دموکراسي متزلزل غرب حادثه فدک را زنده کرد

فکرش را هم نمي کرد سال هاي نخستين زندگي اش آنقدر تلخ باشد. فرصتي کوتاه که تنها مدتي اندک از مهر مادري برخوردارش کرد و در نهايت با 18 ضربه کارد يک نژاد پرست به پايانش رساند.
شنبه، 19 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دموکراسي متزلزل غرب حادثه فدک را زنده کرد

دموکراسي متزلزل غرب حادثه فدک را زنده کرد
دموکراسي متزلزل غرب حادثه فدک را زنده کرد


 

نويسنده: پريا رضا زاده




 
فکرش را هم نمي کرد سال هاي نخستين زندگي اش آنقدر تلخ باشد. فرصتي کوتاه که تنها مدتي اندک از مهر مادري برخوردارش کرد و در نهايت با 18 ضربه کارد يک نژاد پرست به پايانش رساند.
صحنه هايي از آزارهايي که مادرش تحمل مي کرد، حجابي که بارها مورد تعرض قرار گرفت و روسري اي که از سرش کشيده مي شد، توهين هايي که بر پيکره صبور مادر مي نشست و در گوشه اي از قلبش به تنفر مبدل مي شد يک به يک در مقابل چشمان معصومش رژه مي روند. چه اتفاق تلخ و وهشتناک و چه حادثه عجيبي در اين مهد امنيت و رفاه! خانواده اش را اينگونه متلاشي کرد.

حادثه چگونه رقم خورد؟
 

"مروه "مقيم آلمان که پيش از آن به علت با حجاب بودن مورد توهين جوان بي ادبي قرار گرفته بود چندي پيش زماني که به همراه همسر و پسر خردسالش براي شکايت در دادگاه "لوندس کريچ" شهر درسدن در شرق آلمان حاضر شده بود مورد حمله متهم قرار گرفت و در جلوي چشم فرزند خردسالش، همسر، قاضي و ديگر کارکنان دادگاه به طرز فجيعي با چاقو به شهادت رسيد.
اين حادثه را " آلکس دبليو" جوان 28 ساله تبعه نژاد پرست آلمان رقم زد و در حالي که دادگاه او را به پرداخت 750 يورو (!) محکوم کرد مقابل چشمان حاضران با چاقو به جان مروه افتاد و او رابا 18 ضربه به قتل رساند.
" الکس" متهم است که در اوت 2008 زماني که " مروه" و پسرش در يک پارک کودکان مشغول بازي بودند مزاحم اين زن شده و او را به خاطر محجبه بودن " تروريست" خوانده و در پي آن با حمله به وي روسري را از سر او برداشته است.
تنها گناه زن مصري که به هنگام شهادت چهار ماهه حامله بود، حجاب او بود و انيکه نتوانست مزاحمت هاي اين جوان نژادپرست جاني که به حجاب او تعرض کرده بود را تحمل کند. مرد نژاد پرست سپس به شوهر مروه و يکي ديگر از حضار حمله و آنان را با ضربات چاقو زخمي کرد. پليس حاضر در دادگاه تيري را به سوي شوهر مروه که براي دفاع از وي جلو آمده بود شليک کرد و او هم اکنون در حالت کما از مرگ همسر خود بي خبر است. مروه الشربيني چهار سال پيش به همراه همسرش " علوي علي عکاز" که موفق به دريافت بورس تحصيلي در مقطع دکتراي رشته مهندسي ژنتيک شده بود به آلمان رفت و به همراه مصطفي، فرزند سه ساله اش از سال 2003 در درسدن آلمان زندگي مي کردند.
" علي الشربيني" پدر اندوهگين مروه در گفت و گويي اظهار داشت: پايبندي دخترم به حجاب در آلمان باعث شده بود که به رغم تحصيلات عاليه، نتواند شغلي پيدا کند. او با وجود داشتن دکتراي داروسازي هر وقت که سوابق تحصيلاتي و کاري خود را براي تصدي شغلي به داروخانه يا يک مؤسسه پزشکي مي فرستاد سوابق او را پس مي فرستادند و از وي مي خواستند که عکس خود را بدون حجاب ارسال کند و بالطبع چون دخترم به حجاب متعهد بود شغل مورد نظر را از دست مي داد، زيرا او يک مسلمان با حجاب و از نظر آنان يک تروريست بود.
وي اضافه مي کند: يک سال و نيم بود که دخترم از طريق تلفن مزاحمت هاي همسايه نژادپرست خود را با من در ميان مي گذاشت. بارها اين فرد اقدام به برداشتن حجاب از سر دخترم کرده و او را تروريست خوانده بود تا اينکه دخترم از او در دادگاه شکايت کرد و ما هرگز تصور نمي کرديم اين شکايت تعصب فرد نژادپرست را تا حدي تحريک کند که دختر و نوه ام را که هنوز متولد نشده بود با هم به شهادت برساند.
ورود يک فرد متهم با سلاح سرد به دادگاهي در آلمان که به ادعاي دولت اين کشور مظهر امنيت و تجهيز پليس به بدترين امکانات امنيتي و قضايي است چندان ساده به نظر نمي رسد. تا جايي که فرد متهم توانايي و فرصت کافي در اختيار دارد با 18 ضربه شاکي را به قتل برساند و جالب تر اينکه پليس پس از دخالت در اين حادثه به سوي شوهر اين زن شليک کرده و او را راهي بيمارستان مي کند.

