت گاو نیز به حل این مشکل کمک می‌کند.
 
فراهم کردن مواد مغذی لازم و کافی برای کودکان
گوشت گاو نه تنها توده‌ی عضلانی را در بزرگسالان افزایش می‌دهد، بلکه حاوی محتوای پروتئین است که واقعا برای رشد استخوان‌ های کودکان مفید است. بنابراین، می‌توان هر روز از آن مصرف کرد.
 
کاهش کلسترول خون
محتوای امگا۳ موجود در گوشت گاو برای افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد بسیار مفید است. در نتیجه، کسانی که مشکل چاقی دارند می‌تواند از این گوشت مصرف کنند و خطری در زمینه‌ی چاق شدن بیشتر آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.
 
سامان دهی عناصر بدن
بدن انسان حاوی بیومولکول‌هایی است که برای تغییر دادن عناصر بد بسیار مهم هستند. یکی از بیومولکول‌هایی که بدن‌مان به آن نیاز دارد تا عناصر موجود را ساماندهی کند پروتئین حیوانی است. بنابراین اگر می‌خواهید از فایده‌های گوشت گاو بهره‌ مند شوید بهتر است خوردن آن را امتحان کنید.
 
تقویت مغز‌
اگر بدن‌ تان امگا۳ کافی دریافت کند سلامتی و هوش‌تان افزایش پیدا خواهد کرد. سلامت مغز بر رشد غشاء سلولی در سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد. محتوای امگا۳ موجود در گوشت گاو بهترین راه حل برای افزایش هوش است.
 
تولید گلبول‌ های قرمز خون
پروتئین نه تنها برای تولید گلبول‌های سفید خون (لکوسیت) مفید است بلکه در بدن‌مان اریتتروسیت (گلبول قرمز خون) نیز تولید می‌کند. این عملکرد اریتتروسیت جاری کردن اکسیژن موجود در خونمان و اکسیژن موجود در عضلات‌مان است. بنابراین، گوشت گاو واقعا برای تولید گلبول های قرمز خون در بدن‌مان مفید است.
 
خواص پیاز : مفید برای زنان
پیاز یک ماده غذایی معجزه‌آسا است که برای سلامت زنان بسیار مفید است. از پیاز در مقابله با کیست‌ های تخمدانی، عفونت‌ ها، بیماری‌ های قلبی و مشکلات پوستی استفاده می‌ شود. این گیاه حاوی ویتامین‌ها و مواد ضدالتهابی است که به تنظیم بالانس هورمونی و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. همچنین، قدرت ضد باکتریایی پیاز در مقابله با عفونت‌ها و تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است. اما نکته مهم این است که مصرف زیاد پیاز می‌تواند منجر به کاهش سطح قند خون و مشکلات گوارشی شود، پس باید به میزان مصرف آن دقت کرد.
 
درمان کبد چرب
مصرف پیاز برای کبد بسیار مفید می باشد، زیرا پیاز حاوی مقادیر غنی از اسید فولیک می باشد و به همین دلیل می تواند به پیشگیری از ابتلا به کبد چرب کمک کند. علاوه بر این مصرف پیاز می تواند باعث سرعت بخشیدن به روند سم زدایی و پاک سازی کبد شود. یکی از دیگر خاصیت های پیاز برای سلامتی کبد این است که مصرف پیاز به دلیل مقادیر غنی از انواع فلاونوئیدها و کورستین می تواند باعث جلوگیری از تجمع چربی ها در کبد شود که در نتیجه باعث بهبود عملکرد کبد می شود.
 
مفید برای معده
پیاز، با تحریک ترشحات گوارشی، عملکرد معده را بهبود می‌بخشد و در مواجهه با مشکلات گوارشی مثل نفخ و سوءهاضمه موثر است. ولی نکته قابل توجه، اهمیت دقیق مصرف پیاز است. مصرف بیش از حد از این سبزی می‌تواند به ناراحتی‌های گوارشی منجر شود. بنابراین، استفاده متعادل و غالباً پخته از پیاز توصیه می‌شود تا هم از مزایای آن بهره‌مند شوید و هم احتمال عوارض جانبی را کاهش دهید.
 
مفید برای درمان سرماخوردگی
با تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید به راحتی علائم سرماخوردگی را از بین ببرید. پیاز حاوی مقادیر غنی از سلنیوم می باشد و به همین دلیل می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود که در نتیجه به درمان و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.
 
مفید برای سلامت چشم
نتایج تحقیقات پزشکان ایرانی نشان داده است که پیاز می تواند به درمان قرمز چشم ها و عفوت چشم کمک کند. علاوه بر این مصرف پیاز می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های شایع چشمی مثل آب مروارید، گلوکوم و دژنراسیون ماکولا شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.