حديث پايداري درآيينه اسناد

و بعد جناب حجت الاسلام آقاي حاج شيخ غلامحسين جمي دامت افاضاته از طرف اينجانب مجازند در تصدي امور حسبيه و اخذ وجوه شرعيه از قبيل زكوات و كفارت و مظالم عباد و صرف آنها در مصارف مقرره شرعيه و در مورد سهمين مباركين نيز مجازند در اخذ و صرف سهم مبارك امام عليه السلام در مصارف خود و صرف نصف از سهم مبارك امام عليه
چهارشنبه، 22 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حديث پايداري درآيينه اسناد

حديث پايداري درآيينه اسناد
حديث پايداري درآيينه اسناد


 






 

حديث پايداري درآيينه اسناد

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدالله رب العالمين و الصلوه و السلام علي محمد و آله الطاهرين و لعنه الله علي اعدائهم اجمعين
و بعد جناب حجت الاسلام آقاي حاج شيخ غلامحسين جمي دامت افاضاته از طرف اينجانب مجازند در تصدي امور حسبيه و اخذ وجوه شرعيه از قبيل زكوات و كفارت و مظالم عباد و صرف آنها در مصارف مقرره شرعيه و در مورد سهمين مباركين نيز مجازند در اخذ و صرف سهم مبارك امام عليه السلام در مصارف خود و صرف نصف از سهم مبارك امام عليه السلام در مصارف خود و صرف نصف از سهم مبارك امام عليه السلام مازاد را در ترويج شريعت مقدسه و نصف سهم سادات بپردازند و ما بقي را ارسال دارند و هم چنين مجازند در مورد دستگردان و امهال و ساير امور شرعيه از طرف اينجانب چنانچه جناب ايشان ايده الله تعالي از طرف اينجانب منصوب هستند به نمايندگي و به امامت جماعت شهر آبادان و برگزاري اين نماز دشمن شكن و بر مسئولين محل و اهالي محترم آن منطقه است كه وجود ايشان را مغتنم دانسته همكاري هاي لازمه را در حفظ وحدت مسلمين و انجام وظايف محوله با ايشان بنمايند و السلام عليه و علي اخواتنا المؤمنين و رحمه الله و بركاته
18ج ا/1409
روح الله موسوي الخميني

***
 

بسمه تعالي
همانگونه كه از طرف حضرت امام قدس سره الشريف مجاز بودند از طرف اينجانب نيز مجازند انشاءالله موفق باشند.
بتاريخ410/4/28
سيد علي خامنه اي

***
 

بسم الله الرحمن الرحيم
آنچه مرقوم فرموده اند مورد امضاء اينجانب نيز مي باشد و جناب ايشان بترتيبي كه از طرف مرحوم آيت الله العظمي امام خميني طاب ثراه مجاز بوده اند از طرف حقير هم مجازند با رعايت احتياط وا لسلام عليه و علي اخواني المومنين و رحمه الله و بركاته
13 ربيع الاول 410
الاحقر محمد علي العراقي

حديث پايداري درآيينه اسناد

***
 

بسمه تعالي
دوست عزيز حضرت حجت السلام آقاي جمي دامت بركاته پس از تقديم عرض سلام. نمي دانيد چقدر در فكر شما بوده و هستم و چقدر دعا كردم و چقدر جوياي حالاتان بودم. اما همين كه شنيدم از بيمارستان براحتي مرخص و بحمدالله بهبودي يافته ايد بسيار خوشوقت و خدا را شكر گفتم. از حالات خود مشروحاً مرقوم فرماييد تا بيشتر خوشحال گردم، حالات ما را بخواهيد، بحمدالله خوب و دعا گو بوده و هستم.
امسال را بنا به اصرار دوستان انشاءالله در تهران خواهم بود. و نياز هست برنامه هاي تبليغي متعددي در شكل درسي و غير درسي پياده شود تا خدا چه خواهد. همه دوستان عزيز مخصوصا روحانين محترم را سلام ابلاغ فرماييد و السلام عليكم.
ناصر مكارم

***
 

بسمه تعالي
حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج شيخ غلامحسين جمي دامت بركاته
پس از سلام، حضرتعالي مجاز هستيد كه در دادگاه انقلاب اسلامي آبادان شركت كنيد و مسائل مربوطه را با نظارت تمام و رعايت احكام مقدس شرع حل و فصل نماييد. با مراعات تأييد ادارات تابعه دولت اسلامي و حفظ حدود و حيثيت مأمورين.
با تجديد احترامات
سيد مرتضي پسنديده

