10 نکته براي نشان گذاري بهتر سايت ها

آيا سايت هاي علامت گذاري شده يا اصطلاحاً بوک مارک شده مرورگرتان دچار مشکل شده اند؟ در اين مقاله ده روش آسان براي ساماندهي سايت هاي ذخيره شده در مرورگر فايرفاکس، کروم و Internet Explorer را به شما نشان خواهيم داد.
شنبه، 19 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
10 نکته براي نشان گذاري بهتر سايت ها

10 نکته براي نشان گذاري بهتر سايت ها
10 نکته براي نشان گذاري بهتر سايت ها


 






 
آيا سايت هاي علامت گذاري شده يا اصطلاحاً بوک مارک شده مرورگرتان دچار مشکل شده اند؟ در اين مقاله ده روش آسان براي ساماندهي سايت هاي ذخيره شده در مرورگر فايرفاکس، کروم و Internet Explorer را به شما نشان خواهيم داد.
اخيراً نرم افزار رايگان Lastpass که به منظور مديريت کلمات عبور به کار به کار مي رود، شرکت Xmarks را از خطر تعطيلي نجات داده و در حال حاضر اين شرکت همچنان به کار خود ادامه مي دهد. امروزه با استفاده از راه کارهاي ارائه شده از سوي اين شرکت ها بهترين روش براي دسترسي همزمان به سايت هاي ذخيره شده از طريق مرورگرهاي متفاوت است. اين سرويس رايگان با مرورگرهايي چون Internet Explorer، فاير فاکس، کروم و Safari کار مي کند و به کاربر اين امکان را مي دهد که بلافاصله از هر رايانه اي به سايت هاي دلخواه خود دسترسي پيدا کند.
از جمله ويژگي هاي سودمند و جديد اين برنامه مي توان به امکان وارد نمودن بوک مارک ها از قسمت Delicious و همچنين هايلايت کردن نتايج جستجوي ساير کاربران Xmarks که به تناوب علامت گذاري شده اند اشاره نمود. چنانچه به اين برنامه دسترسي نداريد Bookmarksync (www. Bookmarksync.(com جايگزيني مناسب براي آن است که متأسفانه با مرورگر کروم کار نمي کند.

بازيابي سايت هاي ذخيره شده حذف شده
 

چنانچه تصادفاً برخي از سايت هاي ذخيره شده را پاک کرديد و يا به دليل خرابي سيستم اين آدرس ها را از دست داديد نگران نباشيد چرا که مي توانيد مجدداً اين آدرس ها را بازيابي کنيد. خوشبختانه مرورگر فايرفاکس به طور خودکار از اين آدرس بکاپ تهيه مي کند بنابراين تنها کاري که بايد انجام دهيد آن است که اين آدرس ها را مرتب کرده و بر روي عبارت Import Backup کليک نماييد. پس از آن گزينه بازيابي (restore) را انتخاب نماييد. در مرورگر کروم نيز مي توانيد با مراجعه به اين قسمت فايل Bookmark.bak را بيابيد:
C:\users\[username]\AppData\Local\Googl\userdata\ Defult سپس اين فايل را بر روي دسکتاپ خود کپي کرده و نام آن را به Bookmarks تغيير داده و مرورگر کروم خود را ببنديد. حال اين فايل را در همان پوشه کپي کرده و مجدداً مرورگر کروم خود را بگشاييد. در اين مرحله آدرس هاي ذخيره شده بايد بازيابي شده باشند.
چنانچه آدرس هاي موردنظرتان در مرورگر Internet Explorer ذخيره شده بودند و اکنون در سطل بازيافت (Recycl bin) وجود ندارند در ويندوز xp و در اين آدرس به دنبال آنها بگرديد.
C:\Documents and settings\[username]\ favorites در صورتي که موفق به پيدا کردن آدرس هاي مورد نظر خود شديد بر روي آنها راست کليک کرده و گزينه بازيابي (Restore) را انتخاب نماييد. حذف آدرس هاي ناقص نرم افزار AM-Deadlink (www.aignes.com/deadlink.htm) مي تواند آدرس هاي ذخيره شده شما در مرورگرهايي چون internet Explorer، فاير فاکس، کروم و اپرا را اسکن کرده و لينک مربوط به صفحه ها و سايت هايي که ديگر وجود ندارند را بيابد.
اين برنامه رايگان همچنين آدرس هاي يکسان را حذف نموده و لينک هاي تکراري را تشخيص مي دهد و اين قابليت را دارد که فاويکون هاي حذف شده را مجدداً بازيابي نمايد.
چنانچه از فايرفاکس استفاده مي کنيد مي توانيد با استفاده از آدرس هاي افزوده شده (http://bit.ly/check265) از صحت آدرس هاي خود اطمينان حاصل نماييد.

