هرآنچه که باید راجع به نماز روز سه شنبه بدانیم

برای حاجت گرفتن در روز سه شنبه اعمالی بیان شده که از جمله آنها نماز روز و شب سه شنبه است که در این مطلب به کیفیت بجا آوردن این نماز ها اشاره شده است.
1 ساعت و 52 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
هرآنچه که باید راجع به نماز روز سه شنبه بدانیم
کیفیت نماز سه شنبه
در منابع مذهبی و مکتب اهل بیت (علیه السلام) برای تمام ایام هفته اعمال و ادعیه ای ذکر شده است که انجام آن ها اثرات فوق العاده مثبتی در زندگی ما خواهد داشت که برای روز سه شنبه چندین نماز برای روز سه شنبه و چند نماز برای شب سه شنبه سفارش شده است.که اگر با خضوع و خلوص نیت به جا آورده شود قطعا برای گرفتن حاجت و رفع مشکلات دنیوی تاثیر فوق العاده دارند.

نماز روز سه شنبه
برای روز سه شنبه در روایات شش نماز آورده شده ات که به شرح آنها می پردازیم

1.در کتاب مفاتیح چنین آمده است که هر کس روز سه شنبه شش رکعت نماز یعنی سه نماز دو رکعتی به جا آورد به این صورت که در هر رکعت بعد از سوره حمد آیه امن الرسول (آیه 285 و 286 سوره بقره) : آمَنَ الرَسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیهِ مِن رَبِهِ وَالمُومِنُونَ ۚ کُلٌ آمَنَ بِاللَهِ وَمَلَائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِقُ بَینَ أَحَدٍ مِن رُسُلِهِ ۚ وَقَالُوا سَمِعنَا وَأَطَعنَا ۖ غُفرَانَکَ رَبَنَا وَإِلَیکَ المَصِیرُ ﴿285﴾
لَا یُکَلِفُ اللَهُ نَفسًا إِلَا وُسعَهَا ۚ لَهَا مَا کَسَبَت وَعَلَیهَا مَا اکتَسَبَت ۗ رَبَنَا لَا تُوَاخِذنَا إِن نَسِینَا أَو أَخطَأنَا ۚ رَبَنَا وَلَا تَحمِل عَلَینَا إِصرًا کَمَا حَمَلتَهُ عَلَی الَذِینَ مِن قَبلِنَا ۚ رَبَنَا وَلَا تُحَمِلنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعفُ عَنَا وَاغفِر لَنَا وَارحَمنَا ۚ أَنتَ مَولَانَا فَانصُرنَا عَلَی القَومِ الکَافِرِینَ ﴿286﴾
و سپس یک مرتبه سوره زلزال را بخواند خداند تبارک و تعالی گناهان شخص نمازگزار را ببخشاید به مانند اینکه تازه از مادر متولد شده است.

2.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند هر کس در طول روز سه شنبه چهار رکعت نماز یعنی دو نماز دو رکعتی به جا آورد به این صورت که در رکعت اول بعد از حمد یک مرتبه سوره زلزال و یک بار سوره یس و در رکعت دوم بعد از حمد سه مرتبه سوره زلزال و یک مرتبه سوره دخان (حم) بخواند و پس از سلام نماز در دو رکعت بعدی در رکعت اول پس از سوره حمد سه بار سوره زلزال و یک بار سوره دخان و در رکعت دوم بعد از سوره حمد سه بار سوره زلزال و یک بار سوره ملک را بخواند خداوند به او پاداش عبادت پیغمبران را می دهد و همچنین پاداش کسی را به وی می دهد که گویی یک زمین پر از طلا را در راه خدا انفاق کرده.

3.نماز دیگری که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) سفارش شده به این صورت است که یک نماز دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد یک بار آیت الکرسی و سه بار سوره توحید خوانده شود.
4.نمازی که به نماز منع گناه معروف است بدین صورت است که هر کس روز سه شنبه ده رکعت نماز یعنی پنج نماز دو رکعتی به جا آورد که در هر رکعت بعد از سوره حمد یک مرتبه آیت الکرسی و هفت بار سوره توحید را بخواند خداوند تا هفتاد روز گناهی برای او نمی نویسد و گناهان هفتاد سال او آمرزیده شود .
5.در روایتی دیگر آمده است کسی که روز سه شنبه دو رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت بعد از سوره حمد یک بار سوره توحید و یک با ر سوره ین و یک بار معوذتین (سوره ناس و سوره فلق) را بخواند بعد از فارغ شدن از نماز خداونده به اندازه قطرات آب به او حسنه دهد و هفت در دوزخ را به روی کسی که این نماز را به جا آورده می بندد و برایش هشت در از در های بهشت باز گردد تا از هر یک که خواهد داخل شود.
6.هر کس در بعد از ظهر سه شنبه بیست رکعت نماز به جا آوردبدین صورت که  بعد از حمد یک بار آیت الکرسی و سه بار توحید بخواند تا هفتاد روز برای او گناهی نوشته نمی شود و درهای بهشت به روی شخص نمازگزار باز شود تا از هر در که بخواهد وارد بهشت شود.
 
نماز شب سه شنبه
 برای شب سه شنبه پنج نمازر وایت شده که در ادامه به آنها می پردازیم
1.هرکس در شب سه شنبه دو رکعت نماز به جا آورد که در رکعت اول بعد از سوره حمد یک بار سوره قدر و در رکعت دوم بعد از سوره حمد هفت بار سوره توحید را بخواند خداوند گناهانش را بیامرزد و برای او در بهشت خیمه ای از گوهر که وسیع تر از یک شهر در دنیاست بنا شود.
2.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند هر کس در شب سه شنبه ده رکعت نماز یعنی پنج نماز دو رکعتی که در هر رکعت بعد از سوره حمد سه بار آیت الکرسی و یازده مرتبه سوره توحید و سه مرتبه سوره فلق بخواند از دنیا نمی رود تا اینکه خدا از او راضی گردد و داخل بهشت شود و در روز رستاخیز در صف انبیا بایستد.
3.نماز دیگری که روایت شده دوازده رکعت نماز یعنی شش نماز دو رکعتی است که که در هر رکعت بعد از سوره حمد پانزده بار سوره نصر (اذا جاء نصر الله) خوانده میشود.
4.پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند هر کس در شب سه شنبه چهار رکعت نماز یعنی دو نماز دو رکعتی بخواند که در هر رکعت بعد از سوره حمد چهار بار سوره کافرون بخواند و بعد از سلام نماز هفت بار بگوید یا حی یا قیوم یا ذالجلال و الاکرام یا وهاب یا تواب از آسمان صدا می آید یا عبد الله استانف العمل فقد غفر لک ما تقدم من ذنبک و ما تاخر یعنی ای بنده خدا، کار را از سر بگیر که گناهان گذشته و آینده تو بخشیده شده است.
5.درروایتی دیگر آمده است هرکس در شب سه شنبه دو رکعت نماز بخواند که در هر رکعت بعد از سوره حمد یک بار آیت الکرسی و سوره توحید و دعای عدیله و سوره قدر را بخواند خداوند به او هر چه بخواهد می دهد.

منبع: سایت راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط