تاريخچه شبکه گستر،نماينده McAfeeدر ايران

شرکت مهندسي شبکه گستر که در سال 1370 تأسيس گرديده، اولين شرکت ايراني بود که در زمينه نرم افزارهاي ضد ويروس فعاليت تخصصي خود را آغاز کرد. در ابتدا، همکاري مشترکي بين شرکت شبکه گستر و شرکت انگليسي S & S International (توليد کننده ضدويروس مشهور Toolkit) آغاز گرديد. در آن زمان تنها ضد ويروس رايج در بازار ايران نسخه
سه‌شنبه، 23 آذر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاريخچه شبکه گستر،نماينده McAfeeدر ايران

تاريخچه شبکه گستر،نماينده McAfeeدر ايران
تاريخچه شبکه گستر،نماينده McAfeeدر ايران


 






 

از ضد ويروس شروع شد...
 

شرکت مهندسي شبکه گستر که در سال 1370 تأسيس گرديده، اولين شرکت ايراني بود که در زمينه نرم افزارهاي ضد ويروس فعاليت تخصصي خود را آغاز کرد. در ابتدا، همکاري مشترکي بين شرکت شبکه گستر و شرکت انگليسي S & S International (توليد کننده ضدويروس مشهور Toolkit) آغاز گرديد. در آن زمان تنها ضد ويروس رايج در بازار ايران نسخه هاي Shareware نرم افزار McAfee Scan بود و با شروع و اوج گيري ويرويس نويسي در ايران در ابتداي دهه 70، اين نرم افزار خارجي که فاقد پشتيباني در ايران بود، کمک چنداني به کاربران براي شناسايي ويروس هاي ايراني نمي کرد. در مدت بسيار کوتاهي، با فعاليت شرکت شبکه گستر به عنوان نماينده رسمي S & S International در ايران و جمع آوري نمونه ويروس هاي ايراني و انعکاس آنها به آن شرکت، به تدريج ضد ويروس Dr Solomon's Toolkit قادر به شناسايي اغلب ويروس هاي رايج در ايران نيز شد و همين اقدام باعث شناخته شدن و مطرح شدن نام Dr Solomon's و محبوبيت ضد ويروس Toolkit در ايران گرديد. فناوري بکار رفته در نرم افزار Toolkit اين امکان را فراهم مي کرد که بتوان فرمول شناسايي و پاکسازي هر ويروس جديدي را (پس از بررسي وتحليل آن) به سادگي و به سرعت، به صورت يک فايل متن (Text File) به نرم افزار اضافه کرد.
از آن زمان به بعد، همه جا نسخه هاي کپي شده Toolkit بود که دست به دست بين کاربران ايراني مي چرخيد!؟ آن زمان مي دانستيم و قبول داشتيم که فرهنگ استفاده از محصولات نرم افزاري به صورت اصل و با رعايت حقوق کپي برداري (Copy Right ) در ايران چندان رايج نيست. ولي ايستاديم، سختي ها را به جان خريديم، دوام آورديم و اکنون اندک اندک، در فضاي متحول شده، ثمره دسترنج خود را مي بينيم.

بعد اينترنت آمد ....
 

تا اواسط دهه 1370، وقتي صحبت از امنيت کامپيوتر و شبکه هاي کامپيوتري مي شد، تنها يک چيز به زبان مي آمد و آن هم ضد ويروس بود و بس. ولي به تدريج با عمومي و همه گير شدن اينترنت و email و دسترسي نسبتاً آسان به آن در کشورهاي غربي و همچنين فعاليت هاي نو و بديع ويروس نويسان که از اينترنت و پيام هاي الکترونيکي به عنوان ابزاري جديد بهره مي جستند، شاهد ظهور نسل جديدي از ويروس هاي اينترنتي شديم. ديگر يک ضد ويروس که بر روي يک سرور و يا چند ايستگاه کاري نصب مي شد، جوابگوي وضعيت و شرايط جديد نبود. همه به فکر کنترل و مراقبت در سطوح ديگر شبکه هاي کامپيوتري افتادند و به تدريج حرکتي آغاز شد که تا کنون نيز ادامه دارد و در آن، اقدامات واکنشي (Re-active) جاي خود را به اقدامات پيشگيرانه (Pro-active) مي دهند.

قضيه روز به روز جدي تر شد...
 

همزمان با اين اتفاقات، شرکت S & S International که توسط يک زوج متخصص و خلاق (Dr Alan Solomon و همسرش) در اواخر دهه 1980 با شش نفر کارمند تأسيس شده بود، اکنون تغيير چهره داده و با نام Dr Solomon's Software با بيش از 300 نفر کارمند، به عنوان يکي از توليدکنندگان مطرح ضد ويروس در جهان، بويژه در اروپا، در آمده بود. همين امر باعث نگراني رقيب قديمي Toolkit يعني شرکت McAfee شده بود. شرکت McAfee که بازار اروپا را با وجود Dr Solomon's براي خود تنگ مي ديد و نگران نفوذ آن به بازار آمريکا نيز بود، در يک اقدام زيرکانه تجاري، شرکت Dr Solomon's را خريده و در شرکت McAfee ادغام کرد. بدين ترتيب، علاوه بر اينکه بازار و شبکه فروش بين المللي آن شرکت را تصاحب کرد، بلکه هسته اصلي و ديگر قابليت هاي قوي نرم افزار Toolkit را به نرم افزار ضد ويروس Scan خود افزود و ضد ويروس بسيار قوي و موفق تري به بازار عرضه کرد.
شرکت شبکه گستر نيز مانند ديگر نمايندگان بين المللي فعاليت جديد خود را بر روي نرم افزارهاي ضد ويروس McAfee آغاز کرد و در مدت کوتاهي، موفقيت جهاني شرکت McAfee به حدي رسيد. که در اغلب مناطق جهان دفاتر مستقيم پشتيباني و توزيع تأسيس کرد. از جمله در منطقه خاورميانه که اکنون داراي دفاتر پشتيباني فني و توزيع انبوه در کشور امارات متحده عربي است و از طريق کانال هاي توزيع محلي، محصولات خود را بدست کاربران و مصرف کنندگان نهايي مي رساند. شرکت شبکه گستر نيز به عنوان فروشنده مجاز در منطقه خاورميانه، به ارائه محصولات و خدمات در ايران اقدام مي نمايد. بعلاوه اکنون تمام مهندسين فروش و پشتيباني محصولات McAfee در شرکت شبکه گستر، دوره هاي آموزشي لازم را ديده و از لحاظ دانش و توانائي فني مورد تائيد شرکت McAfee مي باشند و داراي گواهينامه هاي تخصصي در هر يک از محصولات McAfee هستند.

تا همين امروز ...
 

بدين ترتيب بيش از 18 سال است که شرکت شبکه گستر در عرضه محصولات و خدمات پشتيباني نرم افزارهاي ضد ويروس در ايران فعاليت دارد و اين نکته را افتخار خود مي داند که تا کنون توانسته به فعاليت تخصصي خود در اين زمينه ادامه داده و در هيچگونه فعاليت جانبي ( مانند فروش سخت افزار، نصب و راه اندازي شبکه و ... ) وارد نشود. يقيناً اين موفقيت خود را مديون هزاران مشترک خود در بخش هاي دولتي، خصوصي، توليدي، مالي و ... هستيم که هر سال با رضايت از خدمات فروش و پشتيباني، ما را در اين راه هر چه بيشتر ياري مي کنند.

چند روزي مي شود...
 

با افزايش تنوع محصولات و راه حل هاي امنيتي در جهان و نياز تدريجي جامعه فناوري اطلاعات در ايران به اين محصولات و خدمات، باعث گرديد تا از ابتداي سال 1380، شرکت شبکه گستر اقدام به گسترش حيطه فعاليت خود نموده و با کسب نمايندگي هاي جديد از شرکت GFI (محصولات امنيتي و نظارتي در محيط هاي شبکه و پست الکترونيکي)، شرکت Stellar Info (محصولات نگهداري و بازيابي اطلاعات)، شرکت StoneSoft (محصولات ديواره آتش و سيستم هاي تشخيص نفوذ « IDS ») و شرکت آلماني Astaro ( محصولات مديريت يکپارچه تهديدات - Unified Threat Management)و گذراندن دوره هاي آموزش پشتيباني اين محصولات توسط پرسنل فني خود، اين محصولات و خدمات جديد را نيز در ايران عرضه کند.
منبع:ماهنامه دنياي کامپيوتر و ارتباطات؛ شماره 79



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.