تسلا رودستر TAG

کمپاني تسلا موتور در جولاي 2003 توسط «مارتين ابهارد» و «مارک تارينينگ» تأسيس گرديد. نام اين شرکت از «نيکلا تسلا» (1856 – 1942 ميلادي) مخترع جريان متغير گرفته شده است. وي با «توماس اديسون» در جهت يافتن راهي براي انتقال الکتريسيته در مسيرهاي طولاني با استفاده از جريان مستقيم با متغير همکاري مي کرد. بنيان
پنجشنبه، 24 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تسلا رودستر TAG

تسلا رودستر TAG
تسلا رودستر TAG


 

نويسنده: مهندس شيما نثاري حقيقي فرد




 
کمپاني تسلا موتور در جولاي 2003 توسط «مارتين ابهارد» و «مارک تارينينگ» تأسيس گرديد. نام اين شرکت از «نيکلا تسلا» (1856 – 1942 ميلادي) مخترع جريان متغير گرفته شده است. وي با «توماس اديسون» در جهت يافتن راهي براي انتقال الکتريسيته در مسيرهاي طولاني با استفاده از جريان مستقيم با متغير همکاري مي کرد. بنيان گذاران کمپاني تسلا موتورز در تلاش بودند تا اثبات کنند که به کمک جريان الکتريسيته مي توان خودروها را نيز در مسافت هاي طولاني جابه جا نمايند و در پروژه هاي متعدد به دنبال حل مشکلات اتومبيل هاي الکتريکي همچون مدت زمان شارژ و عملکرد خودرو بودند.

تسلا رودستر TAG

اولين خودرو توليدي اين کارخانه يک اتومبيل کاملاً الکتريکي اسپرت به نام Tesla Roadster است که بارها در «مجله ماشين» معرفي و حتي توسط همکارمان آقاي مهندس فرهاد کاشاني نيز آزمايش شده است.

تسلا رودستر TAG

در سال 2004 تسلا، به توسعه خودروهاي اسپرت الکتريکي پرداخت و اين شرکت تنها خودروساز فروشنده اتومبيل هاي الکتريکي مناسب رانندگي در بزرگراه است. اين اتومبيل داراي شتابي بيشتر از هر خودروي الکتريکي ديگر است و شتابي دو برابر خودرو تويوتا پريوس دارد. تنها خودرويي که عملکرد يک اتومبيل عالي را دارد، درصد خروجي آلودگي از لوله اگزوز آن به صفر ميل مي کند و خروجي آلاينده هاي آن به مراتب کمتر از ديگر خودروهاي اسپرت است. تاکنون کمپاني تسلا موتورز بيش از يک هزار دستگاه خودرو به 21 کشور جهان صادر کرده است.

تسلا رودستر TAG

و حال "Tag Heuer" ساعت ساز معروف به مناسبت يکصد و پنجاهمين سالگرد تأسيس با کمپاني تسلا موتور در پروژه اي مشترک همکاري کرده و گونه اي از مدل هاي تسلا را تحت نام يان برند سوئيسي معرفي کرده است. طراحي داخل اين خودرو توسط طراحان مشهور انجام شده و يک صفحه نمايش توسط "Tag Heuer" ايجاد شده است. اين ساعت ساز سوئيسي محصولاتي چون انواع ساعت، عينک و تلفن همراه نيز عرضه مي کند. در خور نگرش است که بنيان گذار شرکت "Tag Heuer" اولين بار زمان سنج داشبورد را با عنوان زمان سنج سفر در سال 1911 ساخت و به ثبت رساند. اين ساعت در سال 1933 توسط آوتويا کامل گرديد و وي اولين داشبورد ساعت دار براي اتومبيل را طراحي و عرضه کرد.

تسلا رودستر TAG

منبع: ماهنامه نوآور / شماره 70



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.