انتقال تصوير از كامپيوتر به دستگاه ps3

آيا تا به‌حال خواسته‌ايد تصاوير را از كامپيوتر خود به تلويزيون بفرستيد بدون آنكه اين دو دستگاه را مستقيما به يكديگر وصل كنيد؟ اگر يك پلي‌استيشن3 داشته باشيد، شانس با شماست چرا كه ترفند اين شماره در مورد همين موضوع است.
دوشنبه، 24 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 انتقال تصوير از كامپيوتر به دستگاه ps3

انتقال تصوير از كامپيوتر به دستگاه ps3
انتقال تصوير از كامپيوتر به دستگاه ps3


 





 
آيا تا به‌حال خواسته‌ايد تصاوير را از كامپيوتر خود به تلويزيون بفرستيد بدون آنكه اين دو دستگاه را مستقيما به يكديگر وصل كنيد؟ اگر يك پلي‌استيشن3 داشته باشيد، شانس با شماست چرا كه ترفند اين شماره در مورد همين موضوع است.
اين ترفند در مورد اين نيست كه فيلم‌ها را روي دي‌وي‌دي رايت كرده و در دستگاه پخش كنيد . مي‌خواهيم از طريق شبكه، مستقيما تصاوير را به تلويزيون بفرستيم.
با وجود فرمت‌ها و فشرده‌سازي‌هاي مختلف، ديدن فيلم‌ها در دستگاه‌هاي مختلف همواره ممكن نيست از اين رو چندين شركت با همكاري همديگر استانداردي به‌نام DLNA ايجاد كرده‌اند كه دستگاه‌هاي مختلف رسانه‌اي بتوانند به‌اصطلاح با يكديگر صحبت كنند.
PS3MediaServer يكي از سرورهاي رسانه منطبق با DLNA است كه تحت جاوا نوشته شده و با سيستم‌هاي عامل ويندوز، لينوكس و مك كار مي‌كند.
براي شروع آخرين نگارش
PS3MediaServer را از نشاني زير دريافت كرده و از حالت فشرده خارج كنيد:
http://code.google.com/p/ps3
mediaserver/downloads/list
براي اجراي PS3MediaServer به يك انكودر/ديكودر خوب ويدئو نياز داريم، در سيستم‌عامل لينوكس همچون اوبونتو مي‌توان اين كدك‌ها را از طريق دستور زير نصب كرد:‌
sudo apt-get install mencoder ffmpeg mplayer vlc openjdk-6-jre
نصاب ويندوز تمام كدك‌هاي لازم را براي اجرا در خود دارد و تنها بايد مطمئن باشيد كه JRE روي سيستم شما نصب شده است. بعد از اتمام نصب مي‌توانيد به‌سادگي از طريق منوي استارت PS3MediaServer را اجرا كنيد.
وقتي فايل
PS3MediaServer را در لينوكس باز مي‌كنيد، با چند فايل متني، يك فايل jar و يك فايل پوسته قابل اجرا به‌نام PMS.sh روبه‌رو مي‌شويد. بايد به‌خاطر داشته باشيد كه پيش از اجراي PS3MediaServer، حتما دستگاه Playstation3 را روشن‌كرده باشيد.
اين برنامه شبكه محلي را اسكن مي‌كند و هنگامي كه دستگاه را پيدا كرد، پيغام
PS3 has been found را صادر مي‌كند. به‌اين ترتيب مي‌توان فيلم‌ها را به دستگاه منتقل كرد.
PS3MediaServerاز transcoding پشتيباني مي‌كند، ترانسكدينگ نوعي تبديل هنگام انتقال است و زماني به‌كار مي‌رود كه فرمت‌هايي را بخواهيد پخش كنيد كه در دستگاه قابل پخش نباشند. از اين رو اين سرور به‌صورت لحظه‌اي ويدئو را به فرمت قابل پخش براي پلي‌استيشن3 تبديل مي‌كند.
كاربران ويندوزي توجه داشته باشند كه بايد گزينه turn on network discovery را فعال بكنند تا دستگاه‌ها در شبكه بتوانند يكديگر را پيدا كنند. براي اينكار به كنترل پنل رفته و سپس Network and Sharing Center را انتخاب كنيد.
به advanced settings رفته و سپس گزينه turn on network… را فعال كنيد.
كاربران لينوكسي نيز بايد مطمئن باشند كه فايروالشان اجازه ارتباط PS
3 با كامپيوتر را خواهد داد. در كامپيوترهايي كه چند درگاه شبكه دارند (بي‌سيم، اترنت و ...) گاهي اوقات ممكن است PS3MediaServer خود را به درگاه اشتباه شبكه متصل كند و از اين رو نمي‌تواند پلي‌استيشن3 را بيابد. براي تصحيح اين بخش امور زير را انجام دهيد:
تب General Configuration را درPS3MediaServer باز كرده، سپس درگاه شبكه صحيح را انتخاب كنيد. اين تنظيمات در بخش Force Networking on Interface قرار دارد.
بعد از اتمام اين تنظيمات در كامپيوتر، سراغ پلي‌استيشن3 خود برويد، XMB را باز كنيد و به‌دنبال مديا سرور بگرديد. پلي‌استيشن3 شبكه را به‌دنبال يك سرور رسانه اسكن مي‌كند. بعد از يافتن سرور مديا، مي‌توانيد بخش‌هاي مختلف آن را از جمله ويدئو، تصاوير و موسيقي مشاهده كنيد.
منبع:تبيان زنجان
ارسال توسط کاربر محترم سایت : mohamadaminsh




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.