***
 

الاخ الكريم جناب حجه الاسلام مولاي الجمي دامت بركاته پس از اهدا سلام و طلب توفيق براي جنابعالي و دوستان. اينكه نامه مبارك زيارت و مشمول الطاف شديم وتشكر داريم. راجع بامريه آنجناب كه فردي براي تبليغ اعزام آن سامان شوند. علي عيني انشاءالله درصدد بر مي آييم و با وجود قحط الرجال از بعضي قسمتها حتي المقدور كسي را پيدا كنيم اميد اينكه عاجلا ًبا كمي دقت در تبليغ رياست جمهوري آقاي حبيبي آخرين مراحل كوشش انسجام يابد. جعلكم الله من عباده الصالحين، آمين. قربان وجودت من كالعدم
علي المشكيني

حديث پايداري درآيينه اسناد

***
 

از شهرباني آبادان
به فرمانداري نظامي آبادان و حومه
تاريخ وقوع : 57/8/16
شماره گزارش : 511561
ساعت 8:15 روز 1357/8/16 شيخ غلامحسين جمي در مسجد دشتستانيها پس از برگزاري نماز سخنراني تحريك آميزي نموده كه خلاصه آن به شرح زير اعلام مي گردد. در مورد مجاهدتهاي پيامبر اسلام صحبت كرد و اضافه نمود بعد از پيامبر امام دستور مي دهد كه بحمدالله پس از 15 سال خميني رهبر و پيشواي مجاهدين اسلام قيام كرد و شماها بايد با روح پاك و قوي در نهضت شركت كنيد و از توپ و تانك و از آمريكا و شوروي و از هيچ كس ترسي نداشته باشيد و در خاتمه از آقاي محمدرضا رشيديان خواسته شد كه سخنراني نمايد.ايشان گفتند، فعلا صلاح نيست. جمعيت حاضر در مسجد حدود 400 نفر بوده است.
ارزيابي : صحت دارد.

***
 

به فرمانداري نظامي آبادان وحومه
از شهرباني آبادان
شماره : 511572
تاريخ: 1357/8/19
ساعت 6:00 روز جمعه 1357/8/19 جلسه دعاي ندبه در مسجد بهبهانيها واقع در خيابان زند با حضور عده زيادي از جوانان تشكيل كه ساعت 6:30 شيخ غلامحسين جمي ضمن سخنراني از مردم آبادان در خواست كرد كه پشت به پشت برادران ديني خود ايستاده و از رهبر عالي قدر خود خميني كه رهبر شيعيان جهان نيز مي باشد به تظاهرات خود در مورد حكومت اسلامي ادامه بدهند و اضافه نمودند اين مردم آبادان نيستند كه خميني را مي خواهند بلكه تمام شيعيان دنيا مخصوصا خاورميانه به او احترام مي گذارند. ما مردم ايران به رهبري خميني با كشورهاي آمريكا و شوروي و چين واسرائيل مبارزه مي كنيم و نمي گذاريم كه ديگر از اين ثروت بي شمار ما حيف و ميل شود و در پايان مجدداً از مردم خواست كه با روحانيون بپا خيزند و عليه ظلم و ستم قيام كنند و جلسه ساعت 9:00 خاتمه پذيرفت ودر اين جلسه اعلام شد ساعت 9:00 روز شنبه 1357/8/20 مراسم عيد قربان در مسجد فرح آباد تشكيل مي گردد.
ارزيابي خبر : صحت دارد