10 نکته براي نشان گذاري بهتر سايت ها

مرتب نمودن ادرس هعا بر اساس نام
 

مرتب کردن آدرس ها بر حسب حروف الفبا بسيار آسان است. براي اين منظور کافيست در مرورگر internet explorer بر روي آدرس هاي دلخواه خود راست کليک کرده و گزينه مرتب کردن بر اساس نام را انتخاب نماييد. در مرورگر کروم نيز بر روي منوي ابزارها (Tools) کليک کرده و با مراجعه به قسمت نوار آدرس ها )Bookmark bar) يا (other Bookmarks) ليست مربوطه را گشوده و با کليک بر روي عبارت Organize گزينه چيدمان مجدد بر اساس عنوان را انتخاب نماييد.

گشودن همزمان چندين آدرس
 

منوي Stay-Open (http://bit.ly/saay265) اين نرم افزار از جمله افزايه هاي سودمند فايرفاکس محسوب مي شود که منوي بوک مارک را باز نگه داشته تا از اين طريق کاربر بتواند به طور همزمان چندين سايت را بارگذاري نمايد. براي اين کار کافيست که دکمه Ctrl کيبورد خود را گرفته و بر روي تمامي آدرس هاي مورد نظر خود کليک نماييد تا اين سايت ها در برگه هاي جديد باز شود تا با حرکت دادن موشواره منو به صورت خودکار بسته شود.

مشاهده منوي بوک مارک در مرورگر کروم
 

چنانچه از مرورگر کروم استفاده مي کنيد و مانند مرورگرهاي ديگر امکان مشاهده آدرس هاي ذخيره شده در يک ليست مرتب را نداريد کافيست با استفاده از آدرس http://bit.ly/neat265 ضميمه مربوط به مرتب کردن آدرس ها موسوم به Neat Bookmark را دريافت نماييد. اين ابزار دکمه جديدي را به نوار ابزار مي افزايد که با کليک بر روي آن مي توان در هر زمان آدرس هاي ذخيره شده را به صورت يک ساختار درختي منظم مشاهده کرد.

چاپ آدرس هاي ذخيره شده
 

چنانچه تمايل داريد يک کپي از بوک مارک و آدرس سايت هاي بازديد شده را روي کاغذ داشته باشيد مي توانيد آنها را در قالب يک فايل HTML چاپ کنيد. بدين منظور کافيست در مرورگر فايرفاکس به قسمت بوک مارک رفته و سپس با انتخاب عبارت Organize Bookmark بر روي عبارت Im port and backup کليک نماييد و براي ذخيره آخرين نسخه از بوک مارک بر روي دسک تاپ عبارت Export HTML را انتخاب نماييد.
پس از اين مرحله فايل مربوطه را در Internet Explorer گشوده، به قسمت File Print رفته و بر روي برگه options کليک کنيد. گزينه چاپ جدول لينک ها را که در فاير فاکس موجود نمي باشد انتخاب نموده و بر روي دکمه print کليک نماييد. مي توانيد آدرس هاي دلخواه خود را به همين روش در مرورگر Internet Explorer چاپ کنيد. براي اين کار کافيست به قسمت File رفته، و پس از ذخيره موارد ياد شده در بخش Import and Export فايل HTML را گشوده و Bookmark html را انتخاب نماييد.

10 نکته براي نشان گذاري بهتر سايت ها

افزودن يادداشت به بوک مارک و اشتراک گذاري آن
 

براي افزودن برچسب يادداشت به سايت هاي که به همراه تگ کليد واژه توضيح ذخيره مي شوند مي توان از ابزار سودمند و رايگان Diigo (www.diigo,com) بهره گرفت. اين ابزار به ويژه در پروژه هاي تحقيقاتي و مرتب نگه داشتن بوک مارک ها به کار خواهد آمد.
با استفاده از اين ابزار همچنين مي توان بخش هايي از صفحات وب را هايلايت کرده و يا ذخيره نماييد، از طريق ايميل خود قسمت هاي ذخيره شده را براي دوستانتان در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک بگذاريد و يا آنها را با عنوان خوانده نشده علامت گذاري کنيد و در فرصت مناسب مرور کنيد. همچنين مي توانيد يادداشت هايي را که توسط افراد ديگر بر روي آن صفحه وب نوشته شده است را بخوانيد.
در حال حاضر مرورگرهاي Internet Explorer، فايرفاکس و کروم اين ابزار را پشتيباني مي کنند و مي توانند به راحتي آن را به نوار ابزار مرورگر خود بيافزاييد.

