10 باور غلط درباره آلزايمر

متاسفانه طي چند سال اخير، تصورات نادرستي درباره آلزايمر به وجود آمده که باعث مي‌شوند ما شناخت دقيقي از بيماري پيدا نکنيم. 10 مورد از اين باورهاي غلط را با هم مرور مي‌کنيم:
سه‌شنبه، 26 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 باور غلط درباره آلزايمر

10 باور غلط درباره آلزايمر
10 باور غلط درباره آلزايمر


 





 
متاسفانه طي چند سال اخير، تصورات نادرستي درباره آلزايمر به وجود آمده که باعث مي‌شوند ما شناخت دقيقي از بيماري پيدا نکنيم. 10 مورد از اين باورهاي غلط را با هم مرور مي‌کنيم:
1) اگر يکي از افراد فاميل به اين بيماري مبتلا شود، شما هم به آن دچار مي‌شويد: هرچند عوامل وراثتي نقش مهمي در بيماري آلزايمر دارند ولي فقط 5 تا 10 درصد از کل افرادي که اين بيماري را دارند، از طريق ژنتيکي مبتلا شده‌اند.
2) آلزايمر تنها بيماري سالمندان است: آلزايمر فقط در افراد سالمند بروز نمي‌کند و افراد 40 تا 50 ساله هم دچار آن مي‌شوند.
3) آلزايمر قابل درمان است: داروهايي که در حال حاضر وجود دارند، مانع از پيشرفت اين بيماري و کنترل مقطعي آن مي‌شوند.
4) آلزايمر يعني از دست دادن حافظه: شايد بسياري از سالمندان و حتي ميانسالان با حافظه خود مشکل داشته باشند ولي به اين معنا نيست که آلزايمر دارند.
5) مصرف آلومينيوم باعث بيماري آلزايمر مي‌شود: تاکنون هيچ نوع مدرکي براي اثبات اين ادعا به دست نيامده است. بروز آلزايمر دلايلي از قبيل وراثت، عوامل محيطي و روش زندگي دارد.
6) آلزايمر قابل پيشگيري است: چون علت اصلي چگونه به وجود آمدن آلزايمر هنوز به اثبات نرسيده بنابراين نمي‌توان از آن پيشگيري کرد. اما بهتر است هميشه مغز خود را فعال نگه داريد و ورزش، داشتن يک رژيم غذايي مناسب و مصرف ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه، لبنيات و ماهي را فراموش نکنيد.
7) قرص‌هاي تقويت حافظه و ويتامين‌ها مانع به وجود آمدن آلزايمر در سالمندان مي‌شوند: مطالعات زيادي براي تشخيص تاثيرگذاري فرآورده‌هايي مانند ويتامين E، عصاره درخت ژينگو و ... انجام شده که بيشتر بي‌فايده بوده‌اند ولي تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.
8) ابتلا به آلزايمر منتهي به مرگ مي‌شود: تعداد زيادي از افراد مبتلا به آلزايمر زندگي فعال و با هدفي را دنبال مي‌کنند چرا که تشخيص به موقع‌ آلزايمر و انجام اقدامات لازم، نقش مهمي در کنترل بيماري دارد و به هيچ وجه نبايد فکر کنيد با مبتلا شدن به آلزايمر، زندگي‌تان تمام مي‌شود.
9) همه بيماران آلزايمري پرخاشگر هستند: بيماري آلزايمر روي هر فرد به صورت متفاوتي تاثير مي‌گذارد. از دست دادن حافظه و به وجود آمدن حواس پرتي به طور معمول نااميدکننده و ترس‌آور است. با آگاهي از بيماري و تغيير رفتار در مقابل بيمار مي‌توان از واکنش‌هاي خشن و پرخاشگرانه دوري کرد.
10) بيماران آلزايمري افراد هوشيار و دقيقي نيستند: آلزايمر توانايي برقراري ارتباط و تشخيص اتفاقات روزمره را از بيماران مي‌گيرد ولي روي هر فرد اثر متفاوتي دارد. در حقيقت بيماران آلزايمري همان انسان‌هاي قبل هستند با کمي تفاوت و بايد جامعه به راحتي آنها را بپذيرد.

 

منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.