14 فرمان براي کنترل قندخون

1 رژيم غذايي، نکته مهمي در کنترل قندخون است. اينکه چه چيزي و به چه اندازه‌اي مي‌خوريد روي سطح قندخون‌تان تاثير مي‌گذارد. 2 پيگير بيماري‌تان باشيد و مراجعه مرتب به پزشک‌تان را فراموش نکنيد.
يکشنبه، 21 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
14 فرمان براي کنترل قندخون

14 فرمان براي کنترل قندخون
14 فرمان براي کنترل قندخون


 






 
مهم‌ترين نکته در درمان بيماران ديابتي تغيير شيوه زندگي است که اوايل سخت است اما بعد از مدتي راحت و دلپذير مي‌شود.
شيوه زندگي‌تان را بر 14 نکته زير استوار کنيد:
1 رژيم غذايي، نکته مهمي در کنترل قندخون است. اينکه چه چيزي و به چه اندازه‌اي مي‌خوريد روي سطح قندخون‌تان تاثير مي‌گذارد.
2 پيگير بيماري‌تان باشيد و مراجعه مرتب به پزشک‌تان را فراموش نکنيد.
3 وزن کم کنيد. معمولا بيماران ديابتي نوع دو، اضافه وزن دارند. چربي مي‌تواند در مواقعي که شما هيچ چيزي نمي‌خوريد، تبديل به قند شود و قند‌خون‌تان را بالا ببرد. پس چربي‌هاي‌تان را با رژيم غذايي و ورزش بسوزانيد.
4 هر چيزي که مي‌خوريم در نهايت تبديل به قند مي‌شود. پس مراقب هر چيزي که مي‌خوريد باشيد و فقط به ميزان قند آن توجه نکنيد. مواد غذايي مصرفي‌تان را خوب بشناسيد.
5 براي کنترل قندخون بايد کنترل غذا خوردن را ياد بگيريد. زمان خوردن غذا را کنترل کرده و سعي کنيد بدن‌تان را به آن عادت بدهيد.
6 هميشه منظم، سر وقت و يکسان غذا بخوريد. اين طوري بد‌ن‌تان عادت مي‌کند قندخون‌تان را به کمک قرص‌‌ها (يا انسولين) کنترل ‌کند.
7 داروهاي تان را بشناسيد و نحوه مصرف کردن‌شان را ياد بگيريد و به اطرافيان‌تان هم ياد بدهيد تا در مواقع لزوم به شما کمک کنند.
8 قرص‌هاي ديابت را بايد قبل از غذا بخوريد. انسولين رگولار و NPH را بايد 30 دقيقه قبل از غذا خوردن تزريق کنيد.

14 فرمان براي کنترل قندخون

9 ورزش را فراموش نکنيد. ورزش مي‌تواند جاي تمام درمان‌هاي دارويي را بگيرد. پياده‌روي صبحگاهي، بسياري از خطرات ديابت را به تاخير مي‌اندازد. روزي 30 دقيقه به طور منظم ورزش کنيد، مخصوصا پياده‌روي.
10 قندخون‌تان را مرتب کنترل کنيد. آزمايش HbA1C يک نوع آزمايش خون است که به شما يک گزارش از کنترل قندخون‌ در يک ماه گذشته‌ مي‌دهد. با استفاده از گلوکومتر هم مي‌توانيد در هر لحظه ميزان قندخون‌تان را بررسي کنيد.
11 عوارض بيماري را بشناسيد. بيماري کليوي، قلبي، پاي ديابتي، کتواسيدوز و کاهش قندخون. دانستن آنها به کنترل بيمار‌ي کمک مي‌کند.
12 هيچ‌وقت گرسنه نمانيد. گرسنگي شديد، پرخوري را به دنبال دارد و در موقع پرخوري، کنترل قندخون ديگر هيچ معنايي ندارد.
13 داروهاي ديابتي را روزانه در يک زمان خاص مصرف کنيد. نظم اين کار به نظم در بدن شما منجر مي‌شود.
14 مراقب پاهاي خودتان باشيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.