از "ندا"ي اوباما تا "مروه" خانم مرکل!
 

اين جنايت دولت آلمان که در مقابل چشمان قاضي و ديگر اعضاي دادگاه به عنوان يک مرجع قضايي رخ داد واکنش هاي بسياري در سطح جهان داشت. از واکنش هاي بين المللي تقاضاي قصاص، برپايي مراسم نمادين تشييع جنازه تا تظاهرات هاي سياسي و صدور بيانيه هاي متقن در محکوميت دولت آلمان، تجمعات اعتراض آميز اقشار مختلف و دانشجويان مقابل سفارت آلمان، تا پيشنهاد تأسيس مسجد و يا نامگذاري روز شهادت وي به روز حجاب از جمله واکنش ها در خارج از آلمان بود.
در حالي که دکتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور ايران خواستار محکوميت دولت آلمان و تحريم آن در شوراي امنيت شد. رييس قوه قضائيه بر محاکمه قضات دادگاه مروه الشربيني تأکيد کرد و دادستان تهران نيز با تقبيح انواع و اشکال نژاد پرستي در جهان تبعيض عليه مسلمان و ايجاد ناامني براي جامعه مسلمانان در کشورهاي غربي را يک خطر جدي دانسته و از همتاي آلماني خود اشد مجازات اين فرد را خواستار شد.
دولت آلمان با وجود چنين اتفاقاتي نه تنها بر سکوت خود پايان نداد بلکه سانسور شديد خبري بر رسانه هاي اين کشور حاکم کرد تا جايي که ديگر هيچ يک از شبکه هاي تلويزيوني و مطبوعات حق انعکاس اخبار پيرامون اين جنايت از ديگر کشورها را هم نداشتند.
کساني که سردمدار جريان حمايت از حقوق زنان هستند، اصالتاً نگران زنان و حقوق آنها نيستند، محوريت و موضعيت حقوق زنان در اين نهاد، منافع غرب است، هر جا که با اهدافشان اشتراک داشته باشد و لو غيرانساني، داد سخن سر مي دهند و هر جا با اهدافشان افتراق داشته باشد و لو شرافت انساني شان، آن را ناديده مي گيرند.
فاطمه شجاعي مدير گروه مطالعات زنان مرکز مطالعات و بررسي هاي استراتژيک جنبش دانشجويان مسلمان طي گفت و گويي درباره جانبداري هاي سياسي فمينيست ها نسبت به دو حادثه قتل "ندا آقا سلطان" و شهيده حجاب اشاره مي کند.
وي مي گويد: جانبداري سياسي اين نهاد کاملاً مشهود است، زماني که بين ادعاي حقوق زنان و منافع قدرت هم سويي باشد، گوش فلک را کر مي کنند. مثلاً آنجايي که منافع ايجاب مي کند، از آنجايي که در صدد براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند، فرصت قتل ندا آقا سلطان را مغتنم شمرده و با عنوان حمايت از حقوق زنان، ضربه خود را به نظام مي زنند.
سکوت آنگلا مرکل و باراک اوباما و ديگر سران دولت هاي غربي که روزي براي ندا آقا سلطان اشک مي ريختند و يا هنگامي که اوباما اظهار داشت با مشاهده تصاوير کشته شدن ندا آقا سلطان قلبم جريحه دار شد از ديگر جلوه هاي دموکراسي غربي است.
سکوت و همراهي دولت مصر که البته همواره پاي ثابت مسلمان ستيزي بوده و نمونه هاي اين ادعا در جنايات غزه به خوبي مشهود است از ديگر پرده هاي اين تراژدي سريالي است.

