حركات اندامهاي بدن و رازهاي شخصيتي شما

حتماً شما هم در مورد حالات و حركاتي كه افراد حين صحبت كردن به خود مي گيرند، چيزهاي مختلفي شنيده ايد. اين در واقع همان حالت و نحوه تكلم است كه مي تواند به حالات و حركات شما، «گفتار» ببخشد. اينك مي خواهيم ببينيم هر يك از حالات افراد در شرايط ونقاط مختلف بدن (دست، پا، وضعيت اندامي و...) گوياي چه حرفي و يا چه نوعي شخصيتي در آنها است؟!
چهارشنبه، 2 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حركات اندامهاي بدن و رازهاي شخصيتي شما

 حركات اندامهاي بدن و رازهاي شخصيتي شما
حركات اندامهاي بدن و رازهاي شخصيتي شما


 

نوشته: ليزاجكسون
ترجمه: اميرهادي تاج بخش



 
حتماً شما هم در مورد حالات و حركاتي كه افراد حين صحبت كردن به خود مي گيرند، چيزهاي مختلفي شنيده ايد. اين در واقع همان حالت و نحوه تكلم است كه مي تواند به حالات و حركات شما، «گفتار» ببخشد. اينك مي خواهيم ببينيم هر يك از حالات افراد در شرايط ونقاط مختلف بدن (دست، پا، وضعيت اندامي و...) گوياي چه حرفي و يا چه نوعي شخصيتي در آنها است؟!
نظريات دكتر «ارنست وانر» روان شناس را مي خوانيم.

خم كردن بازوها
 

شخص با اين كار مي گويد كه من پر زور و نيرومند هستم. بالا آوردن يك بازو نيز راهي براي جلب توجه مي باشد. در حالي كه هر دو دست را به جلو دراز كردن، حالت خوش آمدگويي است.

دستها به پشت
 

وقتي دستها به پشت كمر قلاب مي شوند مفهومش اين است كه فرد وضعيت را تحت كنترل خود دارد و اين دقيقاً مشابه حركتي است كه سربازان زماني كه درحالت خبردار نيستند، به خود مي گيرند.

دستها به جلو
 

هنگامي كه مضطرب هستيم تمايل به نگاه داشتن دستهاي خود در جلو بدن داريم تا بتوانيم يك سد حفاظتي ايجاد كنيم.

دستهاي قلاب شده
 

برخلاف دست به سينه بودن كه دستها به طور متقاطع روي سينه قرار مي گيرند اين حالت در افرادي مشاهده مي شود كه در شرايط اضطراب آلودي قرار دارند. در واقع، چنين به نظر مي آيد كه براي حفظ جانشان به خودشان آويخته اند!

دستهاي تا شده
 

زماني كه دستها مقابل بدن همديگر را قطع مي كنند، معمولاً نشانگر وضعيت تدافعي مي باشد و فرد مي گويد: «من تمايل ندارم به هر چيزي كه با عقايدم در تضاد مي باشد، گوش دهم.» اغلب مردم از معنايي كه اين طرز ايستادن به وجود مي آورد، اطلاعي ندارند، اما بي ترديد براي سد كردن هرگونه تعدي و مزاحمت به كار گرفته مي شود. خصوصاً وقتي كه لبها درهم و اخم نيز با آن همراه گردد!

دراز كردن يك دست
 

زماني كه يك مرد نشسته و دست خود را دراز كرده، مفهومش آن است كه «من اينجا را تحت كنترل خود دارم.» اما اگر يك زن اين كار را انجام دهد، مردها معمولاً اين گونه مي پندارند كه او از حد و حدود خود تجاوز كرده است. هر چند، زماني كه تنها يك دست را روي صندلي مجاور قرار مي دهد، مي گويد: «مي خواهم مانند شما(مردها) باشم.»!

تكان دادن پاها
 

وقتي فردي طوري نشسته كه يك پا روي پاي ديگر انداخته و يك پا را در هوا تكان مي دهد، پيام اين است: من حوصله ام سر رفته است! اين حركات، نشانه گريز است، اگر چه بدن فرد، ساكن و بدون حركت است.

انداختن پاها روي هم در ناحيه زانو
 

اين حالت متداول به طور يكسان ميان مردان و زنان رايج مي باشد و مفهومش اين است كه من بسيار آسوده خاطر هستم.

وضعيت اندامي
 

نشستن افرادي را كه به حالت تن پرورانه مي نشينند، ديده ايد؟ آنها پاهايشان را باز كرده و دستهايشان را به پشت صندلي مجاور مي اندازند و به همه اعلام مي كنند كه در آنجا حضور دارند و تمام مكان را به اشغال خود درآورده اند!

در آغوش گرفتن پاها
 

خانم ها بيشتر اين عمل را انجام مي دهند. اغلب اوقات به روي صندلي و يا نيمكت مي نشينند و خودشان را مثل يك توپ فشرده، جمع و يا حلقه كرده و پاهايشان را در آغوش مي گيرند. هر چند به نظر مي آيد كه قصد دارند خود را به داخل كشانده و از نظرها پنهان كنند، اما آنها در واقع، به دنبال يك ملاقات رويايي هستند.

صاف نشستن
 

مصمم، مصر و با پشتكار، پيام افرادي است كه اينگونه مي نشينند. رسيدن به ظاهر برايشان اهميت دارد و حاضر هستند همه چيز را به منظور رسيدن به اهدافشان قرباني كنند.

خم شدن به عقب
 

آنان به صندلي كج كن ها نيز مشهور مي باشند. اين افراد ماجراجو و شيطنت كار مي باشند و ميل به ريسك كردن دارند. مانند واژگون شدن از عقب كه برخي اوقات نيز، روي مي دهد!

خم شدن به جلو
 

نشستن در اين وضع، نشانه علاقه وافر شنونده مي باشد و با اين حالت، مي گويد: «توجه من كاملاً به شما است.» وقتي اين اتفاق مي افتد، گوينده معمولاً به عقب خم مي شود كه بيانگر آن است كه مي داند بر كارش مسلط است.

راست قامت ايستادن
 

حالت ايستادن افراشته مي گويد كه شما انسان بااعتماد به نفس بالا، صادق و موفقي هستيد. حتي اگر كوتاه قد باشيد، گرفتن يك ژست مطمئن و بي پروا، شما را پر ابهت نشان خواهد داد.

احوالپرسي دوستانه
 

با اندك بالا آوردن ابرو، زماني كه براي نخستين بار شخصي را ملاقات مي كنيد، شما را علاقه مند، با نشاط و هوشيار مي نمايد.

بي قراري
 

در موقعيت اجتماعي، هرگاه با سكه هاي داخل جيبتان بازي كنيد و صداي آن را درآورديد يا با موها و لباستان كلنجار برويد، علامت واضحي است كه شما عصبي، بي قرار و هيجان زده مي باشيد. براي گذاشتن تأثير خوب بر روي ديگران، سعي كنيد اين حركات تهييج آميز را در خود، فرو نشانيد.
منبع: نشريه روزهاي زندگي، شماره 330.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.