پاسدار از منظر فرماندهي معظم کل قوا

يکي از بهترين منظره ها براي بنده، هميشه اين بوده و هست که فرزندان صميمي و تربيت شده و ولادت يافته ي انقلاب را که بار سنگين مجاهدت و فداکاري سال هاي دشوار جنگ بر دوش آنهاست و سهم مهمي در آن فداکاريها دارند، در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي؛ در چهره ي منظم وسازمان يافته ي يک نيروي کارآمد و آموزش
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پاسدار از منظر فرماندهي معظم کل قوا

پاسدار از منظر فرماندهي معظم کل قوا
پاسدار از منظر فرماندهي معظم کل قوا


 





 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
 

يکي از بهترين منظره ها براي بنده، هميشه اين بوده و هست که فرزندان صميمي و تربيت شده و ولادت يافته ي انقلاب را که بار سنگين مجاهدت و فداکاري سال هاي دشوار جنگ بر دوش آنهاست و سهم مهمي در آن فداکاريها دارند، در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي؛ در چهره ي منظم وسازمان يافته ي يک نيروي کارآمد و آموزش ديده مشاهده کنم.
بحمدالله امروز، علاوه بر معنوياتي که بعضي از آنها حقيقتا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منحصر به فرد است، سپاه داراي امتيازات از اين جهاتي است که اشاره شد. اميدواريم که از همه ي اين جهات، بخصوص در زمينه ي آموزش، به دست آوردن دانش نظامي، حفظ اندوخته هاي تجربي که سپاه از اين جهت خزانه ي ذي قيمت و ذخيره ي بزرگي را در اختيار دارد. همچنين حفظ آنچه که در کلاس ها و دوره هاي گوناگون چه در زمينه ي مسائل عملياتي، چه در زمينه ي مسائل ستادي فرا مي گيريد، روزه به روز کارآيي و اقتدار سپاه و توانايي هاي آن و همچنين تبادل اندوخته ها و تجربياتش با ارتش که تکيه ي نظام جمهوري اسلامي به اينهاست به عنوان يک سازمان رزمي مورد اميد و اعتماد، پيشرفت بيشتري بکند.
حرف من اين است که سپاه پاسداران و بسيج و هر فرد و جمع ديگري از نيروهاي مسلح در ارتش و غيرآن، که از اين معنويت و زلال روح و فضيلت استفاده کرده است، بايستي اين را قدر بداند و آن دستاوردها را براي خود حفظ کند. بي شک، سپاه به عنوان يک سازمان بيشترين بهره را از آن جويبار فضيلت برده است و اين مخصوص شماست. اين را بايد حفظ کنيد. هر کس در جمهوري اسلامي و در راه خدا يک قدم بردارد، با ارزش است وخداي متعال يک ذره به سنگيني يک ذره هم اجر کسي را ناديده نمي انگارد. همه اجر دارند، اما وقتي نگاه مي کنيم، مي بينيم که بيشترين تلاش را، بيشترين بهره ي معنوي را، بيشترين حضور در اين ميدان هاي فياض معنوي را شما عزيزان ما در سپاه داشتيد.
برادران عزيز! مسئوليت در مجموعه ي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را يک موهبت الهي بدانيد. توفيق بزرگي است که انسان در هنگامي که دين خدا و متدينين به اين دين نياز و موقعيت حساسي دارند، از امکان و استعداد خود به بهترين وجه استفاده کند. اين توفيق را از خدا بدانيد؛ او را شکر بگوييد و آن را براي خودتان حفظ کنيد. هر کدام از شما در هر جا که هستيد، همان جارا مقام کسب رضاي الهي به حساب آوريد و اين چيزي است که بندگان صالح خدا هميشه دنبال آن بوده اند.

پاسدار از منظر فرماندهي معظم کل قوا

مادامي که شما ايمان و تقوا و عمل صالح را براي خودتان حفظ مي کنيد؛ تمام قدرت خدا، تمام نواميس طبيعت و تمام امکانات يک گروه برگزيده در اختيار شماست. در ميدان سازندگي، در ميدان توطئه تبليغاتي، در ميدان مبارزه و تهاجم فرهنگي، در ميدان خلقيات مردم، در ميدان باز يک حرکت نظامي ... و در هر ميدان ديگر اگر دشمن با همه حجم و قدرت و تنوع ابزار تبليغاتي و با همان ساز و برگ نظامي وارد شود - که البته امروز دشمن ديگر آن ساز و برگ گذشته را ندارد؛ آن روز بلوک شرق با آن طول وعرض وجود داشت که ديگر امروز نيست؛ به علاوه تغييرات فراوان سياسي و جغرافيايي در سطح عالم به وقوع پيوسته است که همه به سود اسلام و مسلمين است - در همه مقابل ملت و همين جوانان مؤمن و خانواده هاي جوشان از عاطفه و ايمان، هيچ غلطي نخواهد توانست بکند.
منبع:منبع: ماه نامه راه راستان، شماره 1



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.