مايکل جکسون يا شهيده حجاب؛ مسأله اين است!
 

امپرياليسم خبري غرب با برخوردهاي دو گانه و تبعيض آميز بر طبل ادعاي صيانت از حقوق بشر مي کوبد، در حالي که کريه ترين مصاديق نقض حقوق بشر و نژاد پرستي را در برخي کشورها جلوه گر است منعکس نمي کند.
در حالي که از دستگاه قضايي آلمان انتظار مي رود برخورد مؤثر داشته باشند دولت آلمان در مقابل چشمان بهت زده مردم جهان بر سانسور خبري تأکيد کرده و رسانه ها را از انتشار خبر در اين رابطه منع مي کند.
حدف تصاوير شهيده حجاب از گوگل و ياهو به منظور سرپوش گذاشتن بر رسوايي دموکراسي غرب از ديگر مظاهر اين سانسور خبري است.
اين حادثه که البته توسط برخي رسانه هاي داخلي نيز چندان پوشش داده نمي شود نمي تواند از مصاديق سهل انگاري باشد بلکه در همين زمان به خوبي شاهديم صفحات رنگي و اوليه برخي نشريات هنوز راجع به زندگي، دوران کودکي، ازدواج، مرگ و مراسم تدفين مايکل جکسون، اين نماد بي اخلاقي، مي نويسند و تحليل مي کنند.
جالب آنکه به اين حد خبر رساني و اطلاع رساني راضي نمي شوند و پس از اتمام همه سوژه ها و اخبار و مطالب در مورد مايکل به سراغ تک تک مهمانان مراسم رفته و زندگي نوجوان ايراني بريتانيايي را که تنها ويژگي خاص او براي معرفي، آوازخواني وي است! نمادي براي الگوسازي نوجوانان و جوانان ايراني معرفي مي کنند.

"مروه" شهيد راه مبارزه شد
 

مروه شهيد حجاب خوانده شد در حالي که او شهيد راه مبارزه بود نه فقط حجاب. همانطور که طارق الشربيني برادر وي معتقد است: شهادت مروه نشان داد که تروريسم واقعي در غرب جاي دارد.
عشرت شايق نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار زن روز اين حادثه را اتفاقي ندانسته و معتقد است: نسل کشي، مبارزه با زنان مسلمان و قتل و عام در کشورهاي اسلامي مانند بوسني و هرزگوين، لبنان، فلسطين و غيره همگي دلالت بر مسلمان کشي و مبارزه با زنان مسلمان طي سال هاي متمدي دارد.
وي اضافه مي کند: اين حادثه يک اتفاق نيست بلکه جنايت عليه مسلمانان است و نمادي براي معرفي چهره غرب در سرکوب زنان مسلمان به شمار مي رود.
اين عضو فراکسيون زنان مجلس هفتم حجاب اسلامي را يکي از ابعاد مبارزه زنان مسلمان مي داند که امروزه غرب به هويت اصلي اين مبارزات و اهميت آنها پي برده تلاش مي کند اين مبارزات را سرکوب کند. در واقع دولت هاي امپرياليستي مبارزه با بيداري جهان اسلام را در رأس برنامه هاي خود قرار داده اند و از آنجا که زنان در اين نوع مبارزه بيشترين نقش را خواهند داشت کشتن زنان مسلمان مورد توجه مجامع اسلام ستيز واقع شده است.
عشرت شايق اظهار مي کند: غرب امروزه ناتواني تبليغات پوشالي خود در زمينه هاي مصرفي براي تسخير و تغيير روحيه شهادت طلبانه و اسلام خواهانه زنان را دريافته است. اما زنان مسلمان به ويژه زنان ايراني به عنوان نماد مبارزه و الگوي فعاليت عليه غرب هر روز بر تلاش هاي استعمارستيزشان افزوده مي شود که اين موضوع از سوي سران غربي قابل پذيرش نيست. براي همين است که در سراسر جهان هر جا با زنان مبارز روبرو شود آنها را از مقابلش بر مي دارد. در حالي که نمي داند زنان مسلمان با اين جنايات تازه بيدار شده و هيچ زمان شعله غرب ستيزي در وجود آنها خاموش نخواهد شد.
منبع: نشريه زن روز، شماره 2191.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.