ثروتمندترين مردان تزار

هر ساله مجلات معتبر دنيا اقدام به معرفي ثروتمندترين و يا معروف ترين و قدرتمندترين افراد دنيا مي کنند که چنين ليست هايي را مي توان در نشريات «تايمز»، «فوربس» و يا «بيزنس ويک» مشاهده کرد اما اين بار در مقاله اي متفاوت مجلس بيزنس ويک مارس 2010 به صورت جداگانه اقدام به معرفي ثروتمندترين روس ها کرده که اين ليست در قالب 8 نفر خلاصه شده است.
شنبه، 26 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ثروتمندترين مردان تزار

ثروتمندترين مردان تزار
ثروتمندترين مردان تزار


 

نويسنده:مهندس ميلاد دانشمند




 
هر ساله مجلات معتبر دنيا اقدام به معرفي ثروتمندترين و يا معروف ترين و قدرتمندترين افراد دنيا مي کنند که چنين ليست هايي را مي توان در نشريات «تايمز»، «فوربس» و يا «بيزنس ويک» مشاهده کرد اما اين بار در مقاله اي متفاوت مجلس بيزنس ويک مارس 2010 به صورت جداگانه اقدام به معرفي ثروتمندترين روس ها کرده که اين ليست در قالب 8 نفر خلاصه شده است.

1.ميخاييل پوروخورف
 

(مدير گروه Onexim)
سن: 44 سال
ميزان ثروت تخميني:17/9 ميليارد دلار
نوع سرمايه گذاري: طلا، فلزات، ملک، نانوتکنولوژي
از «پوروخورف» به عنوان نخستين روسي ياد مي شود که در بسکتبال ايالات متحده و تيم «نيوجرزي نتس» سرمايه گذاري کرده و مالک اين تيم شده است. وي که با پرداخت 200 ميليون دلار صاحب 80 درصد سهام اين تيم و 45 درصد استاديوم شخصي نيوجرسي در روکلين شده، علاقه فراواني به نانوتکنولوژي و انرژي نيز دارد و به عنوان نخستين روسي حساب مي شود که اقدام به ساخت اولين خودروي الکتريکي روسي کرده است. وي حتي اخيراً و پس از بحران هاي جهاني اقتصادي که گريبان روسيه را نيز مثل ساير کشورها گرفت، تصميم به فروش 25 درصد از سهام Norlsik Nickel گرفت که نخستين معدن ذخيره نيکل دنيا به ارزش 7 ميليارد دلار است و 14 درصد آلومينيم روسيه در سال 2008 از آن جا تأمين شد. ورزش مورد علاقه او نيز کيک بوکسينگ است.

2.رومان آبرامويچ
 

(سهام دار عمده – کارخانه دار)
سن: 43 سال
ميزان ثروت تخميني: 17 ميليارد دلار
نوع سرمايه گذاري: طلا، آهن، فوتبال
بدون شک علاقه مندان به فوتبال و طرفداران تيم آبي پوش لندن (چلسي) با نام او آشنايي کامل دارند! زيرا وي چندين سال است مالک اين تيم شده که طرفدارانش به اشرافي بودن در انگلستان شهره اند. وي که علاقه زيادي به قايق هاي لوکس دارد و اخيراً بزرگ ترين قايق تفريحي دينا با طول 55/7 پا و به قيمت 400 ميليون دلار را براي سپري کردن تعطيلاتش در اين مکان خريداري کرده است. البته پس از خريد اين قايق تفريحي لوکس شايعات فراواني شنيده مي شد که قايق وي ضد گلوله است (که براي چنين فرد ثروتمندي چيز عجيبي نيست) اما او بعدها اين داستان را تکذيب کرد. اخيراً گفته شده او دو معامله طلا به ارزش 165 ميليون دلار در منطقه چوکوتکا، جايي که وي در سال 2008 فرماندارش بود انجام داده است. سرمايه گذاري اخيرش نيز در تملک داشتن 32 درصد از سهام گروه highland Gold (گروه اکتشافي معدن طلا) و 36 درصد از سهام دومين شرکت بزرگ روسيه در زمينه توليد استيل با نام گروه Evzar بوده وا گر علاقه مند به ديدن وي هستيد او هميشه در اکثر بازي هاي تيم چلسي در استامفوردبريج (ورزشگاه اختصاصي اين تيم) در جايگاه VIP حاضر است!

3.ميخاييل فريدمن
 

(مدير گروه آلفا)
سن: 45 سال
ميزان ثروت تخميني: 14/3 ميليارد دلار
نوع سرمايه گذاري: بانکداري، ارتباطات، نفت، خرده فروشي
وي پايه هاي امپراطوريش را در اوايل سال 1980 با تأسيس يک شرکت تميزکننده شيشه ساختمان بنا نهاد و حال به عنوان سومين مرد ثروتمند روسيه محسوب مي شود. از او به عنوان يکي از چهار سهامدار بزرگ در رقابت گرفتن يک پروژه نفتي از شرکت بريتيش پتروليوم در سال گذشته ياد مي شود. پس از 5 سال مجادله با شرکت نروژي Telenor در زمينه موبال در اکتبر 2009 راضي شد که براي مدتي دست از جنگ بکشد و به صورت مشترک با اين کمپاني اقدام به خدمت رساني ارتباطي در اين زمينه در روسيه و اکراين نمايد. وي با داشتن 38 درصد از سهام اين کنسرسيوم به عنوان اولين و بزرگ ترين شرکت سرويس دهنده موبايل شناخته مي شود و با پيانوزدن براي دوستانش اوقات فراغتش را پر مي کند.