***
 

صورت جلسه
ساعت 19:30 روز 1357/8/26 ضمن دستگيري و بازرسي بدني آقاي غلامحسين واعظ مدرك مشروحه زير كشف گرديد.
1. تقويم بغلي (سالنامه هفتگي / اسلام استخراج منجم باشي نجم السادات خراساني)
2. يك برگ فتوكپي اعلاميه تحت عنوان پيكار كردند كه مرگ شرافتمندانه در زير بار ظلم و ستم تهديد است خطاب به كاركنان صنعت نفت با امضا به اميد پيروزي هر چه زودتر و روحانيون خوزستان.
3. دفترچه تلفن.
4. دو قطعه عكس مربوط به يك پسر بچه اي به نام نوروز؟؟؟15 ساله كه كشته شده و آنرا از جاييكه چسبانده بودند كنده اند.
5. هشت برگ نامه هايي كه از طرف فرزندش به نام احمد و قابل بهره برداري مي باشند و لاشه هاي پاكت مربوطه.
6. فتوكپي دو برگ اعلاميه تحت عنوان به نام خداي درهم كوبنده ستمگران.
7. يك برگ فتوكپي اعلاميه تحت عنوان متن پيام قائد بزرگ اسلام حضرت امام خميني مورخه 18 آبان 1357.
8. يك برگ اعلاميه اول ذيحجه 1398 خطاب به شيخ حسين علي منتظري بامضاي روح الله الموسوي الخميني.
9. يك برگ اعلاميه تحت عنوان پيام قائد عظيم الشأن حضرت آيت الله خميني به مناسبت اعتصاب كاركنان شركت نفت وساير مؤسسات و ادارات دولتي در تاريخ 57/8/24 به امضاء خميني.
10. يك برگ اعلاميه استنسيل شده به نام خداوند در هم كوبنده ستمگران بامضاء گروه توحيدي انتقام.
11. دفترچه شماره 950 صندوق قرض الحسنه امام حسن عسكري (ع) كه آخرين برگ آن دويست هزار ريال موجودي نشان مي دهد.
12. شش قطعه (قبض رسيد) كه وسيله غلامحسين جمي بابت سهم امام از شش نفر اخذ و به ابوالقاسم موسوي تحويل كه مهر ابوالقاسم موسوي در ذيل قبول مي باشد. صورتجلسه بدون هيچگونه خسارت جاني و مالي انجام گرفته است.

حديث پايداري درآيينه اسناد

***
 

به تيمسار فرماندار نظامي شهرستان آبادان و حومه
از شهرباني كشور (سازمان ضد اطلاعات)
شماره : 2606501
تاريخ: 1357/8/22
برابر خبر واصله : واعظي به نام جمي اكثر شبها در مسجد دشتستانيهاي شهرستان آبادان واقع در پشت كلانتري 5 بالاي منبر مي رود و براي اشخاصي كه جهت عبادت به مسجد مي روند از پشت بلندگو سخنرانيهاي ضد امنيتي مي كند از جمله در شب مورخه 57/8/20 در مسجد مذكور اظهار داشته برادران ديني فردا در شاه آبادان تظاهرات داريم در اين تظاهرات شركت كنيد تا به مقصود نهايي خود برسيم.
ارزيابي خبر: صحت دارد.

***
 

از شهرباني آبادان
به تيمسار فرماندار نظامي آبادان و حومه
شماره گزارش: 591-511
به دنبال اعلام همبستگي اغلب طبقات، آيت الله شريعتمداري از شيخ غلامحسين جمي پيش نماز دشتستانيها خواسته است كه از افرادي كه در اين مدت همكاري هاي شاياني در امر جانب داري از خميني به راه انداختن تظاهرات داشته اعم از دولتي و غير دولتي ليستي به قم ارسال دارد و شنيده شده شيخ غلامحسين جمي كه يكي از وعاظ افراطي آبادان مي باشد اين کار را انجام داده است.
ارزيابي: به احتمال قوي صحت دارد.

***
 

به تيمسار فرماندار نظامي آبادان
از شهرباني آبادان
شماره : 591588
تاريخ : 1357/8/22
ساعت 18:00 روز 1357/8/20 شيخ غلامحسين جمي پس از نماز مسجد دشتستانيها در بالاي منبر اظهار داشت، امروز عيد قربان بود و در منا قرباني نمودند و در ايران ما هم قرباني كردند ما كه الحمدالله در فضاي بازسياسي روزنامه و راديو تلويزيون نداريم كه از شهرستانها اطلاع داشته باشيم اما از شهرستانهاي نزديكان اطلاع داريم. امروز در خرمشهر قرباني داشتيم و در منا گوسفند قرباني كردند و در ايران از جوانان مسلمان قرباني مي كنند آنهم از اسلحه اي كه از پول خودشان تهيه شده و پولشان را آمريكا گرفته و كشته اش را ما مي دهيم و اضافه كرد كه در خرمشهر عده اي حدود 30 نفر زخمي داريم، در بيمارستان رضا پهلوي بستري مي باشند و احتياج به خون نيز دارند گفت كشته شدگان جزء شهدا محسوب مي شوند و حاضرين را به كشته شدن تشويق كرد و گفت هر كسي در اين روزها كشته شود جزء شهداي كربلاي به حساب مي آيد.
ارزيابي : صحت دارد.

