12 نکته درباره آلپرازولام

اين دارو براي درمان اختلالات تشويش، ترس و همچنين اضطراب ناشي از افسردگي تجويز مي‌شود ولي ممکن است براي منظورهاي ديگري نيز استفاده شود. اين دارو موجب تاثيرات سوئي روي جنين مي‌شود، پس در هنگام بارداري از اين دارو استفاده نکنيد.
چهارشنبه، 20 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
12 نکته درباره آلپرازولام

12 نکته درباره آلپرازولام
12 نکته درباره آلپرازولام


 





 
اين دارو براي درمان اختلالات تشويش، ترس و همچنين اضطراب ناشي از افسردگي تجويز مي‌شود ولي ممکن است براي منظورهاي ديگري نيز استفاده شود.
اين دارو موجب تاثيرات سوئي روي جنين مي‌شود، پس در هنگام بارداري از اين دارو استفاده نکنيد.
اگر دچار هر نوع ناراحتي تنفسي، آب‌سياه چشم، ناراحتي‌هاي کليه و کبد يا سابقه افسردگي هستيد پيش از مصرف اين دارو به پزشک خود اطلاع دهيد.
در صورت مصرف اين دارو، از ساير داروهاي خواب‌آور استفاده نکنيد.
مصرف آلپرازولام ايجاد نوعي عادت مي‌کند و به عبارتي اعتياد آور است، پس تنها در صورت تجويز پزشک از اين دارو استفاده کنيد. هرگز داروي خود را با ديگران تقسيم نکنيد، به خصوص افرادي که سابقه سوء‌استفاده دارويي دارند. بهتر است دارو را در جايي دور از دسترس ديگران قرار دهيد.
چنانچه نسبت به داروهاي کلروديازپوکسايد، ديازپام، لورازپام، يا خود آلپرازولام حساسيت آلرژيک داريد، از مصرف اين دارو اجتناب کنيد.
در موارد زير از مصرف اين دارو خودداري کنيد:
• درصورت داشتن حساسيت به هر نوع دارو يا داشتن آسم، برونشيت يا ساير ناراحتي‌هاي تنفسي
• بيماري گلوکوم
• ناراحتي‌هاي کليه يا کبد
• سابقه افسردگي يا تفکر خودکشي
• سابقه اعتياد به دارو يا الکل
از جويدن يا له کردن دارو اجتناب کنيد.هر قرص را يک‌باره ببلعيد. خيلي مهم است که دارو به تدريج حل شده و بر بدن تاثير بگذارد. به همين دليل توصيه شده که دارو را خرد نکنيد، زيرا موجب مي‌شود که مقدار زيادي از آن يک‌باره بر بدن تاثير بگذارد.
اين دارو بر قواي تفکر و عکس العمل تاثير مي‌گذارد و به آن آسيب مي‌رساند. بنابراين درباره رانندگي يا ساير فعاليت‌هايي که نياز به هوشياري کامل دارند بايد مراقب باشيد.
از مصرف همزمان داروهاي خواب‌آور با اين دارو اجتناب کنيد.
ميوه گريپ‌فوروت با اين دارو تداخل دارد و به تاثيرات خطرناک منجر مي‌شود بنابراين درباره مصرف اين ميوه به پزشک خود اطلاع دهيد.
ساير داروهايي که آلپرازولام را تحت تاثير قرار مي‌دهد عبارتند از: قرص کنترل بارداري، سايمتيدين، ديلتيازم، ايزونيازيد، پروپوکسي‌فن، داروهاي صرع،‌ داروهاي آنتي‌بيوتيک مانند فلوکونازول، ايتراکونازول، کتوکونازول، داروهاي ضد افسردگي مانند فلووکس آمين، دسي‌پيرامين، ايمي‌يرامين.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.