افزودن لينک هاي جديد به نوار ابزار بوک مارک
 

مرورگر فاير فاکس به صورت پيش فرض اسامي هر يک از سايت هاي افزوده شده به نوار ابزار بوک مارک را نشان مي دهد و به همين دليل نوار مذکور بسيار شلوغ و درهم ريخته مي نمايد.
افزايه ساده، جادار و در عين حال کارآمد نوار ابزار بوک مارک موسوم به Roomy Bookmarks Toolbar که در آدرس http:\\bit.ly/roomy265 موجود است اين مسأله را حل کرده و منحصراً با نمايش لينک هاي دلخواه فضاي کافي را براي افزودن لينک هاي بيشتر در اختيار کاربر قرار مي دهد. براي اين منظور کافيست موشواره خود را روي يک لوگو نگه داشته تا آدرس سايت آن نمايان شود(چنانچه چيزي موجود نباشد دکمه مربوط به آن خالي نشان داده خواهد شد.)، همچنين در صورت تمايل مي توانيد رديف هاي بيشتري را به نوار ابزار خود بيافزاييد.

ذخيره همزمان تمامي برگه هاي باز
 

کاربران اين نرم افزار مي توانند علاوه بر بوک مارک نمودن صفحات وب به صورت جداگانه تمامي برگه هاي باز را به طور همزمان ذخيره نماييد. در مرورگر Internet Explorer بر روي دکمه يا منوي موسوم به Favorites کليک نموده و بر روي عبارت Add Current tabs to Favorites يا افزودن برگه ها به ليست دلخواه کليک کنيد. در مرورگرهاي فايرفاکس و کروم تنها کافيست بر روي برگه مورد نظر راست کليک کرده و عبارت مربوط به علامت زدن تمامي برگه ها تحت عنوان Bookmark LL TABS را انتخاب نماييد براي اين منظور يک افزونه فايرفاکس نيز در آدرس http://bit.ly/book265 موجود است که بدون نياز به ايجاد يک پوشه جديد به صورت بي درنگ چندين برگه را ذخيره مي کند.

10 نکته براي نشان گذاري بهتر سايت ها

براي چاپ کردن بوک مارک ها در مرورگر کروم:
 

1. بر روي منوي Tools کليک کرده و ابزار موسم به Bookmark manager را انتخاب نماييد. با گشوده شدن برگه مربوط به اين ويژگي، از ليست موجود در سمت چپ پوشه مورد نظر براي چاپ را انتخاب نماييد، سپس منوي Organize را گشوده و گزينه Export Bookmark را انتخاب نماييد.
2. در اين مرحله جعبه موسوم به Save asباز مي شود و براي آنکه يافتن فايل منتقل شده آسان تر باشد عبارت دسک تاپ را مرور نماييد. کلمه Bookmark و يا مانند آن را تايپ نموده و مطمئن شويد که قالب فايل هايي که قرار است ذخيره شوند از نوع HTML خواهد بود. براي انتقال بوک مارک هاي مرورگر کروم به عنوان يک فايل HTML بر روي عبارت Save يا ذخيره کليک نماييد.
3. حال مرورگر Internet Explorer خود گشوده و در قسمتFile گزينه Open را انتخاب نموده و فايل هاي بوک مارک را مرور نماييد. پس از بارگذاري اين فايل ها در مرورگر خود، مجدداً از قسمت File وارد شده عبارت Print را انتخاب نموده و برگه Option يا گزينه ها که در بالاي جعبه قرار دارد را انتخاب نماييد. سپس گزينهُ Print table of linksُ را انتخاب نموده و براي چاپ کپي بوک مارک ها گزينه Print را انتخاب نماييد.
منبع: نشريه بزرگراه رايانه، شماره 141.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.