حديث پايداري درآيينه اسناد

***
 

برابر گزارش واصله شهرباني آبادان در مورخه 1357/8/29
در مورخه 1357/8/28 اعلاميه اي از طرف جامعه روحانيت و اصناف آبادان منتشر شدكه چنانچه تا بعدازظهر روز فوق شيخ غلامحسين جمي كه اخيراً در آبادان دستگير گرديده است آزاد نگردد در روز 1357/8/29 مبادرت به اعتصاب عمومي خواهند نمود كه مراتب عملا انجام گرديده است.
كميته هماهنگي
1357/8/30
نظريه : با توجه به اعتصاب انجام شده و تظاهرات پراكنده در نقاط مختلف شهر آبادان در روز 1357//29 چنين استنباط مي گردد كه نامبرده شخص با نفوذ و افراط مي باشد.

***
 

از فرمانداري نظامي آبادان و حومه
به سب 3 مركزي فرماندهي
شماره نامه : 166401
تاريخ: 57/8/26
شيخ غلامحسين جمي پيش نماز مسجد دشتستانيها كه چند روز بوده سخنان تحريك آميز در روي منبر بيان مي داشت در ساعت 20:00 روز جمعه مورخه 57/8/26 دستگير با ماده 5 بازداشت گرديد. فرماندار نظامي آبادان و حومه سرتيپ جهانگير اسفندياري

***
 

از: فرمانداري نظامي آبادان و حومه
به : فرماندهي گردان دز
موضوع : غلامحسين جمي
شماره : 401/66/109 ض
تاريخ : 57/8/26
پيوست : همراه يكنفر متهم
نامبرده بالا باستناد ماده پنج قانون حكومت نظامي بازداشت بآن يگان معرفي مي گردد. دستور فرماييد تا نامبرده تا اطلاع ثانوي بازداشت ممنوع الملاقات نمايند.
فرمانداري نظامي آبادان و حومه و منطقه خرمشهر
سرتيپ جهانگير اسفندياري

حديث پايداري درآيينه اسناد

***
 

از فرمانداري نظامي آبادان و حومه
به سب 3 مركز فرماندهي
موضوع شيخ غلامحسين جمي
شماره نامه 1554501
تاريخ 57/9/2
پيرو رمز شماره
نامبرده بالا در مورخه 1357/9/1 با اخذ تعهد آزاد گرديده است و آيت الله قائمي كه از آيات طراز اول آبادان مي باشند تعهد اخلاقي در اينجا از ايشان نموده اند.
فرمانداري نظامي آبادان و حومه سرتيپ جهانگير اسفندياري

***
 

به : تيمسار فرماندار نظامي آبادان و حومه
از : شهرباني آبادان
شماره : 813511
تاريخ : 1357/9/26
مورخه : 1357/9/16 آقاي شريفي در مسجد دشتستانيها (جمي) بالاي منبر مطالبي به شرح زير ايراد نموده است. كشورهاي آمريكا و فرانسه و انگليس براي حفظ منافع خود از شاهنشاه آريا مهر پشتيباني مي كنند، در صورتي كه طرفدار بايد از داخل كشور داشته باشد نه خارج رژيم ايران. فكر مي كند مردم تا ابد برده او مي باشند ولي اشتباه مي نمايد. ملت ديگر تحمل چنين كاري را ندارند. شماها ديديد به خاطر يك توهين به مرجع عاليقدر (آيت الله خميني) چه آشوبي در قم، تبريز، و ديگر شهرها بپا كردند. حال با اين همه اين كشتار مي خواهد سلطنت را ادامه دهد. سپس شيخ صادقي بالاي منبر اظهار داشته من مي گويم مرگ بر خاندان كد 66 شما هم بگوييد، مرگ بر رژيم خون آشام ايران كه با اين همه خونريزي قانع نيست. در خاتمه سخنان تحريك آميز عليه امنيت كشور و ادامه اعتصابات مردم بيان داشته است.
دستور دستيگري جمي داده شده است. ياد شده فعلا متواري و محل سكونت او مشخص نيست. ضميمه سابقه گردد.
ارزيابي خبر : صحت دارد.

***
 

از: شهرباني آبادان
به: تيمسار فرماندار نظامي آبادان و حومه
موضوع : شيخ غلامحسين جمي
شماره 56536
تاريخ : 1357/10/14
بازگشت بشماره 8066401/ض 1357/9/28
نامبرده بالا تاكنون در آبادان مشاهده نشده ولي گفته شده احتمال دارد ياد شده در منزل پيش نماز مسجد كوي ذوالفقاري يا در منزل متصدي دفتر ازدواج و طلاق خودش مخفي شده باشد.
رييس شهرباني آبادان سرهنگ اميني
با توجه به سابقه اعلام شود دقيقا در كجا مي باشد.

حديث پايداري درآيينه اسناد

منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 23



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان