تشکر کردن نشانه ي سلامت رواني و اجتماعي

شما هميشه کساني را بيشتر دوست داشته ايد که به خاطر زحمتي که براي شان کشيده ايد ، از شما تشکر مي کنند . وقتي از کسي به خاطر کاري تشکر مي کنيد ، باعث مي شويد آن شخص ، آن کار را با ميل بيشتر انجام دهد .
دوشنبه، 8 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشکر کردن نشانه ي سلامت رواني و اجتماعي

تشکر کردن نشانه ي سلامت رواني و اجتماعي
تشکر کردن نشانه ي سلامت رواني و اجتماعي


 

نويسنده : سيد حسين عباس منش




 
شما هميشه کساني را بيشتر دوست داشته ايد که به خاطر زحمتي که براي شان کشيده ايد ، از شما تشکر مي کنند . وقتي از کسي به خاطر کاري تشکر مي کنيد ، باعث مي شويد آن شخص ، آن کار را با ميل بيشتر انجام دهد .
در مورد جهان و خداوندي که بر آن حاکم است نيز دقيقاً همين قانون وجود دارد ، يعني هر چه بيشتر به خاطر داشته هاي تان از خداوند تشکر کنيد ، بيشتر صاحب همان چيزهايي که باعث خوشحالي بيشترتان مي گردند ، مي شويد .
خدا ، نعمت هاي بي شماري را به ما داده اما آيا ما همه ي آنها را ديده ايم ؟ آيا ما به خاطر آنها شاکر بوده ايم يا اينکه طمع ، باعث شده همه ي خوبي هاي اطراف مان را نبينيم ؟
به نظر من ، بزرگ ترين نعمت ها ، سلامتي ست . سلامتي ، يعني اجازه ي زندگي کردن در اين دنياي زيبا . آيا ما به خاطر سلامتي مان شکرگزار بوده ايم ؟ مي دانيد چه کساني قدر سلامتي را مي دانند ؟
کساني که فلج به دنيا آمده اند ، کساني که روي تخت هاي بيمارستان خوابيده اند ، کساني که تصادف کرده و عضوي از بدن شان را از دست داده اند .
اگر مي خواهيم اين اتفاقات ، براي ما رخ ندهد ، سپاس گزار سلامتي مان باشيم .هر روز ، به خاطر چشماني که با آنها قادر به ديدن دنيا هستيم ، از خداي بي همتا سپاس گذار باشيم ؛ به خاطر پاهايي که بر آنها استوار حرکت مي کنيم و به خاطر دستاني که تمام احتياجات روزانه ي ما را برآورده مي کنند و به خاطر ذهني که در هيچ يک از مخلوقات ، مانند آن نيست .
اگر هر روز به خاطر نعمت هايي که به ما داده شده ، سپاس گزار باشيم ، هيچ گاه آنها را از دست نخواهيم داد ، بنابراين با تمام احساس قشنگي که داريم ، از خداي عزيز تشکر کنيم و فرياد برآوريم : «خداي مهربانم ، به خاطر اين همه نعمتي که به من عطا کردي ، از تو ممنونم ، به خاطر تمام چيزهاي قشنگي که برايم خلق کردي ، به خاطر تک تک اندام هايم ، به خاطر فرزند و همسر خوب و سالم و به خاطر تمام نعمت ها ، از تو ممنونم »
تشکر بايد از صميم قلب و بدون هيچ گونه چشمداشتي باشد . از کمک هاي کوچک همه ي اطرافيان تشکر کنيد و ببينيد چقدر آنان دوست دارند که بيشتر به شما کمک کنند .
هيچ گاه فقط در قبال کمک هاي بزرگ ( از نظر خودتان ) تشکر نکنيد . بايد بعد از هراتفاق خوب کوچک ، تشکري فوق العاده کنيد تا احساس خوبي داشته باشيد . چشمان تان را به روي کمک هايي که از هر جهت به شما مي شود ، باز کنيد . تمام کساني که اطراف تان هستند ، حتي کساني از نظر شما بدترين انسان هاي روي کره ي زمين هستند ، خصوصيات مثبت زيادي دارند که اگر به آنها توجه نموده و به خاطر آنها تشکر کنيد ، باعث مي شويد خصوصيات مثبت شان بيشتر شود و به شما نيز بيشتر لطف و مهرباني ورزند .
اگر رابطه ي زناشويي خوبي با همسرتان نداريد ، اگر رابطه تان با فرزند و پدر و مادرتان تيره و تار است ، مطمئن باشيد که مدت هاست خوبي ها و ويژگي هاي مثبت آنان را نديده ايد و فقط روي بدي ها تمرکز کرده و آنقدر اين کار را تکرار نموده ايد که يک جهنم بزرگ براي خود ساخته ايد . پس به خاطر تمام نعمت ها ، خوبي ها و ويژگي هاي مثبت اطرافيان تان ، از آنان تشکر کنيد و اين کار را بدون حسادت ، غرور و کبر انجام دهيد .
هر گاه احساس خوبي نداشتيد ، بايد آن را تغيير دهيد ، يکي از بهترين راه ها براي تغيير احساس ، شمردن نعمت هايي ست که داريد . گاهي ، اتفاقاتي براي ما رخ مي دهد که خيلي سخت است خودمان را در احساس خوب ، نگه داريم اما جالب اين جاست که اين لحظات ، موقعي است که بايد ثابت کنيم به قانون و به قدرت بي انتهاي خداوند اعتقاد داريم .
شروع کنيد به تشکر کردن به خاطر نعمت هايي که داريد . باور کنيد اگر بخواهيم تمام نعمت هايي که خدا به ما داده است ، را بشماريم ، بايد تا آخر عمر ، بشماريم و باز هم وقت کم مي آوريم . يادتان باشد با اين کار ، احساس خوب شما ، دوباره باز مي گردد و مي بينند آن اتفاقي که تا لحظاتي قبل ، آنقدر بزرگش کرده بوديد ، در مقابل نعمت هايي که داريد ، بسيار کوچک است و با انرژي ، شروع به ادامه ي زندگي مي کنيد که هر لحظه ، زيباتر و قشنگ تر مي شود .
منبع: مجله ي شادکامي و موفقيت شماره ي 66



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.