کالری باسلوق چقدر است؟ + ارزش غذایی

باسلوق نوعی شیرینی است که آن را از دوشاب، مغز بادام‌ها و مواد دیگری تهیه می‌کنند که بافت نرم و لطیفی دارد. به همین دلیل همه افراد می‌توانند آن را مصرف کنند. این شیرینی یکی از شیرینی‌های قدیمی ایرانی است که سوغات مراغه، ملایر و اراک به شمار می‌آید و علاقه‌مندان به این شیرینی می‌توانند آن را با افزودنی‌های مختلف برای ذائقه‌های متفاوت تهیه کنند. باسلوق یکی از شیرینی‌های رایج در سفره همه ایرانی‌ها است. لذا اطلاع در مورد ارزش غذایی آن به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید با آن‌ها آشنا شوید. باسلوق از نظر طب سنتی گرم است و در هر 100 گرم آن 380 گالری انرژی وجود دارد. میزان فیبر و کربوهیدرات آن در هر 100 گرم به ترتیب 1 گرم و 10 گرم می‌باشد. لذا شما به هنگام مصرف باسلوق می‌توانید انرژی زیادی را به بدن خود وارد کنید.
2 ساعت و 44 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری باسلوق چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی باسلوق در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری ۳۸۰ کالری
کربوهیدرات ۱۰ گرم
پروتئین 6.10 گرم
چربی 15.00 گرم
آب 2.98 گرم
فیبر 10.00 گرم
قند 36.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در باسلوق در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 32.15 میکروگرم
ویتامین D 0.07 میکروگرم
ویتامین E 0.17 میلی گرم
ویتامین K 0.41 میکروگرم
ویتامین C 0.22 میلی گرم
تیامین (B1) 0.03 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.03 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.27 میلی گرم
کولین (B4) 0.17 میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 5.08میلی گرم
ویتامین B6 0.17 میلی گرم
فولات (B9) 0.04 میلی گرم
ویتامین B12 0.01 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در باسلوق در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 17.00 میلی گرم
آهن 0.63 میلی گرم
منیزیم 14.54 میلی گرم
فسفر 42.33 میلی گرم
پتاسیم 84.35 میلی گرم
سدیم 56.00 میلی گرم
روی 43.84 میلی گرم
مس 0.37 میلی گرم
منگنز 0.12 میلی گرم
سلنیم 7.68 میکروگرم
 

باسلوق برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
رفع کم خونی
در باسلوق مقدار زیادی اسیدفولیک و آهن وجود دارد که می‌تواند در رفع کم خونی بدن موثر باشد. شما اگر روزانه چند عدد باسلوق را به همراه چای میل کنید می‌توانید به افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون خود کمک کنید. زنان بارداری که در دوران بارداری خود نیاز به خون بیشتری دارند می‌توانند با خوردن باسلوق خون بدن خود را افزایش دهند.
 
تقویت حافظه
در باسلوق ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی وجود دارد که مصرف آن‌ها می‌تواند در تقویت حافظه شما موثر باشد. لذا در کهنسالی از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری خواهد کرد. همچنین کودکان با خوردن باسلوق می‌توانند به تقویت حافظه خود کمک کنند و مطالب جدید را برای مدت طولانی در ذهن خود قرار دهند.
 
تقویت قلب و عروق
خوردن باسلوق فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها تقویت قلب و عروق است. شما با خوردن باسلوق به دلیل وجود اسید آلفالینولونیک و اسید چرب امگا ۳ از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ایمن خواهید بود. لذا وجود این املاح معدنی می‌تواند مانع لخته شدن خون و محافظت بدن در برابر سکته قلبی شود.
 
استخوان‌ بندی
در باسلوق مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D وجود دارد که می‌تواند استخوان‌بندی بدن را تقویت کرده و مانع پوکی استخوان و آرتروز در بزرگسالی شود. همچنین خوردن آن در کودکان می‌تواند دندان‌ها را محکم کرده و نقش موثری در شکل گیری استخوان‌ها داشته باشد.
 
جوانسازی و زیبایی پوست و مو
اگر به جوانسازی و زیبایی پوست و مو خود علاقه دارید حتما روزانه چند وعده باسلوق مصرف کنید. در باسلوق انواع ویتامین‌های A، C، D، E، گروه ویتامین‌های B و سایر املاح معدنی وجود دارد که می‌تواند روی شادابی و جوانسازی پوست شما موثر باشد. همچنین اگر در صورت شما چین چروک وجود داشته باشد می‌تواند آن‌ها را از بین ببرد و تاثیر زیادی در رویش مو شما خواهد داشت.
 
تقویت سیستم ایمنی بدن
اگر از مشکلات سیستم ایمنی بدن رنج می‌برید حتما باسلوق بخورید. در باسلوق ویتامین‌های A، C، E، کاتچین و پلی‌فنول وجود دارد که به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدان خود می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها مانند سرطان پروستات، روده بزرگ و سینه شما را محافظت نماید.
 
کاهش اضطراب و استرس
خوردن باسلوق برای افرادی که استرس دارند و دچار التهاب‌های روزانه هستند توصیه می‌شود. این شیرینی تاثیر خوبی در کاهش التهاب و استرس روزانه دارد. لذا اگر روز هیجان انگیزی داشته باشید حتما برای جلوگیری از استرس زیاد باسلوق مصرف کنید.
 
برای سرماخوردگی
در زمستان‌های سرد برای جلوگیری از سرماخوردگی حتما در خانه خود باسلوق درست کنید. باسلوق‌ها خاصیت ضد سرماخوردگی دارند و می‌توانند مانع سرماخوردگی شوند و سطح انرژی بدن را بالا نگه دارند. همچنین اگر فرد سرماخورده باسلوق مصرف کنند می‌توانند گلو درد و سینه درد خود را رفع کنند که در این حالت باید در باسلوق شما گردو وجود داشته باشد.

فواید مصرف باسلوق تنها به چند مورد بالا ختم نمی‌شود. بلکه شما با مصرف این شیرینی ایرانی می‌توانید در افزایش انرژی بدن، رفع خستگی، بهبود کیفیت خواب، بهبود خلق و خوی، تناسب اندام، کنترل چربی و فشار خون و تقویت دستگاه گوارش کمک بگیرید و یک زندگی سالم و پرانرژی داشته باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.