اگر مي‌خواهيد مرطوب‌کننده بخريد...

اولين مشخصه يک مرطوب کننده خوب اين است که موقع مصرف با کمي ماساژ جذب پوست شود. مرطوب کننده‌هايي که اين مشخصه را نداشته باشند باعث مي‌شوند که از يک طرف محل استفاده آنها يعني دست و صورت ظاهر چرب و براق پيدا کند و از طرف ديگر فرد بعد از مصرف مرطوب‌کننده احساس خوشايندي نداشته باشد. دومين ويژگي مرطوب کننده مناسب اين است که بعد از شستشو به سرعت پاک شود. البته بعضي از مرطوب کننده‌ها طوري طراحي مي‌شوند
يکشنبه، 22 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر مي‌خواهيد مرطوب‌کننده بخريد...

اگر مي‌خواهيد مرطوب‌کننده بخريد...
اگر مي‌خواهيد مرطوب‌کننده بخريد...


 

نويسنده:دکتر عليرضا واعظ شوشتري/ متخصص پوست و مو




 
اولين مشخصه يک مرطوب کننده خوب اين است که موقع مصرف با کمي ماساژ جذب پوست شود. مرطوب کننده‌هايي که اين مشخصه را نداشته باشند باعث مي‌شوند که از يک طرف محل استفاده آنها يعني دست و صورت ظاهر چرب و براق پيدا کند و از طرف ديگر فرد بعد از مصرف مرطوب‌کننده احساس خوشايندي نداشته باشد.
دومين ويژگي مرطوب کننده مناسب اين است که بعد از شستشو به سرعت پاک شود. البته بعضي از مرطوب کننده‌ها طوري طراحي مي‌شوند که در تماس با آب و مواد شوينده پاک نشوند و روي پوست باقي بمانند. اين مرطوب کننده‌ها اغلب براي بيماران مبتلا به اگزما تجويز مي‌شوند تا در تماس با آب و مواد شوينده ضمن رطوبت دهي به پوست، از پوست در برابر مواد شيميايي موجود در شوينده محافظت کنند.

اگر مي‌خواهيد مرطوب‌کننده بخريد...

سومين ويژگي که براي انتخاب مرطوب کننده بايد مدنظر باشد،قوام مناسب آن است. مرطوب کننده‌ها مي‌توانند به فرم لوسيون، کرم يا پماد باشند. وقتي قرار باشد که مرطوب کننده براي محل‌هايي که وسعت زيادي دارند مثل تنه و اندام‌ها استفاده بشود، بهتر است از لوسيون‌ها که قوام شلي دارند و در واقع مايع هستند، استفاه شود ولي براي دست و صورت بسته به ميزان خشکي پوست بهتر است از کرم يا پماد استفاده بشود. همين جا اشاره مي‌کنيم که پمادها نسبت به کرم‌ها چربي بيشتري دارند و به همين خاطر قدرت مرطوب کنندگي آنها بيشتر است، پس وقتي که مرطوب کننده براي پوست بسيار خشک به کار مي‌رود، استفاده از فرم پماد بهتر است. بقيه مشخصات مرطوب کننده اغلب سليقه‌اي است. مثل اينکه: مرطوب کننده بايد رنگ و بوي خوبي داشته باشد و به خوبي روي پوستي پخش شود.
نکته آخر اينکه مرطوب کننده نبايد موقع استفاده ايجاد حساسيت، خارش يا قرمزي بکند. در صورت ايجاد حساسيت يا خارش فرد بايد از مرطوب کننده‌هايي که فاقد مواد حساسيت زا هستند، استفاده کند. و سرانجام اين‌که، يک مرطوب کننده خوب بايد سريع جذب پوست شود، راحت با شستشو پاک شود، قوام متناسب با محل کاربردش داشته باشد و بعد از مصرف ايجاد حساسيت و خارش نکند.
منبع: http://www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.