4.اولگ دري پاسکا
 

(مدير شرکت Basic Element و Rusal)
سن: 42 سال
ميزان ثروت تخميني: 13/5 ميليارد دلار
نوع سرمايه گذاري: آهن، خودرو، نفت، ساختمان سازي، بيمه
وي که با دختر بزرگ مرد ثروتمند و با نفوذ روسيه يعني بوريس يلتسين ازدواج کرده چند سال پيش دچار يک بحران مالي و يک بدهي 20 ميليارد دلاري شد، اما توانست از آن جان سالم به در ببرد! و با سرمايه گذاري هاي انجام شده در يک شرکت آلماني و شرکت خودروسازي MAGNA کانادا که بخش بزرگي از سهام کرايسلر را هم در اختيار داشت با همکاري بانک VEB توانست شرکت Rusal يکي از بزرگ ترين توليدکنندگان آلومينيم روسيه را خريداري کند. وي که ورزش يوگا انجام مي دهد به سرمايه گذاري در بازار چين هم علاقه مند است.

5.واکيد آلکپروف
 

(مدير شرکت Lukoil)
سن: 59 سال
ميزان ثروت تخميني:10/7 ميليار دلار
نوع سرمايه گذاري: نفت، خرده فروشي
وي اوقات فراغتش را با ماهي گيري، تنيس و مسافرت پر مي کند.
او که به عنوان نخستين وزير نفت اتحاديه جماهير شوروي در هنگام فروپاشي اين کشور در سال 1991 شناخته مي شود پس از اين داستان به سرعت کابينه دولت را ترک و در سال 1993 شرکت Lukoil که هم اکنون از آن با نام بزرگ ترين پيمان کاران نفتي روسيه ياد مي شود را پايه نهاد و هم اکنون 20 درصد از سهام شرکت آمريکايي معروف کونوکو فيليپس که در زمينه انرژي در تگزاس است را در اختيار خود دارد آرزو مي کند پسرش «يوسف» تجارتش را ادامه دهد و به تازگي موفق به گرفتن قرارداد يکي از چاه هاي نفتي عراق با ظرفيت استخراج 1/8 ميليون بشکه نفت در روز شد.

ثروتمندترين مردان تزار

6.ولادمير پوتانين
 

(مدير گروه سرمايه گذاري interros)
سن: 49 سال
ميزان ثروت تخميني: 10 ميليارد دلار
نوع سرمايه گذاري: آهن، بانکداري
از او به عنوان دونالد ترامپ روسي ياد مي شود که مدير گروه سرمايه گذاري interros (فعال در زمينه هاي توريست، آهن و حفاري، سرمايه گذاري و املاک) است. او از شرکت نوريلسک نيکل در سال گذشته 9/7 ميليارد دلار عايدش شد و مي گويد که تا 10 سال آينده بخش عمده اي از ثروتش را در اختيار سازمان هاي خيريه قرار خواهد داد.

7.ويکتور و کلسبرگ
 

(مدير گروه Renova)
سن: 52 سال
ميزان ثروت تخميني: 8/4 ميليارد دلار
نوع سرمايه گذاري: ارتباطات، نفت، حفاري معادن، انرژي، نانوتکنولوژي، فلزات، ساختمان سازي
او يکي از کلکسيون هاي آثار هنري است. وي که در سال 2006 قصد خريد تمامي سهام شرکت سوئيسي Oerlikon را داشت از سوي دولت اين کشور به پرداخت 38 ميليون دلار جريمه محکوم شد و پس از آن اقدام به سرمايه گذاري در يک شرکت ديگر سوئيسي با نام Sulzer و شرکت Zublin (فعال در زمينه املاک) کرد. همچنين پروژه هاي جديد او پرداخت يک ميليارد دلار در زمينه انرژي هاي تجديدپذير در کشورهاي فرانسه، ايتاليا و آلمان و ساخت نيروگاه توليد پنل هاي خورشيدي بوده است. بعد از آن که در سال 2004 خبرهايي از تلاش وي براي خريد Fabergé (از جواهرات بسيار گران قيمت ساخته شده در روسيه در سال 1885 که شبيه تخم مرغ است) و برگرداندنش به روسيه سرتيتر روزنامه ها شد. وي تاکنون 100 ميليون دلار باري تکميل کلکسيون هنري و اشياء نقره پرداخت کرده است.

8.رستم تاريکو
 

(مؤسس شرکت Russian Standard)
سن: 47 سال
ميزان ثروت تخميني: 1/6 ميليارد دلار
نوع سرمايه گذاري: بانکداري، توليد
شايد باور نکنيد اما او تجارتش را ابتدا به عنوان يک رفتگر آغاز کرد و با سرمايه گذاري در زمينه نوشيدني ها، ثروتمند شد و به عنوان مدير ساير اسپانسرها جهت برگزاري مراسم مختلف در روسيه هم شناخته مي شود.
منبع: ماهنامه نوآور / شماره 70



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.