نظر رسانه‌های خارجی درباره بازی همستر چیست؟

پس از انتشار بازی کریپتویی همسترکامبت، رسانه‌های بین‌المللی به تحلیل این بازی پرداختند و در خصوص ابهامات کاربران و آینده این بازی توضیحاتی را مطرح کرده‌اند:
شنبه، 26 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نظر رسانه‌های خارجی درباره بازی همستر چیست؟
همستر کامبت جدیدترین بازی مبتنی بر تلگرام است که بر مبنای کلیک پایه گذاری شده است. اما حقایق بیشتر از کلیک کردن یا ضربه زدن روی صفحه نمایش برای جمع آوری سکه در مورد این بازی وجود دارد. به عنوان مدیر عامل یک صرافی خیالی وظیفه شما این است که استارت‌آپ جدید خود را به صدر صنعت ارتقا دهید، و این کار را با سرمایه‌گذاری در مواردی مانند بازاریابی، مجوزها، استعدادها، محصولات جدید و فراتر از آن انجام خواهید داد. برای بازیکنان روزانه، یک مزیت بسیار بزرگ وجود دارد:
یک ارتقاء ترکیبی روزانه که به شما 5 میلیون سکه رایگان برای سرمایه گذاری در مراحل پیشرفت بعدی پاداش می دهد. این یک بازی برد-برد است که خزانه درون بازی شما را افزایش می‌دهد و در عین حال درآمد غیرفعال شما را افزایش می‌دهد و در نهایت در ایردراپ نمادین به نفع شما خواهد بود.

همستر کامبت به سرعت به بازی فراگیری در فضای مجازی تبدیل شده است. مبدعان این بازی مدعی اند تاکنون بیش از 60 میلیون بازیگر جذب کرده اند. این بازی اگرچه از ماه مارس راه افتاده اما اخیرا پس از نهایی شدن ایردراپ نات کوین فراگیر شده است. بزرگترین کانال تلگرامی با بیش از 20 میلیون عضو برای این بازی تشکیل شده است.

این بازی در واقع خیلی شبیه نات کوین است که البته از مکانیک پیشرفته تری برخوردار است و دستور کار آن عبارت است از این که کلیک کن تا پول بدست بیاوری. این بازی از نوت کوین جذاب تر است و تعداد کاربران فعال بیشتر، بازاریابی خوب،‌ شرایط خوب در شبکه های اجتماعی و داشتن نقشه راه از دیگر نقاط قوت این بازی است.
 

هدف  تلگرام از راه اندازی «همستر کامبت» چیست؟

به نظر میرسد شبکه Ton به عنوان یک رقیب تازه نفس در مقابل شبکه های بلاک چین قدیمی و معتبرتر به دنبال استفاده از ظرفیت کاربران شبکه های اجتماعی خود یعنی تلگرام برای رشد و فراگیری هرچه بیشتر است.

در واقع از یک سو مخاطبان بیشتری به سمت این شبکه اجتماعی سرازیر شده و زنگ خطر برای سایر شبکه های اجتماعی جهانی از جمله واتس آپ و ...به صدا در خواهدآمد.

از سوی دیگر با این آهنگ رشدی که در مورد رمز ارز یا توکن NOT دیده می شود یک رقیب تازه نفس برای سایر رمزارزهای معتبر پیدا خواهد شد. همچنین از این پس وضعیت شبکه TONدر مقابل سایر شبکه های بلاک چین جالب توجه خواهد بود.
 

چه کسانی به همستر کمبات پیوستند؟

بررسی ها نشان میدهد عمده مخاطبان همستر کمبات فعالان پیام رسان تلگرام هستند. هم اکنون حدود 200 نفر در سراسر جهان عضو شبکه اجتماعی تلگرام شده اند. این درحالی است که تلگرام جز 10 پیام رسان پر طرفدار فعلی نیست. هم اکنون واتس آپ با 900 میلیون نفر مشترک در صدر پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی قرار دارد. عمده مخاطبان تلگرام در کشورهای آسیایی و برخی کشورهای شرق اروپا ساکن هستند. بر این اساس این پیام رسان دامنه نفوذ زیادی در آمریکایی شمالی و غرب اروپا نداشته و به همین نسبت مخاطبان بازی کریپتویی همستر کمبات نیز عمدتا ساکن مناطقی هستند که مخاطبان پیام رسان و شبکه اجتماعی تلگرام در آن حضور دارند.
 

روایت رسانه های معتبر خارجی از همستر چیست؟

اما همستر کامبت نقاط ضعف زیادی دارد. نداشتن وایت پیپر، وب سایت ضعیف، نداشتن آینده روشن از جمله نقاط ضعف این بازی است. همچنین اگرچه درآمد زایی افراد زیادی را به سمت این بازی کشانده است اما چشم انداز درآمد زایی روشنی برای آن وجود ندارد. مشخص نبودن تعداد کل توکن ها چشم انداز روشنی را برای درآمد زایی باقی نگذاشته است. همچنین ممکن است روش توزیع عادلانه نباشد. تیم توسعه این بازی نیز نامشخص است به علاوه انرژی و زمان زیادی در این بازی به هدر می رود که هزینه و فایده را به لحاظ اقتصادی نامتعادل می کند. تعداد زیاد ماینرها و ظهور هکرها و رقبای احتمالی نیز آینده این بازی را در هاله ای از ابهام قرار داده است و ممکن است زحمات شبانه روزی افراد را به هدر بدهد.

به هر ترتیب این روزها بازی های  مدعی درآمدزایی زیاد شده است و باید در انتخاب بازی کمی دقت کنیم، زیرا این طور نیست که در نهایت برای زمانی که صرف می کنید، درآمد خواهید داشت.
با توجه به اطلاعاتی که تاکنون در مورد پروژه همستر کمبت داده شده است، به نظر می رسد با توجه به تعداد بالای کاربران فعال، توکن این پروژه حداقل به دلیل جذابیت آن برای صرافی ها (معاملات حجمی) در لیست قرار گیرد.

نکته اینجاست که آیا می توانید برای زمانی که صرف می کنید درآمد کسب کنید یا خیر؟ این بازی نسبت به پروژه مشابه نات کوین زمان بیشتری می برد، بنابراین در پایان توصیه می کنیم به بازی همستر کمبت به عنوان یک سرگرمی جانبی نگاه کنید و تمام وقت خود را صرف پروژه ای نکنید که نامشخص است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.